Vårföräldrar 2016 del 4

Nej fy det är synd om dom!
Äter era annorlunda i värmen förresten? Tycker I äter mkt mindre mängd fast oftare just nu, kanske blir tätare för att hon behöver fylla på med vätska tänker jag?
När du säger det så ja, lillen äter helt klart oftare. Hade inte ens tänkt att det kunde bero på värmen!

Stök- och böknatt här, med kråkljud från 3 och framåt. Trött mamma som tänkte masa sig ut på dagliga långpromenaden men som fortfarande hoppas på ngn timmes sömn innan vi går upp.. Kråkan slutar dock inte att kraxa så det är nog att hoppas för mkt
 
Här har vi också haft en stökig natt, mamma har hålls vaken sen två ungefär.... nu är de överlämnade till sin pappa och jag ska sova lite till!
 
Hur var er midsommarafton?
.

Vi har som tradition när äldsta sonen är hemma (varann midsommar, vilket var inföll i år) att vi åker till något barnställe. Planen var High Chaparall eftersom det är hyfsat lugnt där på midsommar, men alla vädersidor visade regn och eventuella åskskurar där så vi valde att vara hemma. Yngsta sonens blivande fadder/min kusin kom över på mat och fika eftersom vi bestämde oss kvällen innan. Vi hoppar alltid över traditionellt midsommarfirande och skapar egna :D:p
 
Nej fy det är synd om dom!
Äter era annorlunda i värmen förresten? Tycker I äter mkt mindre mängd fast oftare just nu, kanske blir tätare för att hon behöver fylla på med vätska tänker jag?

Lilla J sitter som ett plåster på mig och vill äta hela tiden när det är varmt. :)
Jag har fått lära mig att de äter oftare och kortare när det är varmt eftersom de vill få i sig mer av den första, tunna törstsläckande mjölken. Vet inte hur bra det stämmer, men mer vätska behöver de ju iaf garanterat.
 
Ni som snittades, hur känns era magar nu? Har ni börjat träna ngt? Blir inte klok på min mage, den gör lite ont då och då och kanske lite extra dagen efter jag ridit eller ökat träningen ngt. Men så kan jag rida när jag har lite småont och då blir det bättre? Låter väl inte som själva snittet då utan kanske muskler som försöker hitta tillbaka? Eller?

Hur lång tid brukar det förresten ta innan huden drar ihop sig. Låter kanske stressad och utseendefixerad så här 6-7 veckor efter förlossning men jag blir gaaalen på all deg på magen. Tycker snarare det är grymt obekvämt än att det ser fult ut. Kan liksom inte sitta på ett bekvämt sätt när det degar sig.
 
Ni som snittades, hur känns era magar nu? Har ni börjat träna ngt? Blir inte klok på min mage, den gör lite ont då och då och kanske lite extra dagen efter jag ridit eller ökat träningen ngt. Men så kan jag rida när jag har lite småont och då blir det bättre? Låter väl inte som själva snittet då utan kanske muskler som försöker hitta tillbaka? Eller?

Hur lång tid brukar det förresten ta innan huden drar ihop sig. Låter kanske stressad och utseendefixerad så här 6-7 veckor efter förlossning men jag blir gaaalen på all deg på magen. Tycker snarare det är grymt obekvämt än att det ser fult ut. Kan liksom inte sitta på ett bekvämt sätt när det degar sig.
Inte haft ont alls sen vi kom hem från bb, ridit sen hon var 5 dagar, men ingen träning utöver det :)
 
Min lilla hade faktiskt förhöjd temp igår kväll, så jag vill inte ens tänka på hur den var på midsommar och dagen efter det när det var så varmt. Stackars liten, önskar att hon kunde protestera lite mer. Tempade aldrig på midsommarafton, trots att jag tyckte hon var lite gnällig men tänkte mest att det är ju varmt och jobbigt.

Dåligt samvete som fan men å andra sidan är hon ju en månad först idag och innan det använder man väl inte något febernedsättande el liknande?

Idag är tempen normal igen!
 
Dåligt samvete som fan men å andra sidan är hon ju en månad först idag och innan det använder man väl inte något febernedsättande el liknande?

Idag är tempen normal igen!

Nja, febernedsättande (paracetamol) får inte användas före 3 månaders ålder och då först efter kontakt med typ sjukvårdsrådgivning eller liknande (6 månader om det innehåller ibuprofen).

Skönt att hon mår bättre idag! :)
 
Nja, febernedsättande (paracetamol) får inte användas före 3 månaders ålder och då först efter kontakt med typ sjukvårdsrådgivning eller liknande (6 månader om det innehåller ibuprofen).

Skönt att hon mår bättre idag! :)

Ja då hade jag verkligen inte kunnat göra så mycket mer för henne. :heart
 
Här är det också stökigt och mammigt. Men det kanske beror på utvecklingshoppet jag hört kommer kring åtta veckor. I natt sov han själv från 00 till 02 och sedan har han ammat och bökat större delen av natten. Och igår och idag vill han amma konstant och ligga vid bröstet, och varit tjurig och dan större delen av dagen.
 
Ni som snittades, hur känns era magar nu? Har ni börjat träna ngt? Blir inte klok på min mage, den gör lite ont då och då och kanske lite extra dagen efter jag ridit eller ökat träningen ngt. Men så kan jag rida när jag har lite småont och då blir det bättre? Låter väl inte som själva snittet då utan kanske muskler som försöker hitta tillbaka? Eller?

Hur lång tid brukar det förresten ta innan huden drar ihop sig. Låter kanske stressad och utseendefixerad så här 6-7 veckor efter förlossning men jag blir gaaalen på all deg på magen. Tycker snarare det är grymt obekvämt än att det ser fult ut. Kan liksom inte sitta på ett bekvämt sätt när det degar sig.

Min lille är snart 4 månader och jag har börjat med lätt träning med fokus på rygg&axlar. Försöker träna med mina pilatesband varje dag, någon gång i veckan hoppar jag hopprep. Men annars är det mest lyft med 9,5 kg bebis och 19.5 kg blivande treåring flera gånger varje dag :p:angel:

Jag har medvetet valt att ta det lugnt och fokusera på att kroppen läker ordentligt. Det var mitt tredje snitt, och med andra snittet gjorde jag misstaget att powerwalka varje dag med vagn samt träna hemma framför tvn alldeles för tidigt. Snittet läkte fult och gjorde ont i över 1 år. Jag gick upp nånstans mellan 35-40 kg med mellanpojken så jag hade gått ner allt när han var 18 månader. Magen däremot är en annan historia eftersom magen var gigantisk så den drog sig aldrig ihop ordentligt. Jag valde att lägga fokus på viktnedgång inför ny graviditet och efter ännu en gigantisk mage så ser magen hemsk ut. Inte mycket bristningar trots tre graviditeter och 2 st bebis med födselvikt på över 5 kg men degen, ja degen är hemsk :crazy:. Jag räknar med att göra bukplastik om 3-4 år när jag vet hur magen blivit.
 
Någon här som har besvär av ledvärk ihop med amningen?
Har ni fått några särskilda råd? Eller är det bara att rida ut stormen?

Min värk skiljer sig från min reumatiska värk (som går i skov, däremellan nästintill symtomfri) och är än så länge enkel att hantera jämförelsevis :/
Men är lite nervös att det ska trigga igång ett skov..
 
Ni som snittades, hur känns era magar nu? Har ni börjat träna ngt? Blir inte klok på min mage, den gör lite ont då och då och kanske lite extra dagen efter jag ridit eller ökat träningen ngt. Men så kan jag rida när jag har lite småont och då blir det bättre? Låter väl inte som själva snittet då utan kanske muskler som försöker hitta tillbaka? Eller?

Hur lång tid brukar det förresten ta innan huden drar ihop sig. Låter kanske stressad och utseendefixerad så här 6-7 veckor efter förlossning men jag blir gaaalen på all deg på magen. Tycker snarare det är grymt obekvämt än att det ser fult ut. Kan liksom inte sitta på ett bekvämt sätt när det degar sig.

Jag tycker att det kan "dra och ila" lite i ärret och området runt om när jag tränat mycket mage alt lyft bebis väldigt mycket från golv.

Jag tränar styrka och bålstabilitet varvat med kortare löprundor, lite kajak, cykling, simning. Min rygg har dock farit illa av att inte få någon stöttning av magen.
Huden på magen har nästan gått tillbaka helt, lite "deg" kvar att jobba med. Stina blir 4 månader nästa vecka .
 
Ni som snittades, hur känns era magar nu? Har ni börjat träna ngt? Blir inte klok på min mage, den gör lite ont då och då och kanske lite extra dagen efter jag ridit eller ökat träningen ngt. Men så kan jag rida när jag har lite småont och då blir det bättre? Låter väl inte som själva snittet då utan kanske muskler som försöker hitta tillbaka? Eller?

Hur lång tid brukar det förresten ta innan huden drar ihop sig. Låter kanske stressad och utseendefixerad så här 6-7 veckor efter förlossning men jag blir gaaalen på all deg på magen. Tycker snarare det är grymt obekvämt än att det ser fult ut. Kan liksom inte sitta på ett bekvämt sätt när det degar sig.

Min bebis är ju lite äldre (7 mån) och jag tyckte snittet kändes i nån månad ganska ordentligt. Väntade ca 8 veckor innan jag började gymma men började powerwalka nästan direkt. Ang huden vet jag inte riktigt, jag fick aldrig någon lös hud utan det drog ihop sig direkt. Det beror nog en del på att jag var väldigt tränad innan och en del på bra gener och lite tur. Nu känns det inte alls, ärret kliar en del ibland men annars inget :)
 
@Saigon @Elisha @Pontevecchio @Tassetass @kahe
Tack för svaren! Verkar som vi inte behöver stressa fram några rutiner:) vi är väldigt nöjda bara med att sömnen är ok om nätterna egentligen. Det enda som skulle vara sån himla lyx är att han skulle sova i vagnen ett par timmar om dagen så man kanske hann rida en häst. Men det är som ni säger ganska skönt att inte vara bunden till rutiner också.

Hoppar in från vintertråden. Min son är 5mån, enda rutinerna är nattsömnen (ca 21-9 med ett par matningar , ge och ta nån timme). Nu har jag börjat behöva natta lite mer medvetet för att han ska somna ordentligt (dvs lägga mig i sängen och amma tills han somnar), tidigare har han somnat oavsett var vi befinner oss. Sen vaknar han på strålande humör, får d-droppar när jag äter frukost och äter sällan själv öht på förmiddagarna.
Sömnen varierar rejält, vissa dagar kan han ha flera 1-2 timmars sömnpass under dagen, andra dagar bara slumra vid bröstet några minuter och vara vaken i övrigt.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 109
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: tornblomma
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 657
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 763
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp