Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2016 del 3

Oftast försvinner foglossningen direkt i samband med födseln, i vissa enstaka fall kan den dröja sig kvar. Denna graviditet slutade jag rida tidigt pga högre vikt denna gång redan från start. Men förra så red jag till v 38. Hade inte ont i samband med ridningen utan efteråt, dock inte outhärdligt på något vis och hade likt ont som vid dammsugning, promenad etc så ofrånkomligt faktiskt. Så jag fortsatte. Foglossningen slutade i samband med förslossningen. Så har du mest ont efteråt och inte just vid ridningen skulle jag faktiskt fortsätta. Ungefär alla mina vänner o bekanta som fått barn har ridit in i de sista och ingen har fått men av de efteråt utom just för stunden efter. :)
Åh tack Elisha!! För det är precis så det är, gör inte ont alls när jag rider. Utan bara efteråt:) Det här gav mig hopp, tack tack tack!
 
Jag har haft molvärk hela helgen och det kör rätt bra i hela magen och så har det inte känts tidigare. Så jag hoppas att nåt är på gång!! Fast jag ska erkänna att det är skräckblandad förtjusning:eek:

Heja heja! Håller tummarna för att det sätter igång och blir en sån där lätt och smidig förlossning :D:love:
 
Jag vet ju att ni har rätt men kan inte helt acceptera det i tanken. Tänker att jag vilar några dagar nu och provar igen. Kanske man lyckats göra illa sig på ngt sätt och att det är därför man har ont.. Tack för omtanken och tipsen, ibland måste man höra det från annan än sambo..
Jag var som dig sist, hade oerhört svårt att acceptera att kroppen sa ifrån och att jag skulle behöva låta bli att rida :( Det är sjukt frustrerande. Jag fick ont i magen av att rida den ena hästen men framförallt fick jag ont efteråt.
Dessutom blev jag bara galet irriterad på folk som 'nu rider du inte längre va' 'du rider väl ingenting nu' .
Jag ville bestämma s j ä l v!
Så jag behövde komma fram till beslutet själv och slutade inte förrän då heller.

Jag slutade rida någonstans med två månader kvar har jag för mig, nu slutade jag tidigare. Mest för att jag känner mig mer sliten i kroppen och undviker gärna eventuella men senare. Det är ändå två täta graviditeter kroppen går igenom.
Gör det ont behöver man nog i regel stanna upp och lyssna på varför(vila), kroppen säger förmodligen till för att inte överanstränga sig. Så tänker jag iaf.

Hästarna mår inte dåligt av att vila, inte ens den som inte kan vila för mycket då den blir lite...yster :angel::D istället arbetade jag dom mer från marken, men tillslut höll inte ens det. Denna gång är jag mer lyhörd i för kroppen,

men fortfarande behöver jag få komma fram till det själv!
Vad jag fixar och inte.
 
Hur snabbt brukar kroppen komma igång efter förlossning?
Jag kom på igår efter att vi haft sex att vi är ju för f*n inte skyddade :crazy::crazy:
 
Jag gör inget av det, sluta för nästan 2 veckor sen..
Men bör man inte få mens en omgång först? eller är jag ute o cyklar?

Problemet är ju att ägglossningen kommer före mens och den är svårare att hålla koll på kanske :D fram med skydden är mitt råd! Tekniskt sett så kan man bli gravid rätt så omgående efter förlossning.
 
Ingen nytt än i alla fall. Sammandragningar så fort jag rör mej men annars är det lugnt:up: tror inte det blir nån färd till förlossningen idag i alla fall.

En nyfiken fråga, känner du dig annorlunda på något sätt förutom sammandragningarna och förvärkarna?
Tycker själv att jag de senaste dagarna blivit så fruktansvärt trött och seg i huvudet, som om jag liksom checkat ut från vardagen.
Funderar på om det kan vara ett tecken på att det är dags snart :nailbiting:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
87 88 89
Svar
1 764
· Visningar
92 139
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
593
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 994
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp