Varför valde din partner dig?

Fick du ut något av relationen som du ser som positivt idag?

Umgänget med hennes 3 döttrar gav mig mycket, men egentligen bara djupare kunskap i vad som rör sig i tonårstjejers sinnen. Har ju varit "farbrorn" som alla kom till med olika problem då jag var "fast inventarie" i förra ridskolan.
 
Umgänget med hennes 3 döttrar gav mig mycket, men egentligen bara djupare kunskap i vad som rör sig i tonårstjejers sinnen. Har ju varit "farbrorn" som alla kom till med olika problem då jag var "fast inventarie" i förra ridskolan.

Anledningen till att jag frågade var att jag är i ungefär den situation som du var i när du träffade henne, fast jag har inte träffat någon ännu.
 
Men alltså ... Inte fasen står man ut i sex år bara för pengar?

Vet inte vad som drev henne förutom pengarna, men för egen del kvittade det, jag hade tak över huvudet på helgerna och sexdriften har aldrig varit särskild hög, så jag var nog ändå ganska nöjd med tillvaron ända till jag började räkna på vad jag skulle tjäna på att flytta närmre jobbet.
 
Började fundera på varför just jag blev vald av min partner. Kom inte på vad han ska ha mig till, jag är varken snygg eller charmig, så det blir lite funderande ;).

Nu undrar jag varför du tror, eller vet, varför just du blev vald?


Har du frågat honom?
Han torde kunna formulera varför han vill leva med just dig :)
 
Vet inte vad som drev henne förutom pengarna, men för egen del kvittade det, jag hade tak över huvudet på helgerna och sexdriften har aldrig varit särskild hög, så jag var nog ändå ganska nöjd med tillvaron ända till jag började räkna på vad jag skulle tjäna på att flytta närmre jobbet.
Låter ju som ett underbart förhållande. Ni var ihop av ekonomiska skäl och gjorde slut av ekonomiska skäl?
 
Självklart, den första "riktiga kärleken" för min del (förutom tjejerna man drömde om/tittade på i högstadiet), fast det visade sig ju att hon egentligen bara var ute efter ett alibi och en "pengasäck " så hon kan flytta från exet.

Med hånet från tjejerna i skolan/ridskolan på sena 70 talet och det här med exet i relativt färskt minne, så blir det nog väldigt svårt att överhuvudtaget lita på någon såpass att jag kan tänka mig flytta ihop igen.

Vet inte vad som drev henne förutom pengarna, men för egen del kvittade det, jag hade tak över huvudet på helgerna och sexdriften har aldrig varit särskild hög, så jag var nog ändå ganska nöjd med tillvaron ända till jag började räkna på vad jag skulle tjäna på att flytta närmre jobbet.

Och det kallar du den första riktiga kärleken? De där två inläggen går liksom inte ihop. Det låter inte som ett kärleksförhållande över huvud taget - och inte som att du ville ha ett heller. :confused:
 
Anledningen till att jag frågade var att jag är i ungefär den situation som du var i när du träffade henne, fast jag har inte träffat någon ännu.

Tecknen du kan titta efter är om "tillgången" till sex avtar väldigt snabbt efter det att hon flyttat ifrån exet, i så fall kan du vara rett säker på att du har använts som ursäkt utan att hon har några djupare känslor för dig.
 
Och det kallar du den första riktiga kärleken? De där två inläggen går liksom inte ihop. Det låter inte som ett kärleksförhållande över huvud taget - och inte som att du ville ha ett heller. :confused:

Vad kan man säga, springer in i ett förhållande helt oerfaren i 40 års ålder, vid 46 har jag fått lära mig att ett förhållande skal bygga på likvärdig respekt och förtroende, når jag konfronterar exet med detta får jag besked om att gilla läget om det är eller flytta.

Enkelt val med de nyvunna erfarenheter jag fått de sista åren av samboendet,
 
Har du frågat honom?
Han torde kunna formulera varför han vill leva med just dig :)

Har frågat men han vet nog inte själv. Efter fyra år har han nog vant sig vid att bli älskad och ompysslad och glömt varför han ville ha mig från början. Eller nåt.
 
Vad kan man säga, springer in i ett förhållande helt oerfaren i 40 års ålder, vid 46 har jag fått lära mig att ett förhållande skal bygga på likvärdig respekt och förtroende, når jag konfronterar exet med detta får jag besked om att gilla läget om det är eller flytta.

Enkelt val med de nyvunna erfarenheter jag fått de sista åren av samboendet,
Men nog måste du även som 40-åring ha hajat att människor som lever i par inte gör det för att den ena behöver pengar och den andra vill ha sex och tak över huvudet? Det låter helt obegripligt att tanken aldrig slog dig under sex år.
 
Om jag hade en partner som kallade mig för tillgången till sex så hade jag dragit ett baseballträ i skallen på honom. Just sayin'.

Är inte så jag menade, och det förstår du säkert. Men min erfarenhet var att det inviterades till sex mest hela tiden innan hennes flytt från exet, för att så snabbt mina pengar för kontant insatsen till lägenheten var på hennes konto och kontraktet skrivet dala till noll under 6 års tid.
 
Är inte så jag menade, och det förstår du säkert. Men min erfarenhet var att det inviterades till sex mest hela tiden innan hennes flytt från exet, för att så snabbt mina pengar för kontant insatsen till lägenheten var på hennes konto och kontraktet skrivet dala till noll under 6 års tid.
Men varför lämnade du henne inte då? Och varför hänger du upp dig så på sex?
 
Men nog måste du även som 40-åring ha hajat att människor som lever i par inte gör det för att den ena behöver pengar och den andra vill ha sex och tak över huvudet? Det låter helt obegripligt att tanken aldrig slog dig under sex år.

Jag har aldrig brytt mig om vad andra gör, jag har levt mitt liv ganska skärmad från trivialiteter som sambos och äkta fällor och undvikit samlingar där jag skulle kunna utsättas för tjejers hån och förakt sedan ungdomsårens "erferenheter". Att sedan bli ansatt som jag blev av exet, satte allt jag lärt ur funktion och jag hamnade i fällan.
 
Jag har aldrig brytt mig om vad andra gör, jag har levt mitt liv ganska skärmad från trivialiteter som sambos och äkta fällor och undvikit samlingar där jag skulle kunna utsättas för tjejers hån och förakt sedan ungdomsårens "erferenheter". Att sedan bli ansatt som jag blev av exet, satte allt jag lärt ur funktion och jag hamnade i fällan.

Men det låter ju fasansfullt om mobbing från skoltiden fortfarande plågar dig så till grad den verkar göra? Det där gamla skitbagaget borde du ha satt ut i skogen för längesedan.
 
Jag har ingen partner men jag och mitt ex var tillsammans i femton år så...

Då, sa han att han tyckte jag var smart, snygg och att vi pratade bra. Vi gillade varandra direkt, även om det tog ett år innan vi insåg hur mycket. Jag valde honom av liknande orsaker som han valde mig. Och blev nog lite extra svag för att han hade en feministisk inställning.

Vårt förhållande tog slut 2008. För några år sedan kläckte han ur sig att han trodde att vi funnit varandra pga gemensam ADHD-problematik. Jag sa att jag föredrog förklaringen från 1993, dvs att jag var smart och snygg.

Nu har han blivit utredd, konstaterats sannolikt INTE ha ADHD och senast vi träffades var han tillbaka i den gamla förklaringsmodellen. Trots att jag har gått vidare (mer än en del av våra vänner som fortfarande hoppas att vi ska bli tillsammans igen) så känns det rätt bra. Jag blir hellre vald för att jag är smart och snygg än för en eventuell diagnos faktiskt.
 
Började fundera på varför just jag blev vald av min partner. Kom inte på vad han ska ha mig till, jag är varken snygg eller charmig, så det blir lite funderande ;).

Nu undrar jag varför du tror, eller vet, varför just du blev vald?
Det undrar jag också, för det var jag som hade tyckt han var snygg och blivit kär, sen rullade det på och nu har vi flyttat isär. Saknar honom som tusan, trots att det var en månad sen vi flyttade isär. :(
 
Men varför lämnade du henne inte då? Och varför hänger du upp dig så på sex?

Jag lämnade henne ju så småningom, efter att ha (genom arbetskamrater och chef) fått information om hur ett förhållande bör se ut. Att det tog drygt fyra år från jag fick klart för mig hur ett förhållande bör se ut, konfronterade henne med det och till jag flyttade är enbart pga hur hyresmarknaden såg ut här på den tiden.

Att jag i mitt svar till hästmannen återkommer till sexet är för att det är precis så det var för min del, hon inviterade till sex mest hela tiden när vi sågs innan lägenhetsköpet då hon antog (med rätta) att jag borde vara "svältfodrad" på den sidan de senaste 20-30 åren sedan jag blev könsmogen, och sedan när lägenheten väl var skriven på henne och vi flyttad in var det i princip kalla skuldern över en natt.
 
Men det låter ju fasansfullt om mobbing från skoltiden fortfarande plågar dig så till grad den verkar göra? Det där gamla skitbagaget borde du ha satt ut i skogen för längesedan.

Tycker ju det, men tydligen finns ju ointresset och till vissa delar hånet kvar varje gång jag öppnar käften och stammar fram mitt namn, toleransen hos tjejer på krogen (eller ridklubben/ridskolan för den delen) har inte avtagit de senaste 35 åren när det gäller stammande:D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
744
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 854
Senast: LaMagia
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 169
Senast: Bulldoozer
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
343
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp