Bukefalos 28 år!

vårföräldrar 2014

@jerseyko
Jag gör också olgas magövningar och har gjort så sen axel ploppade ut. Det kanske hade varit ännu värre annars, men det är inte mycket till tröst just nu...
Jag har hittills gått ner 15 kg, har alltså runt 6 kg kvar, men vid den här vikten kom jag i byxorna sist. Bitter!

Typ 3 dagar efter förlossningen kom jag i mina byxor med dom andra två, nu tar de stopp vid knäna ;) Men jag har ju alltid vart spinkig så är glad om jag får behålla några gravid kg.
 
Jag har gatt ner alla gravidkilon men kommer bara i ett par av byxorna jag hade innan, eller jag kommer väl i ngr till men dom sitter inte skönt. Jag försöker ocksa göra magövningar men det är svart att hitta tiden. Pa förmidagen när Mira sover pa dagen sa försöker jag hinna med att fixa hemmet eller vila en stund, pa eftermiddagen vill jag ge all tid till storasyskonen och pa kvällen är jag för trött när väl alla barnen har somnat.
 
Jag har gatt ner alla gravidkilon men kommer bara i ett par av byxorna jag hade innan, eller jag kommer väl i ngr till men dom sitter inte skönt. Jag försöker ocksa göra magövningar men det är svart att hitta tiden. Pa förmidagen när Mira sover pa dagen sa försöker jag hinna med att fixa hemmet eller vila en stund, pa eftermiddagen vill jag ge all tid till storasyskonen och pa kvällen är jag för trött när väl alla barnen har somnat.

Det är i alla fall skönt att höra att jag inte är ensam.

Idag var det läkarbesök och enmånadskontroll. Axel fick klart godkänt. Är 58 cm lång och väger ca 5400 g. Har gått upp nästan ett kilo på två veckor! Läkaren tyckte inte det var något konstigt med att hans huvud växt mycket. Kurvorna för huvud och vikt är typ identiska.
 
@Rumpnissen Oj jäklarns vilken viktuppgång! Väger typ dubbelt så mycket som min lilla ;)

Var lite knorrig igår natt, i natt fick hon sova utan pyjamas = nöjd. Lite panik för sambon ska börja jobba på måndag, hur tusan ska jag få iväg ungarna till skolan i tid? Men de får lösa sej, tycker de e så hemskt bara om bebis är hungrig även om det med bilen bara tar några minuter till skolan.
 
Axel har ju som bekant ätit var och varannan timme sen han föddes. I natt chockar han mig med att sova åtta timmar i sträck utan att äta. Men inte fan kan jag sova, brösten sprängs ju! ;)
 
@Maléne Grattis till tjejen!

Vi kom äntligen hem igår efter åtta dagar på BB. Lillpojken slutade att äta och fick tvångsmatas i flera dagar. Det var nära sondmatning ett tag för han var så svårmatad. Nu ammar han och flaskmatas om än inte med någon större entusiasm. Vi behöver väcka honom och se till att han äter. Men det är ett stort steg framåt jämfört med bara några dagar sedan. Min bristning är inte Heller kul. Hade jag vetat säkert att det kommer bli bra igen så hade det varit klart uthärdligt, men man mår inte bra av att googla på det kan jag lova. Usch det var inte så här det skulle bli. Ursäkta gnället, hoppas på bättring snart.
 
@Maléne Grattis till tjejen!

Vi kom äntligen hem igår efter åtta dagar på BB. Lillpojken slutade att äta och fick tvångsmatas i flera dagar. Det var nära sondmatning ett tag för han var så svårmatad. Nu ammar han och flaskmatas om än inte med någon större entusiasm. Vi behöver väcka honom och se till att han äter. Men det är ett stort steg framåt jämfört med bara några dagar sedan. Min bristning är inte Heller kul. Hade jag vetat säkert att det kommer bli bra igen så hade det varit klart uthärdligt, men man mår inte bra av att googla på det kan jag lova. Usch det var inte så här det skulle bli. Ursäkta gnället, hoppas på bättring snart.

Fy så kämpigt det låter. Hoppas han får mer aptit.
Som jag förstår det så finns det bra hjälp att få om bristningen faktiskt inte skulle läka fint. Det gäller nog bara att be om det. Men så klart hoppas vi ju att det ordnar sig själv!
 
@linlar1 Usch jag känner verkligen med dig, det låter precis som att du har det som vi hade det med Olivia. Eftersom hon föddes för tidigt så sov hon mer eller mindre konstant under säkert två månader. Vi hade ett matschema, med tider och antal ml hon skulle äta och vi var tvugna att väcka och snudd på skaka liv i henne för att bara få henne att vakna. Minns hur vi i slutet på varje måltid fick mjölka ur nappen i nappflaskan för att få i henne det sista, men då sov hon alltid.. Det var helt hopplöst och jätte jobbigt i början, men helt plötsligt, pang bom så släppte det och sedan dess har hon alltid ätit helt galet mycket! Idag sa dagisfröken att Olivia (15 mån) ätit mer än vad hon själv gjort ;) Håller tummarna för att det släpper för er snart! :)
 
Lunchtid i fredags gick vattnet och på kvällen åkte vi in. Jag har ju inget att jämföra med men det kändes som en ganska tuff förlossning. Öppningsskedet gick bra (ca tolv timmar)men sedan var det stopp länge. Bebis låg snett och ville inte vrida huvudet. Jag hade täta värkar men lite för korta (6-7 på tio minuter). När dom ökade det värkstimulerande droppet gick bebisens puls upp för mycket. Det var nära ett kejsarsnitt när det äntligen hände något. Efter 24h kom våran lille pojk ut. Frisk och fin 3660g och 53cm lång. Jag fick grad tre bristningar men förhoppningsvis så läker det ihop som det ska!
Jag fick en total sfinkter grad 4 med storebror. Är helt ihopläkt, du kan fråga allt du vill om du är orolig eller undrar något! Det var dels rupturen men också min svåra förlossning som senare orsakade min förlossningsdepression...

Kl
Grattis alla vårföräldrar som äntligen fått era bebbar! Läser allt men hinner sällan svara. Räknar ner dagarna till midsommar då sambon ska vara ledig i 8 (!) veckor, ska bli så skönt!
Här fortsätter sjukdomarna avlösa varandra, nu har storebror fått vattkoppor, men på 1177 trodde de att Alfred skulle klara sig eftersom de har ett bra skydd om man som mamma haft det innan. Det återstår att se... I övrigt börjar Alfred vara vaken lite mera nu, både på fm och em. Skrattar, jollrar och är en mycket okomplicerad bebis. Äter som en räka och sover bra på nätterna. Han vänder från mage till rygg snabbt nu, så det är svårt att nackträna honom i magläge.
 
"Sally" har hunnit bli 2 veckor. Herregud vad det går fort! Var till BVC och Sally har gått upp 500 gram!!! Och klivit över 3 kg strecket. Hon tittar och fäster blicken, är väldigt med och pigg när hon är vaken (men de kanske inte är så konstigt med 3 stora syskon?)
Sambon har börjat jobba, jag lämnar och hämtar i skolan och på dagis. De var lediga i måndags men de 2 mornar som vart har gått förvånadsvärt bra.

Pysslar på här hemma, tycker bebis mest sover men kom på mig själv lite när jag körde tvättmaskinen samtidigt som har program på 1 timme att bebis inte alls bara sover ;)

Hur gör ni med att vara ute? Håller er i skuggan? De ska ju bli kanonvarmt nu några dagar + i helgen. Jag får nästan lite ångest att jag inte är ute mer men intalar mej själv att de bara är maj och jag har hela "semestern" på mej att vara ute.

Har nästan tappat alla mina gravidkg, ställde mej på vågen igår. Lite ångest, är ju smal som en sticka i normala fall och vill inte bli helt uppäten. Men jag är så dålig på mat. Jag har ingen aptit alls när jag är ensam hemma. Någon ordentlig lunch blir det sällan för de orkar jag inte laga åt bara mej om de inte finns att värma rester från gårdagen.
 
Idag tyckte Elian att det var "ny dag, nya möjligheter" kl 03.15, så vi är nu ute på en hitills 2,5h lång promenad..

Växer så det knakar å vägde igår 5058 :)

Är det ngn vårbebis som är kvar i magen nu lr har alla kommit? :)
 
Oj, imponerad att du orkar dig upp och ut en sån tid på dygnet! :D Jag hade nog suttit som en zombie och önskat kaffe på dropp:p

Här bor bebbe fortfarande kvar i magen, kanske är tur det när både försäkringskassan och skatteverket bestämt sig för att "bråka" med mig.. Ibland önskar jag bara att jag haft ett normalt jobb med normala arbetstider och en månadslön som alltid är samma:p
Men det hade ju varit otroligt skönt att få rett ut/ordnat med det innan man har en liten plutt till att ta hand om
En vecka kvar till bf är det iaf, funderar på om man skulle ta och packa den där bb-väskan idag kanske:D
Idag tyckte Elian att det var "ny dag, nya möjligheter" kl 03.15, så vi är nu ute på en hitills 2,5h lång promenad..

Växer så det knakar å vägde igår 5058 :)

Är det ngn vårbebis som är kvar i magen nu lr har alla kommit? :)
 
Idag tyckte Elian att det var "ny dag, nya möjligheter" kl 03.15, så vi är nu ute på en hitills 2,5h lång promenad..

Växer så det knakar å vägde igår 5058 :)

Är det ngn vårbebis som är kvar i magen nu lr har alla kommit? :)
Fy fasen! Jag har upptäckt att Axel ligger vaken en del på nätterna, men jag fortsätter sova. Skönt med ett barn som inte skriker så fort han är vaken denna gång!
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 631
Senast: nejlica
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 379
Senast: Migo
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
41 074
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
75 744
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp