Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

*kl
Gnälldags................
Insåg idag hur lite tid jag faktiskt har åt mej själv. Har försökt fixa dopkorten och festkorten i 1 månad snart. Fick be en kompis göra det. Försöker sen några kvällar skriva dresser mm men får inte chansen. Hela den här kvällen har gått åt att få lillan att sluta gnälla.
Dagtid kräver sonen all min tid när lillan äntligen sover. Jag kommer aldrig in i duschen före kl 23:30..
Började gråta och kände för att kasta något ömtåligt in i väggen.... Nu när jag skriver ligger lillan och grymtar hysteriskt.......
Jag bär på lillan hela dagarna för hon är aldrig nöjd...... Sonen är trotsig och jag insåg nu att jag mår nog inte så bra. Har bara inte fattat det eftersom jag oxå är så glad i att ha fått dottern.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Låter som du behöver lite avlastning. Har du någon som kan hjälpa dig, kanske ta sonen några timmar i veckan? För visst var det så att sonen inte går på dagis?

Hur gör ni på helgerna? Får du chans att vila upp dig då?


Hoppas du kan få hjälp, så att det blir lite lättare för dig!
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Jag vet att många som jag inte vill skriva ut namn på sina barn här. Men jag är sååå nyfiken på vad era små heter så den som kan tänka sej berätta vad ni valt för namn via pm så skulle jag bli såå glad;)
Gärna varför ni valt just det namnet och hur ni kom att tänka på det.

Kram till er alla :)

Nyblivne tvååringen heter Alvar, delvis efter min frus farfar och efter en god vän till mig, men också förstås för att vi gillar det namnet!

Lilltjejen heter Vera. Det är inte efter någon särskild och inte för att det råkar "smålikna" storebrors namn (inte vår grej annars) och vill höll på att backa på namnet eftersom alla flickor på Alvars dagis heter korta, liknande namn... men, vi har ju gillat namnet sedan vi började prata namn när vi inledde vår bebisresa (2007), så det fick det bli till sist!
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Du måste vara rädd om dig och ta hand om dig.

Jag tänker att alla (även småbarnsföräldrar) måste få ha lite egentid, en stunds uppladdning/återhämtning där man gör något som fyller på energin.

Barnet/en mår bra om föräldrarna mår bra.


Ni måste jobba för att även du ska få lite egentid/energiinhämtning. Finns det ingen som kan ta hand om barnen några timmar i veckan? Inte bara under helgerna när din sambo är hemma.
Måste din äldsta vara hemma ist för dagis?
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

+Diana

Ja nog behöver jag avlastning alltid. Dagis är tyvärr inte aktuellt förän till hösten. Det kostade för mycket och tiderna på det nya dagiset jag skulle ha va så dåliga så jag valde att ha honom hemma ist.
Jag är oxå usel på att be om hjälp eller gnälla offentligt. Här går det bra att skriva av sej ibland.

Jag tror nog det blir bättre när dop och fest är över. Har tagit mej lite vatten över huvudet. Och när sommaren kommer och jag kan röra mej mer kommer nog mer energi till mej.
Köpte en syskonvagn igår så nu kan jag komma ut på prommisar oxå. Och jag ska snart börja planera in höns på gården.

Men igår blev allt för mycket och jag kände mej kvävd:(...

Tack för era svar. På helgerna får jag egentid. Lite svårt är det då oxå för när sambo tar dottern vill jag vara med sonen så mkt som möjligt. Jag glömmer mej själv lite för lätt...
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Tack för era svar. På helgerna får jag egentid. Lite svårt är det då oxå för när sambo tar dottern vill jag vara med sonen så mkt som möjligt. Jag glömmer mej själv lite för lätt...

Ja, unna dig nu lite egentid, det låter det absolut som att du behöver! Låt sambon ta bägge två och lämna arenan helt och hållet en stund utan att ha dåligt samvete!

Själv har jag upptäckt att jag inte behöver mycket i taget för att återfå energin och känna mig som en bättre förälder, det kan räcka med att få mocka lite skit i en halvtimme.. eller att sitta vid datorn utan att behöva ha ögon i nacken och spetsade öron. Men jag behöver den här stunden i stort sett varje dag, jag skulle inte kunna vänta till helgen...

Mina två är lätta att ha att göra med om nästan hela dagarna, vi sover som stockar hela nätterna allihop och vi är rätt så ofta två föräldrar på plats här hemma - och ändå krävs det inte mycket för att jag ska bli stressad, gråta en skvätt och/eller bara längta efter ensamhet... Jag bara förstår inte hur kolikbebisars föräldrar eller föräldrar som är ensamma hemma mycket med barn överlever!
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

*kl*

En liten uppdatering från oss. Jag läser frekvent i tråden men sitter oftast och surfar med telefonen vilken jag inte orkar skriva inlägg på.

Här har vi gått från vakna nätter till riktigt bra nätter, peppar peppar, mellan 23-07 har vi bara en amning vid 04-05 ungefär. Dock gillar han att äta länge så det tar oftast över en timma innan vi är i säng igen.

Sömnen har överlag blivit bättre, nu sover han även om dagarna i lite längre perioder och även själv på soffan eller i mjukliften. Tidigare kändes det som att han var vaken jämt...

Appropå egentid, jag beundrar alla som gör detta ensamma eller har fler än en. Nu har det visserligen blivit lite bättre när han sover mer, och jag kan få gjort mer än att rusa på toaletten eller ta något ur kylskåpet den lilla stund han har sovit.
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

*KL*

Jaha, BF datumet var igår! Här sitter jag med bebisen inne i magen fortfarande:( Är dock inte förvånad, hade inte förväntat mig något annat.

Var hos BM igår, allt var bra. Fick en ny tid den 23, hoppas jag slipper gå på det besöket.


Hur går det för er andra som väntar? Händer det något?
 
Sv: Vårföräldrar 2012?

Tråden har nått den "magiska" gränsen på över 2000 inlägg och jag låser den.
Samtidigt så ber jag er starta en ny Vårföräldrar 2012 tråd.

lillebill,moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 221
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd tror jag! Hittade listan en bit bak i förra tråden, ni som vill kan ju uppdatera: MARS BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a &...
50 51 52
Svar
1 020
· Visningar
65 412
Senast: Calazirya
·
Gravid - 1år Förra tråden blev full så vi snackar vidare här tänker jag, klara färdiga KÖR! :D Klipper in listan också. Mars BF 6:e mars, robl, 24...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
127 590
Senast: Jenka
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 904
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp