vårföräldrar 2014

Elian är nu drygt 6 mån och vägde vid 6 mån kontrollen 8,4 och var 72cm. Han försöker krypa och det går med varierad framgång. Dock kommer han upp i en väldans fart när han rullar! Vi har fått vaddera halva lägenheten med kuddar/filtar eftersom han slår i huvudet när han kommer rullandes ( vi pratar alltså inte ngt varv utan han rullar med full fart från vardagsrummet, genom en lång hall och vidare ut i köket).

Nätterna är ok (peppar peppar), somnar runt 19, vaknar kl 24 och 04 för mat och ca kl 05.45 är det dags att gå upp så man får extra långa dagar och inte går miste om ngt kul ;)

Go och allmänt glad kille som skrattar mkt och som man får krama och pussa på hur mkt man vill :love:
 
Vad häftigt med rullandet, att han inte blir yr i huvudet. Mira har fatt igang alandet ordentligt och brukar ta sikte pa kattens matskal och det gar det fort. Hon star gärna i krypställning men tappar balansen när hon försöker krypa
Hon blev 7 manader i söndags och idag var vi pa läkarundersökning, allt sag perfekt ut. Hon är 68 cm lang och väger 8,2 kg.
 
Nu är Axel sju månader. Han hasar sig fram med rejäl fart. Har nästan slutat stå och jucka i krypställning, det går väl för bra att hasa ;). Tre tänder har kommit upp på mindre än tre veckor och med det har bajsandet nått oanade nivåer. Nu hoppas vi de lugnar ner sig så vi kan göra något annat än att tvätta.
Han tycker fortfarande inte mat är något kul, men lite risgröt blandad med fruktpuré lyckas vi truga i han två gånger om dagen. Vi ska försöka hålla oss till det nu ett tag så han inte går in i en ny matstrejk lagom till jag börjar jobba. Och nu tycker jag faktiskt det hade varit skönt att sluta, eller åtminstone dra ner på amningen.
 
Meya är en underbar liten tjej på 6 mån nu.
Hon sätter sig upp och har tagit sina första kryp"steg" så nu ska hon bara få kläm på det så är det full fart :o
Två tänder kom för ett bra tag sedan runt 4mån. Hon är en riktig mammadink så än har jag knappt varit ifrån henne, varit på bio en gång, ridit typ 5, och så någon snabbhandling och varje gång så är det att stressa hem/in som en idiot för då har hon gallskrikit hur länge som helst :cry:
Har inte varit något stort fan utav vagnen heller så har varit lite besvärligt att fixa i stallet men nu äntligen så har hon börjat lära sig att somna där i om jag prickar in exakt rätt tillfälle :up: Somnar mellan 20-23 till ca 7-8 med några matpauser, sen varierat under dagen, bäst i mammas famn och vaknar för det mesta om hon läggs ner, nu har hon även börjat lära sig att gilla napp och även lyckats somna med den istället för med tutten i munnen men det ska helst vara äkta vara ;) Har varit en riktig kräkbebis men har äntligen lugnat sig liiiite, inte kaskader dagen igenom längre.
Storasyster är hennes största idol och hon skrattar gott åt hennes olika bus och Jolina är en sådan snäll och fin storasyster :love: Dom är redan bästa kompisar.
Ammar sen får hon oftast lite mat till lunch även smakat på gröt, hon är en riktig liten fågelunge och blir alldeles till sig när hon ser sin sked hon får även någon majskrok eller kex att mumsa på.
 
Senast ändrad:
Hallå allihopa. Hur går det för er?

Axel är 11 månader nu. Världens piggaste kille! Kryper och klättrar överallt, har precis börjat släppa taget när han står upp så snart knatar han väl iväg också, även om jag är glad om han väntar så blir det inte lika mycket "fritt fall" ;). Han äter och sover bra, fruktansvärt okomplicerad unge. Lite mycket humör ibland och jäkligt otålig och rastlös, men han brås väl på sin mor förmodligen...

Jag har jobbat i några månader och trivs bra med det, det är desto roligare att komma hem på kvällarna! Sambon trivs ganska bra med att vara hemma som tur är. Vi har sökt förskoleplats till efter sommaren men det ser nog inte ut som att vi kommer få någon plats, fruktansvärd brist i samhället vi bor i, nu erbjuder dom förskoleplatser i ett samhälle en mil bort, känns inte sådär jättelockande. Mycket märkligt att man inte tillämpar syskonförtur.
 
Här rullar livet på...
Alfred är nu 13 månader och har gått några steg sen han var 1 år. För någon vecka sedan släppte något och nu knatar han omkring och ser ut som någon blandning av frankenstein och fyllegubbe.
Han äter och sover bra. Har ett hiskeligt humör och lägger sig på golvet och sparkar med benen och skriker om han inte får som han tänkt sig....
Vi har sökt förskola till hösten och här tillämpar de syskonförtur så jag räknar kallt med att han får plats, på samma avdelning som storebror.
Kommer börja jobba i maj och längtar faktiskt dit just nu. Har varit hemma länge med storebror och hann bara jobba 5 månader innan Alfred kom så jag är sugen!

På 1 års dagen firade vi med familj och närmsta vänner och Alfred fick smaka en Babblarna-tårta.
 
Roligt med uppdatering om era sma som börjar bli stora. Mira blir 1 ar om 3 veckor, det här aret har gatt sa fort.
Hon är ocksa en unge med humör, lägger sig pa golvet och grater när det inte blir som hon vill. Kryper, klättrar och gar med hjälp av allt som hon hittar. Hon gar om hon far halla i en hand men vill hellre krypa. Sta gör hon själv när hon tror att hon haller i ngt (tex med en leksak i handen) men sa fort hon märker att hon star själv sätter hon sig ner.

Helst vill hon vara pa golvet, vilket inte är helt enkelt när vi tex är och handlar. Sitta still i matstol fungerar inte heller, hon vill bara krypa upp pa bordet.

Mat fungerar bra, hon äter i stort sätt allt, vill helst äta själv. Sömnen kunde vara bättre, hon vaknar ofta pa nätterna.

Förra veckan var vi pa lite för tidig 1 arskontroll, 72,5 cm och 9,2 kg.

Hon har precis lärt sig vinka och vinkar nu till allt och alla. Hon är väldigt glad och skrattar mycket. Älskar att gunga, bade ute i gunga och pa "gungdjur". Hon gillar när det är mkt fart och saker runt henne.

Här är det inskrivning till "Kinderkrippe" (dagis för 1,5-3ar) om 2 veckor. Eftersom Mira bli 18manader i början av oktober och terminen börjar i september kan det bli svart att fa en plats men vi kommer sta i kö sa far vi se.

Jag jobbar som personlig assistent , nu jobbar jag fredag eftermiddag och lördag eller söndag när sambon är ledig fran sitt jobb och är hemma med barnen. Om sambon far ok fran sitt jobb kommer han jobba halvid och vara halvtid pappaledig juli-okt.
 
Vi var på 10 månaders koll idag. 6,9 kg och 69 cm lång. Mini!
Ingen viktuppgång sen 7 månader men så har hon typ bajsat massor nu hela veckan med feber och tandsprickning.

Hon krälar fram, hon är lite lat vägrar sitta! Reser sig och går efter möbler. Superkoll på pincettgreppet och ska äta själv man får smygmata mellan hon plockar småbitar

Hon är helt galen i flygresor reklamen! Haha dansar som en galning och släpper allt. Hon kan tom vakna av den å digga lite sen somna om igen.
 
Hej på er :)

Meya blir 10 mån i morgon och är 73,5cm och 9,3kg

Hon är en väldigt mammig tjej fortf, börjar gå att vara längre stunder på golvet med storasyster.
Hon är en tjej med ordentligt humör och ett skrik som skär i öronen :nailbiting:
Hon sover bra på dagarna, kör ut henne i vagnen och då somnar hon i lugn och ro själv däremot på kvällen så har vi nu hållt på i snart en månad att hon ska somna i egen säng (har tidigare bara somnat i min famn på kvällarna och vaknat när jag lagt ner henne) det går bra men tar tid, fr 1-2h för mig och ca 15-30min bara för papps.
Hon har nu fått börja med välling på kvällarna. Äter jättebra på dagarna och är tokig i bröd.
Äter fortf 2-3ggr på natten men har inte längre så mycket mjölk så det räcker oftast bara till två ggr, men går ej upp och gör välling utan har valt att när det är helt slut så tar jag "fajten" med att nattmålen tar slut.

Hon står mest hela tiden och dansar så fort det blir någon musik :love: Hon tar fler och fler steg för varje dag så snart så lär det vara full gång på henne.
 
Hej på er!

Elian har just blivit 11 månader. Vid 10 mån kontrollen var han 77cm lång och vägde 10,6kg.

Han är helt sjövild- klättrar upp på tv-bänken och ställer sig för att dansa, välter alla saker han får tag i, får upp barnsäkrade lådor ( O_o).... Han kan gå lite men tycker än så länge att det går för långsamt så han kryper oftast.

Får han bara sin välling på kvällen så brukar han somna på 10 min, nätterna varierar men i det stora hela sover han ok (nätterna när tänderna gör ont är dock väldigt jobbiga. Annars vaknar han bara ngn gång och vill ha nappen). Morgonpigg och tycker att det är dags att "fånga dagen" ngn gång mellan 5.30-5.50... Men å andra sidan är det ok eftersom han oftast sovit ok från 19.30.

Här är det också mkt musik och dans! Just nu är det mkt klappa händerna, flaxa med armarna över huvudet och sjunga med som gäller :love:. Han är i princip alltid glad och tycker att saker är roligt :) (men det är mkt myror i brallan som sagt...Han ser till att vi håller oss i form här hemma :D)
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 487
Senast: nejlica
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 142
Senast: Migo
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 335
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 997
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp