Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Micks

Trådstartare
Mars
4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet - Charlie född 2013-03-30
25:e Kaktusblomma, 2a barnet - Pojke född 2013-03-16

April
3:e misan, 2a barnet - Anton född 2013-03-10
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet - Ludvig född 2013-03-28
13:e leia, 2a barnet - Linnea född 2013-04-03
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet, en flicka
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
24:e panaccea 1a barnet (tvillingar) - Freya & Thyra födda 2013-03-27
25:e Lewellyn, första barnet

5 trådar! :banana:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Kl
Majola: Ni behöver inte sluta tjata, ni jagar mig ju inte ;) Nu är både mobil och FB avstängt så vi får väl se hur många missade samtal jag har framåt natten när jag eventuellt sätter igång mobilen. Kanske kan få Alex att sätta larm i stället så jag kan vänta ytterligare med att ge ifrån mig något livstecken till alla nyfikna i strutarna. Otroligt vad mycket bättre humör man kan bli på bara av en sån enkel sak. Jag uppdaterar naturligtvis här med jämna mellanrum och så fort det händer något oavsett.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Nåja, du är inte så oskyldig du heller! :D

deathslyna 376
lewellyn 263
Micks 217
Klockmalvan 212
panaccea 158
vindvissla 112
Kaktusblomma 110
Zewz 108
vilse 108
majola 100
Solvind 71
Apollo 13 62
leia 43
MayDay 11
uva 10
cirkus 7
Tink 5
Ferrari 5
wtf 4
gra_vid 3
Hyacinth 2
tessiem 2
Freyja_bus 2
lil-sis 2
misan 1
Mois 1
Comfort 1
Vår_Vinter 1
Mikan 1
trazel 1
saint__anger 1
Cacao_ 1
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Åh, apropå tjat så ser jag SÅ fram emot när det närmar sig här - berättade jag om den gången jag tog ett dagen efter-piller och sen råkade nämna för mamma att mensen var sen och hon då, utan överdrift, frågade om den kommit än efter VARENDA jäkla toabesök och minst 5 gånger därimellan? :devil:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jaha.. Hm, jaja, okej :D

Idag har min mor varit här, putsat fönster och försett mig med mat :love:
Men gjorde också misstaget att gå för långt (ville visa ny runda jag hittat med hunden, nu när hon ska bo här när vi är iväg och föder barn...) samt att min förmiddagslur uteblev igen, så nu har jag legat på soffan nån timme, och vet inte vad som smärtar mest, huvudet eller fötterna :banghead:

Imorgon är det en eftermiddag på MVC, "Gruppsamtal om föräldraförberedelse" typ. Låter luddigt, har ni andra också gått på nåt sånt?
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Åh, det lär bli lika kul nu alltså ;)

Zews: Vi hade en sån föräldraförberedelse där vi fick tips om hur man får igång amning och om första tiden hemma men inget mer särskilt än så.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jaha. Hm. Inbjudan var lite bristfällig nämligen, får se vad de hittar på. 3,5 timme ska vi sitta där i alla fall, vi får väl helt enkelt gå därifrån om det är för drygt :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Vad många ni är här i tråden, inte konstigt ni kommit upp i nr 5 :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Fast i den sammanställningen är ju även "besökare" medräknade :)

I den här borde vi ju hinna få alla aprilbebisar i alla fall va?
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

tänkte inte på sammanställningen av inlägg utan alla som ska föda i vår och har :p

åh, tänk om man kunde spola tillbaka tiden då man hade magen, men tänker man tillbaka så är man dum i huvudet som tänker så.. men ändå inte ;D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jo, du är nog lite dum i huvudet :cool:

;)

Hälsningar från en innerligt trött Zewz :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Det tror jag nog. Jag tänker i alla fall kläcka min innan den här tråden är slut. Helst redan innan vi är uppe i sida 10 ;)

NOLL action på mig. Var ute och promenerade lite igår. Kändes som om jag gick väärldens powerwalk ett tag men den illusionen slog karln ihjäl och sa att jag gick långsamt. Pfft! Jäkla stockholmare med sitt övertempo! Häromdagen skulle han sätta kobjällra på mig :grin: hur som haver, promenaderna gav liiiiite sammandragningar och retade väl bebisen en del med men det hjälptes inte.

Sånt är livet. Blir en tur till BM idag i alla fall och jag är inte alls lika nöjd med situationen som förra besöket :p sambon tycker också att det är skitdrygt, han går och säger "föd barn nu!" Hela tiden -.- som om jag inte hade gjort det om jag kunnat.

Rätt vad det är säger det poff och så kommer bebben. Eller?
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jaa, det tror jag faktiskt att det gör - säger poff alltså :D
Förstår din frustration över att INGENTING händer, jag skulle också varit lite missnöjd.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

MinIan Aha ok, tja det kanske vi är... vet inte om jag tycker vår lista är så mycket längre än tidigare trådars som jag har snokat i men kanske... Strunt samma! :)

DS - jag håller alla tummar för dig, det låter verkligen asdrygt att gå och vänta utan att nåt egentligen händer. Var det senast fredag de sätter igång dig om bebisen inte kommit än? Nästa fredag eller om två dagar?
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Nästa fredag, har bara gått snart en vecka över tiden och det känns som om de sista dagarna är ett helt år :D det är som jag säger hela tiden: bara det i alla fall KÄNNS som om nåt är på G är jag nöjd men alla sådana känslor kommer, stannar ett par timmar på sin höjd, och går ;) men men, i övermorgon är det fredag, då är jag 1 vecka över tiden och då är det inte mycket kvar. Jag och sambon tänkte fördriva tiden med en sväng på stan och hitta en vårjacka till honom efter BM-besöket, om vi orkar :p då har vi i alla fall något gjort för att få den här dagen att gå och då ska man bara hitta på något till i morgon med.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Ja det är nog så man får göra en dag i taget och se till att vara upptagen med nåt.
Så gör jag med fast jag har ju det motsatta målet förstås ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

ds jag håller helt med dej. med första barnet gick jag 9 dagar över tiden och de dagarna kändes längre än resten av graviditeten! men plötsligt en morgon började sammandragningarna göra ont och det blev värre under dagen och sen är han född tidigt nästa morgon. så snart händer det för dej också! (och om det inte gör det så tar de ut ungen ändå på ett eller annat sätt)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Ja nog hade det varit skönt att ha det klart snart. Jag har siktet inställt mot fredag då det är max en vecka kvar :)

Lew: hur går det med dina SD? Och klarar du av att vara stilla?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 713
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 858
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 766
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 789
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp