Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Embe

Trådstartare
Kanske är vi inte så många ännu, men någon mer kanske finns?

Jag och min man väntar vårat andra barn, med BF satt till den 12 mars nästa år :love: Datum satt efter ultraljud i förra veckan, och kommer att vara det som "gäller" hädan efter, tydligen en ändring sedan den 1 juli. Datumet stämmer dessutom exakt med sista mens :)

UL såg jättebra ut, härligt! Magen har växt rejält, är idag i v. 13+2 och magen ser redan ut som runt v. 17 förra gången...trots samma utgångsvikt. Men så brukar det bli, har jag förstått. Ganska roligt ändå - det gör det på sätt och vis lite verkligare.

Vi har en son sedan innan, född i maj 2009 :)

Hoppas vi är många som kan följas åt! :bump:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vårmammor 2012?

Denna tråden vill jag gärna vara med i! :laugh:
Jag väntar mitt första barn och har BF 26 mars enligt sista mens. Nästa vecka ska jag på ultraljud, så det är möjligt att datumet ändras då.
Igår gick jag in i vecka 12, vilket känns så himla skönt eftersom jag tidigare haft ett missfall och nu känns allting mycket säkrare än vad det gjorde för några veckor sedan.

Min graviditet har hittills inte varit den roligaste, har hyperemesis och kräks flera gånger om dagen. Just nu är det lite svårt att kombinera med min vardag, då jag läser till läkare och är ute i praktik hela denna terminen... Flera gånger har jag behövt lämna patienter för att kunna springa ut på toaletten :p Men jag hoppas verkligen att det blir bättre!
 
Sv: Vårmammor 2012?

Åh vad roligt med en till i tråden! :bump:

Kom på nu att jag naturligtvis borde ha skrivit "Vårföräldrar" och inte "Vårmammor"... vi får hoppas att även ev. pappor här inne känner sig välkomna ändå! :)

Stackare, du verkar ha haft en tuff början av graviditeten! Hyperemesis verkar verkligen allt annat än roligt :(. Hoppas det släpper snart så du kan få må bättre igen, förstår att det inte kan vara kul att behöva springa ifrån patienterna för att kräkas...usch vad jobbigt.

Jag har mått dåligt mycket, men bara kräkts 2 ggr på hela tiden ändå. Otroligt skönt! Dessutom inföll den största delen av illamåendet under min semester, och nu börjar det bli bättre. Äter jag bara regelbundet så klarar jag mig hyfsat bra, väldigt tacksamt...

Spännande att ni har UL nästa v! :) Jag håller tummarna för att det skall gå bra! Är det ett KUB-ultraljud eller ett "vanligt" tidigt UL? Är det ett KUB (vilket var det vi gjorde) så bör du få ett spikat BF-datum då, de hade som sagt ändrat "reglerna" i år :).
 
Sv: Vårmammor 2012?

Ska också ha smått till våren :) enligt egen uträkning 3 april, ska på UL den 27 sept. så det lär säkert ändras där. Det blir andra barnet för oss, har en dotter som är två år.
 
Sv: Vårmammor 2012?

Vad skönt för dig att du slipper må dåligt :) Jag har stannat hemma igår och idag pga illamåendet, men idag känns det faktiskt lite bättre -har inte kräkts än :laugh:

Det är ett KUB-ultraljud vi ska gå på, fast jag bor i Danmark så här heter det något annat (nakkefoldsscanning + double-test) men jag tror att det motsvarar KUB.

Har ni börjat berätta för omgivningen att ni väntar barn? Eller det kanske varit svårt att undvika om det syns redan ;)
Vi har berättat för familjen och ett par av våra vänner, tänkte berätta för resten efter UL.
 
Sv: Vårmammor 2012?

Hoppas du mått bättre idag också! :)

Vi berättade för föräldrar och närmaste vännerna innan UL, men jag väntade med att berätta på jobbet till efter. Det var till att välja rätt kläder innan kan man säga...:p Jag kom tillbaka från semestern 2v innan jag berättade - praktiskt att ha kunnat bli "semesterfet" under sommaren ;)

Övriga vänner, bekanta och släkt blir det "allt eftersom". Vi skall berätta för sonen också de närmaste dagarna har vi tänkt, spännande att se vad reaktionen blir :)

Det har inte blivit av för att vi är mitt uppe i renovering och flytt som har tagit ALL tid förutom pysslet med sonen + hästarna, men imorgon går flyttlasset - otroligt skönt!! Äntligen... Det skall bli SÅ skönt att få tillbaka vårat liv igen!

Nu är det snart nästa v "som i UL", för dig - jag håller tummarna för att allt ser toppen ut!!! :bump:

Nella84: Grattis och välkommen till tråden! :bump:
 
Sv: Vårmammor 2012?

Hej!

Hur långt sträcker sig våren? maj ut?

I så fall vill jag också vara med här :)

Plussade nu i veckan så det är ju väldigt nytt, men beräknad dag borde bli runt den 13 maj, om allt går väl.

Andra barnet här också, kul at vi är flera om det!

Jag mår urbra än så länge så hoppas det håller i sig, mådde bra hela tiden förra gången sist oxå.

Jag är hungrig hela tiden känns det som, försöker hålla igen så jag inte ska gå upp, har redan för mycket att ta av, så att säga ;)

Idag har jag jag varit riktig dålig i magen och sprungit på toa hela tiden, kan det vara ett graviditetssymtom?


Jag finns här under ett annat nick men vill vara anonym än så länge
 
Sv: Vårmammor 2012?

Jag är beräknad till 13 februari, håller även till i vintertråden, men ligger väl och balanserar emellan:)
 
Sv: Vårmammor 2012?

Lycka till med flytten idag! :bump:
Skönt att hinna komma på plats ordentligt innan du får nummer 2 :laugh:

Yes, det är UL på torsdag kl 10... Längtar så mycket! Min pojkvän och min mamma skojar en del om att jag kanske väntar tvillingar, eftersom min mage är större än "normalt". Man kan känna livmoderns kant ungefär några cm nedanför naveln, och det är ganska tidigt att göra det i vecka 12 :p Så det blir väldigt spännande!
 
Sv: Vårmammor 2012?

Grattis! :bump:

Härligt för dig att du mår så bra, håller tummarna för att det fortsätter så!

Jag var också dålig i magen i början, måste varit i vecka 5-6 innan jag plussat, då jag trodde att det var någon slags långdragen maginfluensa :p Så jag tror absolut att det kan räknas som ett graviditetssymptom. Progesteronet påverkar tarmarna så det är nog inte så konstigt att man blir dålig i magen.


KL
Igår var första dagen utan kräkningar på 6 veckor!! :eek: :banana:
 
Sv: Vårmammor 2012?

Tack :)

Men just nu vet jag inte vad jag ska tro, fick rosa på pappret nyss...:(
 
Sv: Vårmammor 2012?

Om allt går som det ska kommer nummer två i maj. Datum får vänta till efter UL då jag sist blev flyttat två veckor framåt. Enligt ungefärlig sista mens är jag i v 10-11. Gick lite fort så jag har ingen riktig koll på när sista mensen var ;) Blivande storebror är född i april -09 så det hinner bli tre år emellan

Förra grav mådde jag dåligt på mornarna en kort tid, denna har jag redan mått illa i flera veckor och då hela dagar, inte kul alls med en tvååring med massa energi. :( Hoppas det ger sig snart
 
Sv: Vårmammor 2012?

kl

Jag hoppar in i tråden!
Plussade igår:bump:, och hade sista mens i början av augusti. Om jag har fattat rätt så borde ett litet knyte komma i början av maj. Ska ringa mvc imorgon och se när de har tid, ska åka utomlands på semester om 1 vecka så hade varit skönt att prata med dem först.
 
Sv: Vårmammor 2012?

Om allt går som det ska kommer nummer två i maj. Datum får vänta till efter UL då jag sist blev flyttat två veckor framåt. Enligt ungefärlig sista mens är jag i v 10-11. Gick lite fort så jag har ingen riktig koll på när sista mensen var ;) Blivande storebror är född i april -09 så det hinner bli tre år emellan

Förra grav mådde jag dåligt på mornarna en kort tid, denna har jag redan mått illa i flera veckor och då hela dagar, inte kul alls med en tvååring med massa energi. :( Hoppas det ger sig snart

Grattis :laugh:
Men jag förstår inte riktigt hur du räknat. Om du är i vecka 10-11 så kan du väl inte ha BF i maj? Jag är i vecka 12 och har BF 26 mars.
 
Sv: Vårmammor 2012?

Grattis :laugh:
Men jag förstår inte riktigt hur du räknat. Om du är i vecka 10-11 så kan du väl inte ha BF i maj? Jag är i vecka 12 och har BF 26 mars.

Gick lite snabbt där och jag ska erkänna att jag varken har koll på veckor eller BF än... ;) Inskrivning om tre veckor och det borde vara i v 12 ca. BM pratade om BF i maj men som sagt avvaktar jag till efter UL innan jag börjar fundera på datum.

Om jag ska gå efter inskrivningen borde jag vara i v 9 nu men då stämmer ju inte BF i maj ... :D Äh lika bra att vänta på UL jag blir bara förvirrad

Tack förresten!
 
Sv: Vårmammor 2012?

Tack! Flytten gick på det stora hela bra, mycket att packa upp fortfarande (såklart...HUR kan man samla på sig så mycket grejer?!) och så vaknade lillen med nästan 40 graders feber på flyttdagen...Inte kul!

Men nu är vi på plats i alla fall - otroligt skönt! :)

Nu är det inte många dagar kvar till ditt UL! :laugh: Spännande! Jag drömde att jag väntade tvillingar natten innan mitt, men det är "bara" en där inne ;)

Jag har aldrig lyckats känna min livmoderkant, ens i slutet av förra graviditeten. Är väl knasigt konstruerad eller nåt ;) BM känner den såklart dock...

Jag började rensa garderoben i samband med flytten (eller sortera snarare), och jag kan inte ha ett enda par av mina gamla byxor/kjolar längre för magens skull. Så nu är det glest i garderoben vill jag lova... Lätt att hitta där inne nu i alla fall, när där bara finns mammakläder ;)
 
Sv: Vårmammor 2012?

Vad roligt med så många fler i tråden!! :bump: Grattis och välkomna!

Kul kul!

Vad roligt att flera av oss som väntar nr 2 dessutom har i princip jämngamla barn sedan innan :)

Majbarn: Usch då! :( Jag håller tummarna för att pyret vill stanna kvar! Om det är någon tröst så har jag blött en gång i denna graviditet (i v.6) och 3 gånger i förra (v.6-9-12 tror jag det var..). Förra gången fick jag ett tidigt UL för blödningarna, denna gång gick det över snabbt och har inte kommit tillbaka, och nu har jag ju gjort UL "ändå".

Missmuppify; Beroende på hur lång semester du ska på så får du nog tyvärr vänta till efter, jag tror de flesta har inskrivningar i v.10-11 (fullgångna)... men fråga kan man ju alltid! :)

Esprit; Inte lätt att veta ibland! :D Jag går in i v.15 idag och har BF "redan" 12 mars, så maj låter onekligen lite sent för din del ;) Väntar ni till RUL eller skall ni på något tidigare UL? Spännande hur som helst, lycka till! :bump:
 
Sv: Vårmammor 2012?

Jag och min man väntar vårat andra barn, har en son som föddes den 9 september förra året och nr:2 är beräknad till 1 maj nästa år enligt min egen beräkning.
Det är lite tidigt än men risken för missfall finns alltid, så vi håller tummarna för att det ska gå bra den här gången oxå.

Jag känner mej iaf väldigt gravid, mår illa och vill inte äta så mycket. Brösten har ömmat till o från men inte som förra gången.

Dock så har magen redan börjat puta lite smått, jag har gått upp ett kg och är i vecka 7 imorrn. Ska ringa mvc i veckan.
 
Sv: Vårmammor 2012?

Jag blöder fortfarande. :cry: Hade jag inte vetat att jag var gravid hade jag trott att det var mens, för så mycket är det. Nu har jag blödit sedan lördags kväll så jag har inte mycket hopp kvar.

Imorgon ska vi in på VUL.

Lite skönt är det iaf att jag inte har haft ont alls, trodde det skulle göra ont att få missfall men det kanske bara är när det gått längre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 222
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd tror jag! Hittade listan en bit bak i förra tråden, ni som vill kan ju uppdatera: MARS BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a &...
50 51 52
Svar
1 020
· Visningar
65 413
Senast: Calazirya
·
Gravid - 1år Förra tråden blev full så vi snackar vidare här tänker jag, klara färdiga KÖR! :D Klipper in listan också. Mars BF 6:e mars, robl, 24...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
127 602
Senast: Jenka
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 904
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp