Vårföräldrar 2016 del 3

En nyfiken fråga, känner du dig annorlunda på något sätt förutom sammandragningarna och förvärkarna?
Tycker själv att jag de senaste dagarna blivit så fruktansvärt trött och seg i huvudet, som om jag liksom checkat ut från vardagen.
Funderar på om det kan vara ett tecken på att det är dags snart :nailbiting:

Jag är totalt svintrött!! Känns som om jag skulle kunna sova dygnet runtO_o Sitter och tittar på tv utan att se typ. Sen mår jag lite småkymigt, illamående och törstig.
 
Besök på sjukhuset idag igen! Idag träffade jag en narkosläkare för att göra en bedömning om min steloperation påverkar eventuella bedövningar som kan bli aktuella. Allting såg jättebra ut och jag är godkänd både för epidural och spinalbedövning! Hon kommer skriva in i journalen exakt var de ska sticka så att det finns på plats om det drar igång. :)
 
Besök på sjukhuset idag igen! Idag träffade jag en narkosläkare för att göra en bedömning om min steloperation påverkar eventuella bedövningar som kan bli aktuella. Allting såg jättebra ut och jag är godkänd både för epidural och spinalbedövning! Hon kommer skriva in i journalen exakt var de ska sticka så att det finns på plats om det drar igång. :)

Va skönt att du är "godkänd" :)
Ett par veckor kvar nu bara :bump:
 
Besök på sjukhuset idag igen! Idag träffade jag en narkosläkare för att göra en bedömning om min steloperation påverkar eventuella bedövningar som kan bli aktuella. Allting såg jättebra ut och jag är godkänd både för epidural och spinalbedövning! Hon kommer skriva in i journalen exakt var de ska sticka så att det finns på plats om det drar igång. :)

Så skönt för dig att det var grönt med både spinal och epidural. :up:
 
Då är det konstigt att man inte har mens precis som vanligt trots att man ammar. Du får fråga din BM hur man förklarar det faktumet.

Kanske för att amma i sig inte ger något skydd alls, utan det faktum att amma kan hålla mensen borta.
Eftersom äl kommer innan själva mensen så vet man ju aldrig om mensen faktiskt är borta innan det är för sent och faktum är att många som ammar har mens.

Nog med utsvävningar från mig gällande detta.
 
Man ser ju hur det gick för mig och @Elisha :D

Nu ammade inte jag längre och jag hade p-pillren på bänken och skulle börja med dom.. Sambo och jag gjorde inte ett enda rätt där :angel:

Eller jo .. egentligen :heart
Men vi tänkte dåligt :grin:
 
Jag helammar och fick min mens nästan direkt. Hon föddes 12 november och 22 december fick jag mensen. Sen kom den regelbundet efter en månad. Sen satte jag in spiral igen och nu är mensen borta igen som tur är :p
 
Man ser ju hur det gick för mig och @Elisha :D

Nu ammade inte jag längre och jag hade p-pillren på bänken och skulle börja med dom.. Sambo och jag gjorde inte ett enda rätt där :angel:

Eller jo .. egentligen :heart
Men vi tänkte dåligt :grin:

Men ibland när man låter bli att använda den där hårbollen på axlarna så blir det himla bra ändå;)
 
Senast ändrad:
Man ser ju hur det gick för mig och @Elisha :D

Nu ammade inte jag längre och jag hade p-pillren på bänken och skulle börja med dom.. Sambo och jag gjorde inte ett enda rätt där :angel:

Eller jo .. egentligen :heart
Men vi tänkte dåligt :grin:
Jag ammade faktiskt och litade på 99% säkerhet att inte bli gravid vid helamning om man följde all de där som stod som "krav" :)
 
Hm, känns som om det kan vara ett tecken då ;)

Isåfall ligger jag risigt till för jag är bara i vecka 34 och är sjukskriven den här veckan p.g.a. min extrema trötthet som dök upp från ingenstans. :p Kan inte tänka klart och ligger typ helt apatisk i soffan hela dagarna. Blodvärdena är ok, så jag vete fasen vad det här beror på. (Har ingen lust att föda i v.35! :crazy:)
 
Isåfall ligger jag risigt till för jag är bara i vecka 34 och är sjukskriven den här veckan p.g.a. min extrema trötthet som dök upp från ingenstans. :p Kan inte tänka klart och ligger typ helt apatisk i soffan hela dagarna. Blodvärdena är ok, så jag vete fasen vad det här beror på. (Har ingen lust att föda i v.35! :crazy:)

Du behöver säkert inte oroa dig, att vara supertrött är nog något som kan drabba en lite när som helst under graviditeten :).
Själv har var jag helt galet trött första halvan och sen lite då och då men den känslan jag har nu är liksom annorlunda.
Egentligen mer mental trötthet än fysisk om du förstår vad jag menar?
 
Du behöver säkert inte oroa dig, att vara supertrött är nog något som kan drabba en lite när som helst under graviditeten :).
Själv har var jag helt galet trött första halvan och sen lite då och då men den känslan jag har nu är liksom annorlunda.
Egentligen mer mental trötthet än fysisk om du förstår vad jag menar?

Jo, jag förstår precis! Enligt min barnmorska är det tydligen normalt ("heeelt normalt", till och med!) att man blir lite "off" mentalt, lite mer stresskänslig och inte längre orkar fokusera på så mycket yttre grejer efter typ vecka 30 nångång. (Finns säkert någon biologisk poäng med det också, antar jag. Vi är väl inte gjorda för att rusa runt så mycket så här på slutet. ;))
 
Jag är precis likadan @giovanna och @KattenKorven, helt luddig i huvudet och mentalt utmattad. Nu är ju min kropp helt slut också men det märks så tydligt när huvudet inte är med. Vet inte hur ofta jag påbörjar en mening som jag glömmer att avsluta innan jag börjat på nästa eller glömmer enkla ord som typ "handduk" eller liknande O_o

Det imponerar mig att jag överhuvudtaget fortfarande kommer ihåg var jag bor typ. :D
 
Jag har haft molvärk hela helgen och det kör rätt bra i hela magen och så har det inte känts tidigare. Så jag hoppas att nåt är på gång!! Fast jag ska erkänna att det är skräckblandad förtjusning:eek:
Spännande! Hoppas att det drar igång snart :bump:

Förstår det där med skräckblandad förtjusning. Förra måndagen fick jag en massa värkar och trodde det var på gång och fick lite panik! Insåg att jag inte kände mig så redo som jag trott (och fick googla hur man mäter tid mellan värkar etc :o). Och hade liksom inte tid just då (måndagarna är lite köriga med olika aktiviteter för barnen, precis som om det vore viktigare än att undvika att råka föda i köket för att man absolut ska fixa lunch emellan). Visade sig dock att jag bara stressat för mycket, för när jag till slut hann lägga mig på soffan försvann allt. Efter det har jag iaf gjort en lista för BB-väskan och tvättat bebiskläder...
 
Spännande! Hoppas att det drar igång snart :bump:

Förstår det där med skräckblandad förtjusning. Förra måndagen fick jag en massa värkar och trodde det var på gång och fick lite panik! Insåg att jag inte kände mig så redo som jag trott (och fick googla hur man mäter tid mellan värkar etc :o). Och hade liksom inte tid just då (måndagarna är lite köriga med olika aktiviteter för barnen, precis som om det vore viktigare än att undvika att råka föda i köket för att man absolut ska fixa lunch emellan). Visade sig dock att jag bara stressat för mycket, för när jag till slut hann lägga mig på soffan försvann allt. Efter det har jag iaf gjort en lista för BB-väskan och tvättat bebiskläder...

En BB väska till mej och en till bebis står färdigpackade, bara innetofflorna som ska packas ner:up:
Idag hade sambon med arbetskamrater vadslagning om när bebis tänkt komma ut, tydligen kommer den på torsdag:D:rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
82 83 84
Svar
1 665
· Visningar
86 299
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
522
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 376
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp