Varför snor man någons kaniner?

cewe

Trådstartare
I helgen blev dotterns kompis av med alla sina tre kaniner.
De var hos en tredje kompis för att hoppträna och hade satt upp tillfälliga uteburar på tomten.
På morgonen var Malins alla tre kaniner borta, dessutom hade de försökt bryta sig in i en av de andra burarna där det går en avelshona, för tillfället med 8 små bäbisar, som tur var hade de inte lyckats.

Jag är så j-vla förbannad så det liknar ingenting, dessutom är jag jätteledsen för Malins skull och jätteorolig inför att vi ska börja släppa ut våra egna två kaniner i uteburen snart.

Tjejerna var ute hela dagen och leta och satte även upp lappar överallt, de har även lagt in efterlysningen på sina bloggar.

27512140.jpg


Tydligen har även en granne till dom blivit av en kaniner veckan innan, man undrar ju vad för sjuk jävel som gör sånt här.:mad:
 
Sv: Varför snor man någons kaniner?

... man undrar ju vad för sjuk jävel som gör sånt här.:mad:

Min gissning är Herr Räv eller Mr Grävling!

En tillfälligt uppsatt bur är lättforcerad och en människa hade nog lyckats att bryta sig in, även i avelshonans kaninbur.
 
Sv: Varför snor man någons kaniner?

Tråkigt men det kan vara så att en del kanske äter små kaninisar?
men spånar, det är inte rovdjur?nån räv eller så?
För hur såg ni att de hade försökt bryta sig in till en annan kanin, jag menar för en människa kan det väl inte vara svårt alls att få upp ett lås?
 
Sv: Varför snor man någons kaniner?

Jag såg inte att du skrivit, varför? tror samma som du ändå.:)
 
Sv: Varför snor man någons kaniner?

Jadu, tyvärr finns det idioter som gärna tar kaninerna och släpper ut dem.
Läst om flera uppfödare som fått kaniner stulna ur burarna, eller kaninungar ihjälslagna/ihjälbrända etc..
 
Sv: Varför snor man någons kaniner?

Tror inte att Herr Räv och Herr Grävling är så duktiga på att snurra upp virad stålvajer.
Det är nog tyvärr mänskliga varelser som varit i farten
Övre låset på avelshonans bur var virad plastad ståltråd och den var uppvirad inte söndersliten.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför snor man någons kaniner?

Vi hade också problem med att ha våra utomhus så nu bor de i ett låst "kaninhus". Vid ett tillfälle släppte de bara ut kaninerna och efter ett par dagar var alla tillbaka. Vid ett annat tillfälle bussade de hundarna på dem och flera låg ihjälslitna på tomten :cry:

Hoppas kaninerna kommer tillbaka :|
 
Sv: Varför snor man någons kaniner?

Vid ett annat tillfälle bussade de hundarna på dem och flera låg ihjälslitna på tomten :cry:

:eek: Det hoppas jag verkligen att ni polisanmälde! :mad:

TS, vad har ni för typ av utebur? Antar att hänglås redan är införskaffat?
 
Sv: Varför snor man någons kaniner?

Woot! o.O
Vilka sjuka j*vlar det finns! Fan för folk som ger sig på stackars djur!
Hoppas mina får vara ifred..
 
Sv: Varför snor man någons kaniner?

Liknande hände en kompis till mig för många år sedan. Hon hittade sin ena "förvunna kanin" med huvudet på ett ställe och kroppen på ett annat. Helt sjukt att folk ger sig på djur på det viset.

TS: hoppas att kaninerna återfinns och är välmående.
 
Sv: Varför snor man någons kaniner?

Efter den här tråden kommer jag ALDRIG mer ha utekaniner iallafall.

Hoppas verkligen kaninerna kommer tillbaka, kan bara förseställa mig hur hemskt det måste vara :(
 
Sv: Varför snor man någons kaniner?

Det är av den anledningen jag har hänglås på alla mina burar.
Vill någon ta sig in i burarna, går det ju ändå.
Men då får dem åtminstone kämpa.
Iofs så bor vi såpass öppet, med kaninerna vid husgaveln så alla grannarna ser.
Så om någon/några skulle försöka sig på något, skulle hela kvarteret se vem/vilka det var.
 
Sv: Varför snor man någons kaniner?

Usch, vad ARG jag blir! Fruktansvärt att människor gör sånt här... Grrr...

Har en kompis vars kaniner försvann en dag. 2 dagar senare hittades ett kaninhuvud spetsat på en stålpinne, kroppen borta. Resterande 4 kaniner låg utspridda i ett skogsparti nära deras hem, de flesta itu slitna... :( Detta var flera år sedan och inga skyldiga hittades.
 
Sv: Varför snor man någons kaniner?

Svarar alla:

Finns inte ett spår av någon av de totalt 5 kaniner som försvann bara dagar efter varandra.
Några i området som har kaniner har satt upp starka lampor med rörelsedekkare för att förhoppningsvis skrämma bort vad/vem det är som stjäl kaninerna.
Konstigt är också att hundarna i familjen inte har reagerat det minsta på natten och dom brukar åtminstånde reagera om det kommer in djur på tomten.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 285
Senast: QueenLilith
·
Däggdjur Min ena kanin har fått problem med sitt öga. Det rinner från det, ser ut som att det är tårar som kommer (inte varit och infekterat...
Svar
5
· Visningar
3 586
Senast: Elisha
·
Däggdjur I torsdags förra veckan när jag hälsade på pojkvännen fick jag ett samtal. Det var min pappa som undrade om vi hade plats för en kanin...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 446
Senast: DarkInNight
·
P
Övr. Djur Okej.. Nu hade jag tänkt att dela med mig av min lilla "askungesaga" om våran kanin.:D I området där jag bor fanns det under en kort...
Svar
8
· Visningar
1 435
Senast: pluppalot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp