Bukefalos 28 år!

Varför skriver man ut SWB i startlistan?

Kirie

Trådstartare
Vet inte om tråden ligger rätt men kör en chansning.

Varje gång jag ser en startlista undrar jag varför man skriver ut (SWB) efter vissa hästars namn. Jag vet vad det betyder ;) men man ser även att hästar som har SWB-stam där man inte har skrivit ut det.
 
Sv: Varför skriver man ut SWB i startlistan?

Det beror väl på om de har hunnit få SWB efter sitt namn i Blup. Alla kommer väl få det såsmåningom när de hunnit med alla hästar... Har hästen licens hämtas ju namn och stam från registret och då följer SWB med.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Oknytt
·
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte vara glad just nu. Häggen blommar, barnen leker. De blåser maskrosfrön, äter jordgubbar, badar. Jag stryker fingrarna genom...
Svar
10
· Visningar
1 214
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 730
Senast: __sofia__
·
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp