Vårföräldrar 2015 #7

Ja definitiv! Jag tänkte mest på för oss :D
Jaha:D.

L är fortfarande på sommartid (vaknar vid 05-06) och jag är lite rädd att en adventskalender kommer trigga ännu tidigare morgnar :crazy:. Ser framför mig en pigg liten tjej som studsar upp vid 03 för att öppna dagens lucka :angel:.
 
Är det någon annan vars barn är helt GALEN i traktorer och maskiner? Vi anser oss ändå vara hyfsat genusmedvetna och inte tvingat in sonen på något speciellt intresse (ingen i familjen är ens intresserade av maskiner) men han älskar verkligen bilar, hjullastare, traktorer etc. I fredags var vi i leksaksaffären för han hade fått pengar i present av en släkting att köpa valfri leksak för. Han väljer självklart en traktor så nu har han en jättefin Massey Ferguson här hemma som han bara ÄLSKAR!!!
Här finns också en oförklarlig passion för traktorer och lastbilar.
 
E är piggare! Gjorde henne gott att vara hemma ensam med pappa och mysa igår :heart Idag tar vi också en lugn dag så hon får vila och så är dagis ändå stängt så J är också hemma. Just nu försöker jag jobba lite, J kollar på film och E är uppe på sitt rum och pysslar med något :)
 
Jaha:D.

L är fortfarande på sommartid (vaknar vid 05-06) och jag är lite rädd att en adventskalender kommer trigga ännu tidigare morgnar :crazy:. Ser framför mig en pigg liten tjej som studsar upp vid 03 för att öppna dagens lucka :angel:.

Det går ju med luckor som öppnas till middagen också, eller kommer det bli ett evigt tjat om middag då :D
 
Vi kör nog med SVT:s julkalender till vardags och så får L ett litet paket på varje advent istället. Känns lite overkill med ytterligare 24 smågrejer i det här redan överbelamrade hemmet. Alternativet med ätbara kalendrar finns ju, och hon skulle ÄLSKA en chokladkalender eller liknande, men jag tror det får vänta ett tag. :p
 
2,5 årskontroll gjord med godkänt resultat :p Mycket fokus på just tal och kommunikation. Sköterskan ställde frågor om olika saker som E fick svara på vad det var och vilken som störst/minst osv. Sen väga och mäta och hon ligger precis på medelkurvan på båda. Hon har växt 11 cm sen sist :D Hon undrade hur vi hanterade envishet, hur mycket hon går på dagis, hur hon leker med syrran och kompisar och lite sånt. Vi har inga problem med att hantera envisheten och E är inget barn som får utbrott även fast hon kan bli sur och frustrerad, men det är ändå lätt att prata och förklara för henne så går hon med på det sen.

Nästa gång är läkarbesök vid 3 år.
 
Igår fick ungarna för sig att dom skulle sova ihop i Js säng :p Vi sa stopp till det eftersom dom skulle upp på dagis i morse men att dom kan få prova i natt om dom vill :) Det var det första dom började prata om i morse så det hade inte glömts bort över natten :rofl:
 
Igår fick ungarna för sig att dom skulle sova ihop i Js säng :p Vi sa stopp till det eftersom dom skulle upp på dagis i morse men att dom kan få prova i natt om dom vill :) Det var det första dom började prata om i morse så det hade inte glömts bort över natten :rofl:

Glömmer de någonsin någonting i den där åldern? L minns allt, tammefan ALLT. :meh:
 
Glömmer de någonsin någonting i den där åldern? L minns allt, tammefan ALLT. :meh:

Nej det händer inte speciellt ofta :p J som är 5,5 år är mer disträ än E så vissa saker kan hon glömma, men inte sånt här roligt :D

Vi får väl se hur det går att sova i samma säng...ingen av dom är ju speciellt rolig att dela säng med :angel:
 
Nej det händer inte speciellt ofta :p J som är 5,5 år är mer disträ än E så vissa saker kan hon glömma, men inte sånt här roligt :D

Vi får väl se hur det går att sova i samma säng...ingen av dom är ju speciellt rolig att dela säng med :angel:

När L och hennes kusin sover hos sin farmor och farfar sover de alltid tillsammans, men de ligger som små ljus bredvid varandra hela natten. :D När vi sover med L har antingen jag eller maken henne oftast som ryggsäck...
 
Är det någon annan vars barn är helt GALEN i traktorer och maskiner? Vi anser oss ändå vara hyfsat genusmedvetna och inte tvingat in sonen på något speciellt intresse (ingen i familjen är ens intresserade av maskiner) men han älskar verkligen bilar, hjullastare, traktorer etc. I fredags var vi i leksaksaffären för han hade fått pengar i present av en släkting att köpa valfri leksak för. Han väljer självklart en traktor så nu har han en jättefin Massey Ferguson här hemma som han bara ÄLSKAR!!!
Min älskar allt som har med bilar, traktorer och motorer att göra. Hon är visserligen typ född i garaget :)
 
När L och hennes kusin sover hos sin farmor och farfar sover de alltid tillsammans, men de ligger som små ljus bredvid varandra hela natten. :D När vi sover med L har antingen jag eller maken henne oftast som ryggsäck...

Hoppas det blir samma här, annars får vi möblera om i natt :D

E är som ett plåster på maken när hon sover hos oss. De få ggr J sover hos oss sparkar hon och snarkar så det är helt omöjligt att orka sova :rofl:
 
Vad får era i julklapp? :)

Våra får varsin surfplatta med färgglada lurar av oss. Det E önskar sig allra mest är en bäbis (en ny docka som tur är, ingen riktig bäbis :cautious:) och J vill ha en Annaklänning (Frost, hon har redan en Elsaklänning som används flitigt). Det kommer dom få av farmor och farfar. E ska få en ridhjälm också. Sen är det pyssel, böcker, sängkläder, pussel, kläder vi önskat från övrig släkt.
 
Vad får era i julklapp? :)

Våra får varsin surfplatta med färgglada lurar av oss. Det E önskar sig allra mest är en bäbis (en ny docka som tur är, ingen riktig bäbis :cautious:) och J vill ha en Annaklänning (Frost, hon har redan en Elsaklänning som används flitigt). Det kommer dom få av farmor och farfar. E ska få en ridhjälm också. Sen är det pyssel, böcker, sängkläder, pussel, kläder vi önskat från övrig släkt.

L ska få en kassaapparat, ett bakbord, skidor, en hockeyhjälm och Brio-tåg (det sista hänger på att jag kan få tag på något begagnat, det är ju dyrt som stryk att köpa nytt).

Hon önskar sig för övrigt bara en hockeyhjälm, inget mer. :D
 
L ska få en kassaapparat, ett bakbord, skidor, en hockeyhjälm och Brio-tåg (det sista hänger på att jag kan få tag på något begagnat, det är ju dyrt som stryk att köpa nytt).

Hon önskar sig för övrigt bara en hockeyhjälm, inget mer. :D

Haha det är roligt att dom gärna önskar enbart en sak i den åldern :D När J fyllde 5 år önskade hon sig saker hon redan hade som E skulle ha :p
 
L ska få en kassaapparat, ett bakbord, skidor, en hockeyhjälm och Brio-tåg (det sista hänger på att jag kan få tag på något begagnat, det är ju dyrt som stryk att köpa nytt).

Hon önskar sig för övrigt bara en hockeyhjälm, inget mer. :D
Ica Maxi har 30 % på briogrejer :up: just nu.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 128
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 103
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp