Vårföräldrar 2015 #7

Glömmer de någonsin någonting i den där åldern? L minns allt, tammefan ALLT. :meh:

Men eller hur! S är ledig från dagis på fredagar. Förra fredagen var han sjuk och det var väl en del undantag från vanliga rutiner. Idag har han väldigt bestämd uppfattning om vad han vill äta och vad han vill göra :p
 
S kommer få Pippi Långstrumphuset av oss. Han har figurerna (Pippi, Tommy och Annika) och leker massor med dem. Sen ska han få skidor. Kanske en pulka om det inte kommer en massa snö innan för då kan vi ju inte spara den till julafton :p

Av släkten önskar han sig pysselsaker och delar till sitt Briotåg :)
 
Min älskar allt som har med bilar, traktorer och motorer att göra. Hon är visserligen typ född i garaget :)
Då kanske det inte är så förvånande att hon är intresserad av motorer? Sonens intresse är verkligen förbryllande, men som tur är bor vi i en liten stad precis utanför en paradgata så när det är crousing med gamla veteranbilar om sommaren har han första parkett :).
 
Vad får era i julklapp? :)

Våra får varsin surfplatta med färgglada lurar av oss. Det E önskar sig allra mest är en bäbis (en ny docka som tur är, ingen riktig bäbis :cautious:) och J vill ha en Annaklänning (Frost, hon har redan en Elsaklänning som används flitigt). Det kommer dom få av farmor och farfar. E ska få en ridhjälm också. Sen är det pyssel, böcker, sängkläder, pussel, kläder vi önskat från övrig släkt.
Vi ska ge duplo, bandtraktor och kläder. Jag vet inte vad han kommer få från mor- och farföräldrar men troligtvis lite pussel, spel, bilar och böcker :).
 
Börjar nog bli dags att ge lillasyster ett officiellt namn nu. S hävdar stenhårt att hon heter Mattias :D (som en av pedagogerna på förskolan) Men nu har vi valt ett namn som vi "testkör i helgen" så sen får vi börja övertyga S om att vårt är bättre :D
 
Nu är jag nästan klar med julklapparna, men skulle vilja hitta ett bra (lagom svårt) sällskapsspel där det ingår att slå tärning. Någon som har något tips?
 
Nu är jag nästan klar med julklapparna, men skulle vilja hitta ett bra (lagom svårt) sällskapsspel där det ingår att slå tärning. Någon som har något tips?

Och jag som var nöjd med att ha köpt min första julklapp :nailbiting:

När jag var liten hade vi något spel med brickor med bilder på ballonger. Så skulle man slå tärning med färger på och så fick man ta den färgen man fick. Den var ballongbrickq först blev full vann. Minns inte vad det hette men något spel i den stilen skulle kanske fungera? :)
 
Och jag som var nöjd med att ha köpt min första julklapp :nailbiting:

När jag var liten hade vi något spel med brickor med bilder på ballonger. Så skulle man slå tärning med färger på och så fick man ta den färgen man fick. Den var ballongbrickq först blev full vann. Minns inte vad det hette men något spel i den stilen skulle kanske fungera? :)
Det låter lite likt ett spel som finns hos hans mormor och morfar (där vi är nu så jag ska passa på att kolla).
Allra helst vill jag ha ett spel med "räkne-tärning" då han gillar siffror, men vill samtidigt inte ha något som är för krångligt så att han riskerar att tröttna.
 
Vad har ni (eller ja barnen :p) för vantar när det är sådär någon plusgrad och blött ute?

Stora tumvantar är inte populära hos S och det förstår jag för det är ju svårt att använda händerna i dem. Vanliga tunna tumvantar blir ju kalla och blöta på två sekunder. Förskolan vill helst att det ska vara tumvantar. Har letat efter någon ullvariant utan att hitta något bra..

Hjälp :D
 
Vad har ni (eller ja barnen :p) för vantar när det är sådär någon plusgrad och blött ute?

Stora tumvantar är inte populära hos S och det förstår jag för det är ju svårt att använda händerna i dem. Vanliga tunna tumvantar blir ju kalla och blöta på två sekunder. Förskolan vill helst att det ska vara tumvantar. Har letat efter någon ullvariant utan att hitta något bra..

Hjälp :D
Jag hittade några tumvantar som var som vintervantar fast tunnfodrade. Kan kolla på förskolan imorgon vad det var för märke. Jättesmidiga! Inte alls klumpiga, så tom den yngsta finner sej i dom:angel:

Ullvantar med regnvante över kanske funkar annars?
 
Frekventa utryck hemma hos oss just nu
Vad har ni (eller ja barnen :p) för vantar när det är sådär någon plusgrad och blött ute?

Stora tumvantar är inte populära hos S och det förstår jag för det är ju svårt att använda händerna i dem. Vanliga tunna tumvantar blir ju kalla och blöta på två sekunder. Förskolan vill helst att det ska vara tumvantar. Har letat efter någon ullvariant utan att hitta något bra..

Hjälp :D
Usch vantar alltså vilket gissel! Inga är sköna och alla är klumpiga. Kanske inte hjälpte så mycket men skönt att få gnälla av sig :D
 
Vad har ni (eller ja barnen :p) för vantar när det är sådär någon plusgrad och blött ute?

Stora tumvantar är inte populära hos S och det förstår jag för det är ju svårt att använda händerna i dem. Vanliga tunna tumvantar blir ju kalla och blöta på två sekunder. Förskolan vill helst att det ska vara tumvantar. Har letat efter någon ullvariant utan att hitta något bra..

Hjälp :D
Jag har insett att bästa vantarna är de som barnet kan tänka sig att ha på sig ... Vårt barn kan tänka sig att ha på sig tunna fingervantar, så vi har köpt en miljard sådana för att kunna byta när de är blöta och tappa bort några par ... Hon brukar också kunna tänka sig regnvantar över när det är blött och det har vi en 3-4 olika, antingen fodrade eller ofodrade med de tunna vantarna under.

Av någon anledning funkar PoPs skaltumvantar, såna som är långa upp mot ärmarna, också bra. Andra tumvantar är sämre men jag vet inte varför :D

Prova, prova, prova! Är mitt tips. Kolla med folk som har lite äldre barn om de har några gamla de vill bli av med ...
 
Jag hittade några tumvantar som var som vintervantar fast tunnfodrade. Kan kolla på förskolan imorgon vad det var för märke. Jättesmidiga! Inte alls klumpiga, så tom den yngsta finner sej i dom:angel:

Ullvantar med regnvante över kanske funkar annars?

Kolla gärna! :)
 
L har köpt och klätt sitt livs första julgran. :D

23916284_1085721511569528_5056667797650782563_o.jpg
 
Det låter lite likt ett spel som finns hos hans mormor och morfar (där vi är nu så jag ska passa på att kolla).
Allra helst vill jag ha ett spel med "räkne-tärning" då han gillar siffror, men vill samtidigt inte ha något som är för krångligt så att han riskerar att tröttna.

I 'Bamse och tjuvstaden' är det tärning med siffrorna 1-3 bara.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 128
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 101
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp