Vårföräldrar 2015 #7

Lycka till! Vi ska börja vilken dag som helst vi också.
Håller tummarna för att det går bra för er. :)

Hittills har sonen gått med kalsonger hela dagen förutom när han sov tupplur. Vi har satt honom på pottan en gång i timman och ibland har det kommit kiss och ibland inte. Det har kommit kiss i byxan några gånger också men han börjar reagera på att det är obehagligt att få kiss i byxan och det känns som en bra start ändå :).
 
Vi började mer på allvar med potträningen i lördags och det går riktigt bra än så länge :) Ingen olycka i lördags men då gick hon utan blöja bara på eftermiddagen, blöja på fm när vi va borta.

Igår blev det en bajs i trosorna och två omgångar kiss då hon glömde bort sig. Gick utan blöja hela dagen utom när hon var med farmor och farfar till lekparken :)
 
Inspiriretas av er med potteträning :)

Han kommer ofta på det försent men säger till iaf.
Har nog kissat femton gånger bara på förmiddan :grin: men nån gång har vi hunnit i tid.

Får väl se om poletten trillar ner :D
 
Roligt att vi är fler som tagit tag i blöjavvänjningrn samtidigt :)
Barnens farmor är ledig idag så barnen åkte till strax innan lunch (jag har semester och ska passa på att rida båda hästarna ;)) och E åkte utan blöja. Hon kissade ute i diket när vi var ute och cyklade och sen på pottan innan dom åkte. Packade med en hög med ombyte så får vi se hur det gått sen :p
 
Det går väldigt bra med blöjavvänjningen med E! hon går till och med själv och bajsar på pottan, det som vi trodde skulle bli ett problem :)
 
Skönt för er som det går bra för :). Vi stampar på samma ställe, känns det som. Han kissar i kalsongen och då vill han byta byxor. Igår märkte han inte ens att han hade kissat i ballongen utan vi fick påminna honom om att han nog var blöt mellan benen. Vi kan sätta honom på pottan, läsa bok i 20 min utan att det kommer något, och sen när han inte längre sitter på pottan så kissar han.

Hoppas att det kommer så småningom. Vi får ha tålamod och rejält med tvättmedel hemma fram tills dess ;).
 
Skönt för er som det går bra för :). Vi stampar på samma ställe, känns det som. Han kissar i kalsongen och då vill han byta byxor. Igår märkte han inte ens att han hade kissat i ballongen utan vi fick påminna honom om att han nog var blöt mellan benen. Vi kan sätta honom på pottan, läsa bok i 20 min utan att det kommer något, och sen när han inte längre sitter på pottan så kissar han.

Hoppas att det kommer så småningom. Vi får ha tålamod och rejält med tvättmedel hemma fram tills dess ;).
Vi körde helt utan byxor första dagarna och då fick jag även chansen att se när det var på gång och kunde lyfta över till pottan mitt i. Efter två sådana så fungerar kiss på pottan (eller utomhus) jättebra. Det andra är dock svårare för vår del, men vi övar på. H är helt utan blöja mellan ca 7.30-18.30.
 
Kan väl uppdatera jag med :D
Vi är inne på dag tre nu, bajsa på toan har vi kunnat gjort länge även om det händer i blöjan ibland.
Dag ett kissade han i byxan ett helt gäng gånger men sa alltid till även om han/vi inte alltid hann till pottan.
Sen dess har han sagt till varje gång även om han haft blöja.
KISHSAAA! Sen springer han fnittrande till pottan, eller gräsmattan :laugh:

Igår och idag em var vi iväg så då vad det blöja på, hade varken gräsmatta eller toa nära när han plötsligt ropar och måste kissa. Förklarar att han måste kissa i blöjan denna gång och då blev han såååå lessen :( :love:
Alltså jag är så imponerad, men hur länge det heller i sej får vara osagt :p så länge det går bra så är det ju bra helt enkelt :up:
 
Sitter på Finlandsbåten och har ätit middag med maken. Båten gick vid 20, vi la sonen i hytten, la sen över honom i vagnen och tog med honom ut igen. Nu sover han som en stock och har sovit sig igenom musik, stoj och stim. Han är oftast rätt smidig att ha med sig den där sonen :love:

Satte på honom ett par shorts i "mjukismodell" i morse. Visste att de var gamla men trodde nog att de var från förra året. Tills jag såg att det var storlek "62, 2-4 mån" O_o Måste vara gigantiska för en sån liten plutt för även om sonen är liten är han inte SÅ liten :p
 
Igår och idag em var vi iväg så då vad det blöja på, hade varken gräsmatta eller toa nära när han plötsligt ropar och måste kissa. Förklarar att han måste kissa i blöjan denna gång och då blev han såååå lessen :( :love:
Alltså jag är så imponerad, men hur länge det heller i sej får vara osagt :p så länge det går bra så är det ju bra helt enkelt :up:

Jag har alltid haft med mig potta när vi varit iväg. Det var lite otympligt ibland men värt det, just för att slippa be om sådant.
 
Ska åka in till stan idag och hälsa på min mormor och sen till makens jobb. Ska även hämta ut mitt pass. Tänkte låta E åka utan blöja så vi får hoppas det går bra :p

Igår gick det bra hela dagens tills på kvällen när jag och en kompis var ute och red och maken och ungarna lekte ute. Då glömde hon bort sig två ggr :p
 
Nu har vi testat finska sjukvården..

Sonen lyckades ramla av stolen under frukosten i morse. Och trots att det var matta på golvet ramlade han och slog sig i huvudet så illa att han först skrek men sen tappade medvetandet några sekunder. Vilket kändes som en evighet, så läskigt :(

Tur i oturen fanns ett privat sjukhus bara runt kvarteret från hotellet. Så en halvtimme senare hade vi redan träffat en läkare. Sonen var ledsen och verkade trött. Kräktes en gång hos läkaren. Men efter det var han mycket piggare och lekte som vanligt. Läkaren konstaterade hjärnskakning och vi ska ha honom under uppsikt. Nu verkar han helt som vanligt, hoppas det fortsätter så :)
 
Nu har vi testat finska sjukvården..

Sonen lyckades ramla av stolen under frukosten i morse. Och trots att det var matta på golvet ramlade han och slog sig i huvudet så illa att han först skrek men sen tappade medvetandet några sekunder. Vilket kändes som en evighet, så läskigt :(

Tur i oturen fanns ett privat sjukhus bara runt kvarteret från hotellet. Så en halvtimme senare hade vi redan träffat en läkare. Sonen var ledsen och verkade trött. Kräktes en gång hos läkaren. Men efter det var han mycket piggare och lekte som vanligt. Läkaren konstaterade hjärnskakning och vi ska ha honom under uppsikt. Nu verkar han helt som vanligt, hoppas det fortsätter så :)

Usch vad obehagligt :( men tur o oturen att allt verkar okej ändå!
 
Nu har vi testat finska sjukvården..

Sonen lyckades ramla av stolen under frukosten i morse. Och trots att det var matta på golvet ramlade han och slog sig i huvudet så illa att han först skrek men sen tappade medvetandet några sekunder. Vilket kändes som en evighet, så läskigt :(

Tur i oturen fanns ett privat sjukhus bara runt kvarteret från hotellet. Så en halvtimme senare hade vi redan träffat en läkare. Sonen var ledsen och verkade trött. Kräktes en gång hos läkaren. Men efter det var han mycket piggare och lekte som vanligt. Läkaren konstaterade hjärnskakning och vi ska ha honom under uppsikt. Nu verkar han helt som vanligt, hoppas det fortsätter så :)
Fy vad obehagligt. Men skönt att han är som vanligt redan. Hoppas det fortsätter så :).
 
Nu har jag SEMESTER!!! Så himla skönt. Nu ska jag bara pallra mig 25 mil söderut med tåg till svärföräldrarnas sommarstuga där sambon och sonen väntar. Sen hoppas jag på några slappa dagar.
 
Nu har det gått ett dygn och sonen verkar helt som vanligt. Hade instruktioner om att väcka honom varannan, var tredje timme under natten och det var inga problem. Mer än att föräldrarna är trötta då :p Nu far han runt och är isf väldigt bra på att dölja att han har ont i huvudet :)
 
Nu har det gått ett dygn och sonen verkar helt som vanligt. Hade instruktioner om att väcka honom varannan, var tredje timme under natten och det var inga problem. Mer än att föräldrarna är trötta då :p Nu far han runt och är isf väldigt bra på att dölja att han har ont i huvudet :)
Fy vad otäckt! Tur att det verkar gått bra!

Vi hade lite tur när sonen sprang och föll handlöst rakt in i kanten på dörrpostenför ett tag sen med pannan först. :nailbiting:Klockan typ halv åtta på kvällen, sambon låg ute på jobb dessutom. Gissa pulsen :cry:

Bulan kom omedelbart och det var väl ett bra tecken och det var en rejäl smäll även om det ändå gick bra den gången. Behövde inte åka in men höll koll på natten så han gick att väcka.
Usch, det är så jobbigt när de slår sej :(
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 137
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
445
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 113
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp