Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #7

https://www.lindex.com/eu/kids/outerwear/accessories/7589348/Waterproof-Mittens/

Lindex är galet tack vare readagar men de vantarna har vi. Tunna men regntäta, lätt fodrade och enkla att få på. Finns i svarta också.

Sånna har vi också. När det gäller tjockare vantar har vi Didrikssons tumvantar (både med blixtlås på sidan och vanliga dra-på) och E verkar inte ha problem med dom. Hon har inte varit lika svår med vantar som J var när hon var yngre.
 
Tack för vanttips! Om alla säger att de är bra får jag kanske trots fleecefodret när bra vantar verkar så svårt att hitta :p
 
Vad har ni (eller ja barnen :p) för vantar när det är sådär någon plusgrad och blött ute?

Stora tumvantar är inte populära hos S och det förstår jag för det är ju svårt att använda händerna i dem. Vanliga tunna tumvantar blir ju kalla och blöta på två sekunder. Förskolan vill helst att det ska vara tumvantar. Har letat efter någon ullvariant utan att hitta något bra..

Hjälp :D

Nu bor jag ju i en annan ände av landet. Men vi använder i stort sett bara tornedalshandsken, den tål att bli lite blöt, om det känns för varmt med vintervantar har jag på barnen tjockare ullvantar och galonisar över dem.
 
Livet med en 2,5-åring:

Vi går hem från förskolan och förutom att det ska hoppas i varje vattenpöl och plockas med varje pinne så upptäcker han sin skugga. Det är väldigt roligt att han, mamma och vagnen har egna skuggor. Sen ska han följa efter sin skugga och blir sjukt upprörd när skuggan byter riktning vid varje lampa. :D

Sen när jag övertalat honom att gå vidare kommer vi till sista lilla högen med snö. Överlycklig S ska göra snöbollar. Sen ska vi leka leken "kasta snöbollen i alla vattenpölar". Tillslut är snöbollen borta. Sjukt upprörd 2,5-åring. Ridå :D
 
I tisdags fick E feber på dagis så jag hämtade henne vid lunch. Hon piggade på sig när hon fick Alvedon fast jag tyckte hon kunde sova :angel: Tillslut somnade hon i soffan och jag satt med datorn i knät under tiden och jobbade.
Onsdagen spenderade vi i soffan mest hela tiden fram tills J och maken kom hem. Maken fixade så han kunde börja jobba en timme senare och körde J till dagis så jag slapp dra ut E. Så vi läste böcker, gosade och kollade film. E sov rätt mycket och åt en hel del popcorn och ostkrokar :angel: Medan hon sov eller var koncentrerad på annat så jobbade jag. En mysig dag faktiskt där vi inte ansträngde oss värst mycket :D Hon fick aldrig tillbaka febern utan kunde åka till farmor och farfar på kvällen som hon väntat så på!

Måste säga att jag är väldigt glad att hon närmar sig 3 år och har kommit ur pillåldern! :p Hon kan faktiskt sitta lugnt längre stunder och kolla film eller läsa bok, det går inte 350 km/h hela tiden längre och hon hittar inte på bus konstant. Jag tycker bästa åldern är från nu och har ingen lust alls att börja om :o Nu kan vi ha massa kul ihop hela familjen på ett annat sätt än när man har en bäbis.
 
Vi började titta på julkalendern igår, men den kändes som att den är för lite större barn (?) så vi bytte till Tomtemaskinen och den var populär. Även Pixi-kalendern och datumljuset (ligger redan efter :arghh:) var roliga :)
 
Måste säga att jag är väldigt glad att hon närmar sig 3 år och har kommit ur pillåldern! :p Hon kan faktiskt sitta lugnt längre stunder och kolla film eller läsa bok, det går inte 350 km/h hela tiden längre och hon hittar inte på bus konstant. Jag tycker bästa åldern är från nu och har ingen lust alls att börja om :o Nu kan vi ha massa kul ihop hela familjen på ett annat sätt än när man har en bäbis.
Jag håller så med! Det är en rätt behändig ålder ändå!

Storebror kan ju sitta still en stund, framför teven eller sitta o rita eller så. Man vet lite vart man har honom liksom :p
Lillebror är som en virvelvind! Ska kolla o pilla på allt, kan sällan sitta still och kan hitta på vad som helst närsomhelst :angel:

Meeen de kommer nog härja ordentligt de där två!
Igår på förskolan hade de tagit på sej skorna o gått ut, bara dom två :cool:
Personalen såg dom genom fönstret när de hade siktet på sandlådan. De är sjukt snabba när de har hyss i sikte :p
 
True story från häromdagen.:

Avkomman klättrar runt i soffan hemma hos sin farmor och farfar och balanserar på armstödet. Den ömma modern säger åt avkomman att kliva ner omedelbums. Avkomman klättrar snällt ner.

Den ömma modern åker hem och lämnar avkomman hos farmor och farfar för pyjamasparty. Avkomman klättrar upp på armstödet igen och farfar säger ifrån ("Bra där", tänkte den ömma modern så här långt in i berättelsen). Avkomman vänder sig om, tittar på sin farfar och säger "Men farfar, hon har faktiskt åkt nu.".

O_o
 
True story från häromdagen.:

Avkomman klättrar runt i soffan hemma hos sin farmor och farfar och balanserar på armstödet. Den ömma modern säger åt avkomman att kliva ner omedelbums. Avkomman klättrar snällt ner.

Den ömma modern åker hem och lämnar avkomman hos farmor och farfar för pyjamasparty. Avkomman klättrar upp på armstödet igen och farfar säger ifrån ("Bra där", tänkte den ömma modern så här långt in i berättelsen). Avkomman vänder sig om, tittar på sin farfar och säger "Men farfar, hon har faktiskt åkt nu.".

O_o

Jag är helt säker på att det är så det går till hos farmor och farfar här också :p
 
@Tassetass de är så himla skojiga nu tycker jag! Igår ropade jag att H skulle komma och äta frukost, men hade bara hällt upp yoghurten och inte brett någon smörgås. H kommer in i köket, tittar på bordet och säger "Nej, det är inte färdigt än" och går in i lekrummet igen :D
 
I förrgår tog jag fram tallrikar och sånt inför middagen och tog den vanliga skålen E brukar äta ur. När hon få se det så säger hon bestämt "Men mamma, jag är inte bäbis längre så jag ska inte äta ur den där" :p Hon vill inte ha tripp trapp stolen längre heller utan sitter på vanlig stol, äter med stora bestick osv osv. Hon blev helt plötsligt stor efter helgen :o
 
@Tassetass de är så himla skojiga nu tycker jag! Igår ropade jag att H skulle komma och äta frukost, men hade bara hällt upp yoghurten och inte brett någon smörgås. H kommer in i köket, tittar på bordet och säger "Nej, det är inte färdigt än" och går in i lekrummet igen :D
E gör något liknande. Om han vill leka med någon som ännu inte är klar med middagen så går han och sneglar på dennes tallrik. Så fort tallriken är tom så är han inte sen med att säga: ”NU kan XX leka med mig. Nu har du ätit upp” :rofl:
 
Nu är L:s julklappar fixade! Det blev en hockeyhjälm (som vi ska dekorera så den ser ut precis som hjälmarna de har i vår stads hockeylag :D ) och ett Brio tågset med batteridrivet lok. Jag köpte också till en äventyrstunnel som låter när tåget åker igenom (eftersom hon älskar Dinosaurietåget). Planen är att hon ska få tåget i paket under sängen på morgonen, så hinner hon dels leka med det under dagen och dels slipper vi ha med (och därmed packa upp det...) på kvällen då vi inte är hemma. Hjälmen får hon av tomten på kvällen, tillsammans med klapparna från kusin och farföräldrar.

Är riktigt nöjd både med vad vi köpt och vad hon ska få i övrigt, för det är grejer som hon antingen sagt att hon vill ha eller som vi vet att hon leker mycket med när hon får läge. Det är himla praktiskt att leka hemma hos andra barn så man ser vad som lockar mest. :p
 
Förresten, min lilla skruttunge är en riktigt jäkla retsticka.

För några veckor sedan var jag på väg hem från universitet och på vägen passerar jag mitt gym. När jag skulle gå över vägen klev jag i en vattenpöl där botten var frusen, jag halkade och blev HELT genomblöt (det enda som var torrt var mössan och BH:n). Mannen och L fick komma med bil och hämta upp mig (eller som L sa: "Mamma, vi räddar dig!").

Nu, varje gång jag ska gå till gymmet, säger sketongen: "Hej då mamma! Ramla inte i någon vattenpöl!". :meh:
 
Förresten, min lilla skruttunge är en riktigt jäkla retsticka.

För några veckor sedan var jag på väg hem från universitet och på vägen passerar jag mitt gym. När jag skulle gå över vägen klev jag i en vattenpöl där botten var frusen, jag halkade och blev HELT genomblöt (det enda som var torrt var mössan och BH:n). Mannen och L fick komma med bil och hämta upp mig (eller som L sa: "Mamma, vi räddar dig!").

Nu, varje gång jag ska gå till gymmet, säger sketongen: "Hej då mamma! Ramla inte i någon vattenpöl!". :meh:
Förra vintern åkte jag skidor, ramlade på rumpan och fick ett rejält blåmärke. Min dotter pratar FORTFARANDE om detta ibland! "Mamma ramlade på rumpan på skidorna" :meh:
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 165
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
477
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 237
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp