Bukefalos 28 år!

Varför pullarträns?

Sv: Varför pullarträns?

Men gud. Det finns antagligen fler än 2 sätt att sätta dem på! Den på grandprix sitter precis rätt.
Modellen är sån.
 
Sv: Varför pullarträns?

Självklart finns det mer än två sätt att fästa nosgrimman på, men bara ett är rätt.



kl
Tycker att det är betydligt värre att ha pullarnosgrimman av en anledning (typ att hästen gapar) än att bara ha den för att det är snyggt. Jag menar - om bettet och ryttarens hand passar och är snälla så är knappast nosgrimman i vägen så länge hästen trivs med den. Om hästen gapar för att den inte gillar bettet eller protesterar av någon annan anledning, är det visst okej enligt vissa här på forumet att hänga på en nosgrimma :eek:
 
Sv: Varför pullarträns?

Heej jag tänkte köpa ett Pullarträns fast jag inte har egen häst men jag tävlar ganska mycket på ridskolans hästar tycker ni att jag borde köpa ett och ha på tävling??:D
 
Sv: Varför pullarträns?

Jeg var også innom gr**-prix. Fant ikke det Tränset som blev länket til tidligere i denne tråden, men se på det som heter Globus Ordo Equester Träns. Djisses, som det sitter feil! :O Et träns til over 1800:- bør ihvertfall bli fremstilt riktig!! Får veldig dårlig inntrykk av slike nettsteder med slike produktbilder
 
Sv: Varför pullarträns?

Jag blir så förvirrad. Hört att pullarnosgrimman är den mildaste och blev därför sugen på att köpa en under gbg horse show men blev där avrådd av en försäljare för att den var absolut värst för hästen.
 
Sv: Varför pullarträns?

Men gud. Det finns antagligen fler än 2 sätt att sätta dem på! Den på grandprix sitter precis rätt.
Modellen är sån.

Du ÄR medveten om att du dragit upp en över 1 år gammal tråd... väl? ;)
 
Sv: Varför pullarträns?

Jag funderar på att köpa ett pullarträns, han brukade ha ett engelskt träns och nosremm, men han är väldigt smal på sidorna så det passar inte ordentligt. Är det en bra idé att köpa ett pullarträns då? Kommer det fungera och passa bättre?
 
Okej drar upp en gammal tråd. Har lärt mig att pullartränset (eller ja nosgrimman) klämmer mimdre på nerverna i hästens ansikte, i likhet med Micklemtränset. Tankar om det?
 

Liknande trådar

Utrustning Hejj! Jag ska köpa ett nytt pullarträns till min ponny och jag vet inte om jag ska ta cob eller full. Eftersom han har stort huvud så...
Svar
3
· Visningar
664
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej Alla Har försökt googla, Söker info om just thule transporterna, Vad är skillnaden på 135 och 150 ? Jag skulle vilja hitta en som...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
595
Senast: Roheryn
·
Utrustning Ärtan tycker inte det är så festligt när det blåser och regnar i hennes paraboler till öron. Nu tuffar hon på snällt ändå men jag tror...
Svar
15
· Visningar
1 085
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp