Bukefalos 28 år!

vårföräldrar 2014

Här sprutar mjölken ocksa, men det har börjat lugna ner sig lite. Fast det kan bli lite jobbigt när mjölken sprutar ut om hon släpper taget (gäller för dom runt att akta sig :)). Jag har ocksa en otroligt stark utdrivningreflex, känns nästan som kramp i bada brösten när mjölken rinner till. Känner du det ocksa, Apollo?
 
Ja det gör skitont! Det är lite mjölksyre-känsla eller som när man får nackspärr, det liksom bränner i hela brösten!
Lite häftigt är det dock när man inte ens tänker på att bäbis knorrar förens de brinner i brösten och då först inser att hon gör det ^^
Hade inte alls lika stark reflex förra gången som nu.. Fast det kanske hade o göra med att jag pumpade igång mjölken förra gången och gav på flaska de tre första veckorna, vilket är tills nu, så det kanske är nu det börjar lugna sig, bara hålla tummarna!
 
Hur är det med er alla?
Meya växer så det knakar, går fortare denna gång tycker jag.
Hon sover bra på nätterna om jag lägger mig så hon äter vid 24 så vaknar hon runt 2,3 sen vid 6 snåret igen så känner mig rätt bortskämd denna gång, på onsdag är hon redan 8v och i fredags vägde hon 5170g och 57 cm lång som sagt växer så det knakar.
Jolina är en jätteduktig stora syster :love:.
Det var en snabb uppdatering från oss.
 
Hur är det med er alla?
Meya växer så det knakar, går fortare denna gång tycker jag.
Hon sover bra på nätterna om jag lägger mig så hon äter vid 24 så vaknar hon runt 2,3 sen vid 6 snåret igen så känner mig rätt bortskämd denna gång, på onsdag är hon redan 8v och i fredags vägde hon 5170g och 57 cm lång som sagt växer så det knakar.
Jolina är en jätteduktig stora syster :love:.
Det var en snabb uppdatering från oss.
Här rullar allt på...
Vi var på 5 månaders kontroll idag med vaccination. Alfred är 68 lång och väger 7800g. Han övar på att vända från rygg till mage men får inte riktigt till det än. Han biter på allt han kan och har börjat dreggla så jag tror att tänderna börjat röra på sig.
Nu är min sambo hemma fram till mitten av augusti och det är sååå skönt! Har dessutom fått tid över att åka på spinning några ggr i veckan och det behövs för att jag ska må bra mentalt.
Alfred ska snart börja få smaka på gröt och andra smakisar. Vill inte stressa på det så mycket...
Han sover bra, somnar vid 20.30 tiden och vaknar till vid 24 och flyttad över till vår säng och vill ha mat allt mellan 2-5 ibland vid 6 igen och vaknar för dagen vid 8.
Ha en skön kväll!
 
Vad tiden går fort, helt sanslöst.
Meya har ju redan passerat 8v tycker hon kom igår typ ;)

Ja visst är det skönt att få vara hemma hela familjen ihop :love:
Ja uscha nu börjar kletet vid köksbordet för eran del :crazy:

I går körde vi in vårt hö men det känns står jämt i balvagnen och kastar/lägger i ordning balarna, har ont baktill, har trott att det varit svanskotan som smärtat så efter fl men kom nu igen så måste vara fogarna som inte gillar allt jag gör. Idag ska det bara njutas utav det fina vädret och umgås med mina små tjejer som jag knappt hunnit göra dessa dagar då det tagits hö. Meya var så duktig igår då kompisen hade henne hela dagen, passade på att amma när vi väl var hemma på gården och sen hade jag pumpat och hon tog flaskan utan problem även lite ersättning åt hon. Vad gör ni andra i sommarvärmen?
 
Vi svettas! Det är vad vi gör! ;) Min tokunge vill ju sova på mig och vaknar mer än gärna om dagarna så fort jag lägger bort henne. Tack och lov sover hon snällt på nätterna! :)
Vi har lagt de flesta sysslor på is, iaf de stora.. vi har semester nu, har inget jätte stort inplanerat, förutom ett par resor till våra föräldrars sommarstugor. Annars tar vi det som det kommer, vilket är jätte skönt! Men imorgon är det dags att bygga ut hästarnas hage så dom får lite mer mat, så ska vi montera ihop lite möbler imorgon för på måndag får vi leverans av ytterligare möbler, hehe! :)
Men fy satan vad det är häftigt nu när Olivia går fram till Eleonora och pratar med henne och Eleonora ler! Det är verkligen speciellt!
 
Ja, tiden går verkligen löjligt fort. Min sambo har också semester nu, vi har det bara gott och tar dagarna som de kommer.

Axel är 3 månader imorgon, han väger 7050 kg och är drygt 64 cm lång. Han sover knappt på dagarna längre, två timmar sammanlagt kanske. Det är på gott och ont. Han sover mycket på natten men vaknar fortfarande var tredje timme ungefär. @Apollo 13 Den där syskonkärleken är ju helt obeskrivlig! Vår äldsta är väldigt mån om Axel, försöker trösta honom när han är ledsen, pratar gärna mer honom och ser fram emot att de ska bygga duplo ihop ("Axel stor kille bygga duplo" är en väldigt vanlig mening här hemma nu!).

Jag tycker det är helt underbart med andra barnet. Med första var det så mycket oro och bekymmer, iof hade han ju kolik men ändå. Nu njuter jag mycket, mycket mer och trivs verkligen med att vara hemma!
 
@Apollo 13
Har en likadan här hemma :down: somnar även bäst vid tutten i sängen och går inte flytta då heller förren lååångt senare så kan funka om jag går ut och gör stallet mm men oftast så är allt färdigt och jag somnar, går inte ens med filttricket.
Här måste också fixas i ordning hästhage då sommarhästarna kommer nästa helg.
Kul med nytt, har ni bytt ut erat bohag? Har glömt om det stått något om det :crazy:

Så mysigt med syskonkärlek, Jolina är så stolt över lillasyster och längtar tills dom kan leka.
 
@Maléne jämfört med Olivia så är det inga som helst problem att lägga bort henne.. Helvetet har olika grader, haha, men det är väl det att man har större behov av att lägga bort denna gång än med ettan. Både för att man behöver ta just ettan och för att man någon gång ska få vara ifred. Nu är det ju så obehagligt varmt också!

Nej vi har inte flyttat, vi skulle byta upp vårt skrivbord en storlek och strax efter vi beställt hem det så önskade jag mig garderober i födelsedagspresent och de kommer på måndag! :)

Haha Olivia är jätte nyfiken och leker redan, matar, visar vart öga, näsa och mun sitter (tills lillasyster klöks hah). Sen vill hon gärna dela med sig av sina saker :love: men jag vet inte om det är hon eller jag som längtar mest att de ska leka ihop. Ska bli så roligt, men också skönt att de underhåller varandra ;)
 
@Rumpnissen jag var visserligen aldrig den oroliga typen med ettan men jag förstår vad du menar!

Olivia kan stå nedanför lillasyster i stokkestolen och yla. Förstod inte alls vad hon menade, men hon sa åt mig att torka lillasyster om munnen! Hon hade ju kräkts lite! ;)
 
Kl
Idag var vi iväg på 6 månaders kontroll på BVC, Alfred är nu 70 cm lång och 8430 g tung. Han vänder rygg/ mage fram och tillbaka samt snurrar runt i en cirkel när han ligget på mage. Han blir riktigt frustrerad att han inte kommer framåt och skjuter upp rumpan och gör armhävningar om vartannat.
Har testat lite gröt, banan, brödbitar samt potatis. Jag går ganska långsamt fram med maten så att magen hänger med. Snart ska vi testa att provocera med mjölk för att se om han fortfarande är överkänslig. Nästa vecka börjar sambon jobba och storebror börjar dagis igen, ska faktiskt bli skönt med lite rutiner igen.
I september börjar Alfred på babysim, hoppas att han gillar det.
 
Mira är 4,5 manad nu och har vuxit massor senaste tiden, inte bara längd/vikt utan ocksa utvecklingsmässigt. Hon kan sitta själv med bara lite stöd men helt vill hon bara sta upp men saklart är det ett tag kvar till hon klarar det själv. Hon sitter med vid matbordet i egen stol sa det är skönt att ha bada händerna fria.

Igar fick hon vaccin och verkar ha klarat sig utan biverkningar. Hon mättes och vägdes ocksa, vikten var 6,6 kg och längden missade jag vad han sa. Perfekt växer hon iaf :)

Hon har börjat smaka lite mat, palsternacka och morot har hon hunnit prova och hon älskar det. Vi tänkt ga langsamt fram med maten men jag är tveksam om Mira haller med oss om det.

Annars älskar hon att bada, bade i badkar och ute. Men bäst är ända när syskonen leker med henne, eller bara att titta pa när dom leker.
 
Nu är Axel fyra månader gammal, han väger 7700 g och är 67,4 cm lång! Han har varit lite kinkig senaste tiden, säkert något utvecklingssprång eller något, men det är ovant när man är glad vid en konstant glad kille! Han är inte så snabb i utvecklingen, han vänder sig och tycker om att ligga på mage och leka med leksaker men det är i stort sett allt. Vi kommer nog vänta med smakportioner, tycker han är så liten än (inte storleksmässigt då...).

Hitintills har han ju sovit med mig i sängen eftersom han äter så ofta på natten men tänkte försöka börja natta honom i hans säng nu. Det har inte fungerat än så länge men vore trevligt att få tillbaka sambon som sovkamrat istället!
 
hej, tänkte pa den här traden häromdagen men kom aldrig sa langt som att leta reda pa den för att skriva ngt.

Mira är nu 6,5 manad och är en glad bebis som inte tycker om att sova pa natten. Hon kan sitta själv om man sätter ner henne och hon kan sätta sig upp själv om hon halvsitter mot en kudde eller "mellanläget" i vagnen. Hon kämpar för att lära sig krypa och det är nog inte langt bort. Hon kommer upp sa rumpan är upp och sen pa underarmarna men när hon försöker komma upp pa händerna sa välter hon.

Jag har nästan slutat amma, ammar 1-2 ganger/dag och resten far hon ersättning. Hon tycker om all mat vi provat men äter inte sa mkt sa att hon haller sig mätt ngn längre stund. Bäst är att äta själv men da hamnar inte mkt i munnen. Hon är väldigt duktig pa att plocka upp sma bitat mat, pincettgreppet fungerar nästan perfekt.

Det bästa hon vet är barn, ingen kan fa henne att skratta som hennes storasystrar. Dagens höjdpunkt är när vi hämtar/lämnar systarna i Kindergarten, all uppmärksamhet fran andra barn och vuxna.

Sömnen är som sagt en katastrof, jag är glad om jag far sova 2h i sträck. Pa dagen sover hon tre ganger, 30 min pa förmiddagen, 1,5h mitt pa dagen och ca 30 min pa eftermiddagen. Vaknar runt 7 pa morgonen och lägger sig mellan 19-20 (beroende när hon sov pa eftermiddagen).

Nästa kontroll hos läkaren är om 2 v sa da far vi se hur stor hon är, men hon använder 68 och 74 i kläder (68 är bäst pa byxor men 74 passar bäst i bodys).
 
hej, tänkte pa den här traden häromdagen men kom aldrig sa langt som att leta reda pa den för att skriva ngt.

Mira är nu 6,5 manad och är en glad bebis som inte tycker om att sova pa natten. Hon kan sitta själv om man sätter ner henne och hon kan sätta sig upp själv om hon halvsitter mot en kudde eller "mellanläget" i vagnen. Hon kämpar för att lära sig krypa och det är nog inte langt bort. Hon kommer upp sa rumpan är upp och sen pa underarmarna men när hon försöker komma upp pa händerna sa välter hon.

Jag har nästan slutat amma, ammar 1-2 ganger/dag och resten far hon ersättning. Hon tycker om all mat vi provat men äter inte sa mkt sa att hon haller sig mätt ngn längre stund. Bäst är att äta själv men da hamnar inte mkt i munnen. Hon är väldigt duktig pa att plocka upp sma bitat mat, pincettgreppet fungerar nästan perfekt.

Det bästa hon vet är barn, ingen kan fa henne att skratta som hennes storasystrar. Dagens höjdpunkt är när vi hämtar/lämnar systarna i Kindergarten, all uppmärksamhet fran andra barn och vuxna.

Sömnen är som sagt en katastrof, jag är glad om jag far sova 2h i sträck. Pa dagen sover hon tre ganger, 30 min pa förmiddagen, 1,5h mitt pa dagen och ca 30 min pa eftermiddagen. Vaknar runt 7 pa morgonen och lägger sig mellan 19-20 (beroende när hon sov pa eftermiddagen).

Nästa kontroll hos läkaren är om 2 v sa da far vi se hur stor hon är, men hon använder 68 och 74 i kläder (68 är bäst pa byxor men 74 passar bäst i bodys).

Axel är drygt 6 månader nu. Han tycker inte heller om att sova. I alla fall inte utan ett bröst i munnen. Vet inte riktigt hur vi ska lösa det här eller om man ska orka att bara vänta ut det. Har gjort ett antal halvdana försök med egen säng men har gett upp väldigt snart. Han sover ca 11 timmar på natten (vaknar 4-5 gånger), och sedan två timmar fördelat på två-fem pass under dagen.

Han försöker krypa, står och juckar i krypställning men får inte till koordinationen. Ålar inte heller än, mer än bakåt, men kan å andra sidan ta sig väldigt långt genom att backa och snurra. Men det märks att han blir oerhört frustrerad. Han sitter ganska stadigt, men sitter han helt själv på golvet så välter han lätt.

Det går inge vidare med maten, har börjat med smakportioner och låter han äta så mycket han vill, men det blir inte mycket alls. Ngn enstaka tesked möjligtvis. Men det är väl ingen stress egentligen, bara jag som tycker det hade varit skönt att kunna dra ner på amningen.

Vid sexmånaderskontrollen var han 70 cm lång och vägde 8500 g.
 
Eleonora är drygt 4 månader nu. Hon har haft rätt bråttom i utvecklingen hittills vilket inte bara varit roligt. Hon började rulla när hon var 2 månader och det har vart rätt bökigt när hon konstant velat rulla över till magen i sömnen. Eftersom hon mer eller mindre bara velat ligga på magen så blev hon snabbt väldigt stark och stabil. Åla gör hon dock inte än, men snurrar på bra på golvet.

Hon sover bra om nätterna, om än fortfarande i min säng, men det är bara av bekvämlighetsskäl eftersom jag liggammar (och sover), det går bra att lägga bort henne också.

Allting har funkat hur smidigt och bra som helst, det ända är, att vi nu har dragit på oss en rejäl förkylning och hon har en riktigt ful hosta och hostar så att hon kräks stackarn. Men annars är det toppen, systrarna älskar varandra och vardagen rullar på toksmidigt! :)
 
Grip är 5 månader nu och det går bättre och bättre. Jag kan gå längre promenader och är förhoppningsvis snart helt återställd efter förlossningen. Helammar fortfarande då han inte har något intresse alls av smakportionerna, men vi kämpar på med det. Barnvagnen är inget han gillar heller, men nu när vi har börjat med sittdelen går det bättre. Annars är det sjal och sele som gäller.
 
Alfred är snart 9 månader och här går ALLT i rasande fart. Han kryper sedan knappt 1 månad tillbaka. Han reser sig mot allt och gillar att stå mot soffan. Snabb som en vessla när han kryper omkring... Han äter gröt 2 ggr/ dag och ca 1 burk mat till lunch och ersättning däremellan. Vid 8 månaders kontrollen vägde han 9,040 kg och han har 74/80 i kläder.
Den största idolen är storebror Axel. Allt han gör skrattar Alfred åt, så härligt att se...
Han är lätt att natta, somnar vid 20 och sover till 7, med en matning vid 4-5 tiden. På dagen sover han antingen 3 kortare stunder på 40 min eller två längre. Allt rullar på och han är så fantastisk!
Ha en fin lördag..
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 600
Senast: nejlica
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 774
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
74 760
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp