Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2016 del 3

Grattis!!!! :heart

Då fick vi våra bebisar nästan samtidigt! Min kom ut 16.56, det tog totalt 9timmar från första känning i magen tills att bebis var ute :love: känns väldigt bra för en förstagångsföderska.
Jag håller tummarna för resten av er som är kvar att ni kommer få en lika fin upplevelse:heart

Grattis om jag inte sagt det tidigare:love:
 
Grattis till er som har fått era små! :love:

Och roligt att fortfarande se dig här @Ray, du är lika mycket vårförälder som vi andra även om ni inte fick behålla er prinsessa :heart
Tack...
Fast på ett annat sätt...
Eftergraviditetskropp har jag ju iallafall. Så alla sånna bekymmer kan jag ju hänga med på.
Trodde jag skulle bli ledsen över att se alla få sina bebisar men det går bra just nu. Det gör varken till eller från.
 
Okay, nu vet jag skillnaden på sammandragningar och förvärkar tror jag bestämt. Vaknade som en fällkniv inatt med förvärkar som höll på i 1timme-1,5 -Aj!! Vad det kändes i jämförelse mot sammandragningarna jag har haft. Sen har det spänt och dragit och molat konstant sedan dessO_o
Magen är helt bananas dessutom, undrar om det är på gång inom snar framtid!? Sambon har ordinerat soffläge så jag har städat, bytt lakan, vänt madrasser och sorterat tvätt:angel:
 
Okay, nu vet jag skillnaden på sammandragningar och förvärkar tror jag bestämt. Vaknade som en fällkniv inatt med förvärkar som höll på i 1timme-1,5 -Aj!! Vad det kändes i jämförelse mot sammandragningarna jag har haft. Sen har det spänt och dragit och molat konstant sedan dessO_o
Magen är helt bananas dessutom, undrar om det är på gång inom snar framtid!? Sambon har ordinerat soffläge så jag har städat, bytt lakan, vänt madrasser och sorterat tvätt:angel:
Åh så spännande! Massa lycka till om det är på g:)
 
Jag är deppig till tusen, har fått skitont i höger sida av bäckenet, det blev dessutom värre av att jag red igår. Så nu känns det som att det är kört med att hålla igång hästarna:( ska de stå i minst två månader nu:( fy vad det ska ta tid att få igång igen. Hade hoppats på en månad, då kändes det som en "liten vila" bara men två:( :(
 
Åh så spännande! Massa lycka till om det är på g:)

Tack! Just nu har det lugnat sej lite, molvärken är dock kvar. Får se om det vidareutvecklas nåt eller om det bara är "normal övning":confused: Svårt att veta när man inte har nåt att jämföra med. Men jag antar att det känns om det blir skarpt läge:up:
 
Tack! Just nu har det lugnat sej lite, molvärken är dock kvar. Får se om det vidareutvecklas nåt eller om det bara är "normal övning":confused: Svårt att veta när man inte har nåt att jämföra med. Men jag antar att det känns om det blir skarpt läge:up:
Tyvärr har jag ingen erfarenhet att bidraga med, det känns lite spännande på ett sätt att allt är så okänt:)
 
Jag är deppig till tusen, har fått skitont i höger sida av bäckenet, det blev dessutom värre av att jag red igår. Så nu känns det som att det är kört med att hålla igång hästarna:( ska de stå i minst två månader nu:( fy vad det ska ta tid att få igång igen. Hade hoppats på en månad, då kändes det som en "liten vila" bara men två:( :(

Inte kul när det inte blir som planerat, allt blir ju liksom lite upponervänt. Men se det positivt, dom lär ju vara pigga och glada efter vilan;)
 
Äsch jag provade igen och körde lite dressyr hemma, gör ju ont men det går att bita ihop.. Få man sona för det efter graviditeten tro? Eller kan man pina sig lite just nu för att slippa klättra på väggarna?
 
Äsch jag provade igen och körde lite dressyr hemma, gör ju ont men det går att bita ihop.. Få man sona för det efter graviditeten tro? Eller kan man pina sig lite just nu för att slippa klättra på väggarna?

Är det foglossning så kan du tyvätt få sona för det efteråt.
 
Äsch jag provade igen och körde lite dressyr hemma, gör ju ont men det går att bita ihop.. Få man sona för det efter graviditeten tro? Eller kan man pina sig lite just nu för att slippa klättra på väggarna?

Mitt tips är att lyssna på kroppen Ottisen. Tyvärr kan det förstöra för dig långt efter graviditeten om du biter ihop och kör på nu trots smärta..

Bara tips i all välmening.
 
Här har det varit en stimmig helg. St Patricks Daysfirande i fredags med massa vänner och hundpassning, 5 km promenad och middag hos svärmor igår. Idag är jag trött och öm i precis hela kroppen! Men skönt att vara ute igår, det känns verkligen som att våren äntligen är här. Får massor av energi av att solen börjat visa sig :laugh:

Dessutom har vi äntligen hört från Renault, på onsdag hämtar vi vår nya bil och på torsdag hämtar vi vagnen, så himla taggad! :D
 
Mitt tips är att lyssna på kroppen Ottisen. Tyvärr kan det förstöra för dig långt efter graviditeten om du biter ihop och kör på nu trots smärta..

Bara tips i all välmening.
Jag vet ju att ni har rätt men kan inte helt acceptera det i tanken. Tänker att jag vilar några dagar nu och provar igen. Kanske man lyckats göra illa sig på ngt sätt och att det är därför man har ont.. Tack för omtanken och tipsen, ibland måste man höra det från annan än sambo..
 
Jag vet ju att ni har rätt men kan inte helt acceptera det i tanken. Tänker att jag vilar några dagar nu och provar igen. Kanske man lyckats göra illa sig på ngt sätt och att det är därför man har ont.. Tack för omtanken och tipsen, ibland måste man höra det från annan än sambo..
Oftast försvinner foglossningen direkt i samband med födseln, i vissa enstaka fall kan den dröja sig kvar. Denna graviditet slutade jag rida tidigt pga högre vikt denna gång redan från start. Men förra så red jag till v 38. Hade inte ont i samband med ridningen utan efteråt, dock inte outhärdligt på något vis och hade likt ont som vid dammsugning, promenad etc så ofrånkomligt faktiskt. Så jag fortsatte. Foglossningen slutade i samband med förslossningen. Så har du mest ont efteråt och inte just vid ridningen skulle jag faktiskt fortsätta. Ungefär alla mina vänner o bekanta som fått barn har ridit in i de sista och ingen har fått men av de efteråt utom just för stunden efter. :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
87 88 89
Svar
1 776
· Visningar
92 416
Senast: Human
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
593
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 001
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp