Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 6

Sambons moster har sagt att de har en barnsäng som vi kan använda. Perfekt till första tiden lät det som. Vi har därför inte köpt någon spjälsäng. Vi fick hem sängen idag. :angel:
20170417_172626_zpsgqdorluy.jpg


Jättefin men kan väl användas om något år eller två ;):grin:
 
Min svanskota gör fortfarande ont :crazy: Jag kan ju inte sitta i en sadel när det känns så här.

Glad att jag har en bebis som går att flytta på när hen sover, det är ju praktiskt om hen somnar i bilen och jag bara kan lyfta över till vagnen. Junioren var lika, en bekant kunde inte flytta sitt barn för då vaknade hen och grät.
 
Någon mer som går på övertid? Åh vill så gärna att han ska komma nu, vill vara hemma för att kunna fira dottern som fyller 2 på fredag... förutom det stör det mig egentligen inte så fasligt att gå över.

Lite grand av slemproppen har nog lossnat iaf men det kan den ju göra låååångt innan förlossningen också.
 
Min svanskota gör fortfarande ont :crazy: Jag kan ju inte sitta i en sadel när det känns så här.

Glad att jag har en bebis som går att flytta på när hen sover, det är ju praktiskt om hen somnar i bilen och jag bara kan lyfta över till vagnen. Junioren var lika, en bekant kunde inte flytta sitt barn för då vaknade hen och grät.

V är sällan flyttbar när han sover. Man kan ta ut babyskyddet och sätta på vagnen och liknande men inte ta ut V ur skyddet. Somnar han i famnen går det ibland att lägga ner honom i sängen men han vill känna att någon är nära.

Innan han blev sjuk gick han att lämna i sängen (vår) efter att han somnat.
 
Någon mer som går på övertid? Åh vill så gärna att han ska komma nu, vill vara hemma för att kunna fira dottern som fyller 2 på fredag... förutom det stör det mig egentligen inte så fasligt att gå över.

Lite grand av slemproppen har nog lossnat iaf men det kan den ju göra låååångt innan förlossningen också.
BF imorgon så snaaart går jag på övertid, jag har dock hela tiden trott att den lilla kommer på fredag så vi får väl se om jag får rätt...
 
Sovit bajs inatt. Idag för 1år sedan 07.15 rasade hela vår värld när vi fick reda på att vår lilla Filippa inte längre levde:(
Kände mej nervös hela dagen igår i och med att jag fick kraftiga förvärkar precis som jag fick den 16:e med Filippa och sen dog hon under natten.

Va mycket därför jag åkte in på en koll för att få bekräftat att allt va bra med liten. Som tur va gjorde inte maken samma koppling utan han har sovit gott, vet att han hade varit som en hök om jag berättat om min oro.
Skönt nog har bebis haft en aktiv natt och sprattlat omkring.

2 nätter kvar att ta mej igenom:heart
:heartSnart, snart har ni er lilla här. :heart
 
En vecka tog det innan mina tuttar slutade göra ont vid varje amning. Stå ut och få hjälp med ett bra grepp är mitt råd till er om ni vill amma era barn :heart amningscentrum brukar det finnas på sjukhusen, där får man hjälp!
 
Har legat i soffan/sängen hela dagen. Går upp och börjar plocka lite och direkt drar samandragningarna igång. Får definitivt ringa i morgon.
 
På 30 timmar har vi gjort av med 25 blöjor och 15 gram salva. :(

Nu är det bara 6 doser Amimox kvar sedan hoppas jag att hans mage och rumpa får vila lite!
 
Här håller jag tummarna för att mannen har blivit matförgiftad och INTE har maginfluensa. Orkar inte en tredje omgång i år :nailbiting:
 
Min svanskota gör fortfarande ont :crazy: Jag kan ju inte sitta i en sadel när det känns så här.

Har du skadat svanskotan under förlossningen eller?
Jag "bröt" min under första förlossningen och hade väldigt ont i flera månader och jag kan fortfarande lämna av det lite nu 3,5 år efter.
Den första tiden gjorde det väldigt ont i att sitta för långt bak liksom och att resa sig var väldigt smärtsamt.
 
Har du skadat svanskotan under förlossningen eller?
Jag "bröt" min under första förlossningen och hade väldigt ont i flera månader och jag kan fortfarande lämna av det lite nu 3,5 år efter.
Den första tiden gjorde det väldigt ont i att sitta för långt bak liksom och att resa sig var väldigt smärtsamt.

Det kom efter förlossningen och ska försvinna av sig själv. Det kunde bero på mina foglossningar, att fröken hade väldigt brått ut eller något annat men var tydligen ganska vanligt och så länge man blir bättre (även om det kunde ta tid) är det ingen fara.
Väldigt frustrerande är det i alla fall.
 
Jag tror gravidhjärnan toppar just nu. Sambon bad mig fixa hans matlåda igår medans han försökte ånga bort sin förkylning i duschen. Jajemän säger jag, går ut i köket tar fram en matlåda ur skåpet tittar på den och ställer in den i den fulla diskmaskinen och startar den. So far so good, imorse petar sambon på mig och frågar var jag ställt hans matlåda :confused:

:meh::meh::o
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 537
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 453
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 896
Senast: bollen__
·
Svar
1 591
· Visningar
86 141
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp