Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 6

Det kom efter förlossningen och ska försvinna av sig själv. Det kunde bero på mina foglossningar, att fröken hade väldigt brått ut eller något annat men var tydligen ganska vanligt och så länge man blir bättre (även om det kunde ta tid) är det ingen fara.
Väldigt frustrerande är det i alla fall.

Jag har med ont i min men det börjar bli lite bättre. Det kom under förlossningen när hon kom ut. Det gick fort och jag spjärnade nog neråt. Jag sitter konstant på mjuka saker, sitta på något hårt går inte...
 
@lil-sis hoppas V mår bättre snart!

Vi tuffar på i vår egen värld. Bebis är förkyld o har snorat halva natten. Hittade (tack gudarna) en flaska grön nezeril (som inte säljs längre) i medicinskåpet och gav henne mellan physiobaby sprutflaskan. Det hjälper lite. Men ingen feber och hon äter ok så hoppas det vänder snart!

Har bestämt att det blir en Edda :):heart så nu klurar vi bara på mellannamn.

Förra veckan var påsklov med de stora barnen hemma. Idag är vi hemma själva igen o mannen har börjat jobba heltid igen :grin:

Heja alla bebisar som är på väg o pepp till alla gravida som kämpar på :banana:
 
Blodprover tagna inför snittet imorgon och barnmorskan har fått en megakram:heart
Får se ifall bebis kan vänta tills imorgon, slemproppen har börjat lossna och det molar en del i magen. Skulle inte förvåna mej ifall den vill dela födelsedag med sin storasyster:love:
 
Blodprover tagna inför snittet imorgon och barnmorskan har fått en megakram:heart
Får se ifall bebis kan vänta tills imorgon, slemproppen har börjat lossna och det molar en del i magen. Skulle inte förvåna mej ifall den vill dela födelsedag med sin storasyster:love:

Får du barnmorskan du önskat?
 
Har era bebisar ngt favoritställe att sparka på?
Liten sparkar/ trycker alltid under bysten, oftast mitt mellan brösten :D
Givetvis sparkas/ trycks det på andra ställen med men just den punkten är alltid inblandad.
 
Har era bebisar ngt favoritställe att sparka på?
Liten sparkar/ trycker alltid under bysten, oftast mitt mellan brösten :D
Givetvis sparkas/ trycks det på andra ställen med men just den punkten är alltid inblandad.

Jag hade teorin att det fanns så gott om plats hos mig (är ju lika lång som dig) så att cornelis inte behövde sparka så hårt överallt. Men du är ju också lång så min teori kanske inte håller där :p
 
Jag hade teorin att det fanns så gott om plats hos mig (är ju lika lång som dig) så att cornelis inte behövde sparka så hårt överallt. Men du är ju också lång så min teori kanske inte håller där :p
Liten är ju inte fixerad än och ligger långt ifrån stilla så det kan vara det som gör att det känns mer. :D
Sen har jag mycket ben i förhållande till överkroppen.O_o
 
I natt var vi in på förlossningen för kontroll då han inte alls var igång som vanligt igår på dagen/kvällen och i natt kände jag inte av honom alls vilket jag alltid gör annars. Hjärtljuden var fina och bm fick igång honom lite när hon tryckte på magen. Men han är fortfarande inte lika igång som vanligt. Hoppas han bestämmer sig för att komma nu!!!
 
Liten är ju inte fixerad än och ligger långt ifrån stilla så det kan vara det som gör att det känns mer. :D
Sen har jag mycket ben i förhållande till överkroppen.O_o

Cornelis va inte fixerad alls :p eller sista tre dagarna innan han kom vet jag inte men sista besöket hos bm var han inte fixerad! Har också väldigt långa ben, sambon är bara fem cm kortare än mig men när jag kört bilen når han inte fram :p
 
Sovit på soffan fyra timmar! Det tog visst hårt att ha dottern hemma på påsklov i en vecka :D Katla är väldigt lugn, känner små buffar här och var men inte alls samma mma träning jag är van vid, får se om det kommer igång efter lite mat.
 
Jag har med ont i min men det börjar bli lite bättre. Det kom under förlossningen när hon kom ut. Det gick fort och jag spjärnade nog neråt. Jag sitter konstant på mjuka saker, sitta på något hårt går inte...

Resa sig från köksstolen är en mardröm! Jag tar ett djupt andetag och försöker skjuta mig upp så fort det bara går.
 
I natt var vi in på förlossningen för kontroll då han inte alls var igång som vanligt igår på dagen/kvällen och i natt kände jag inte av honom alls vilket jag alltid gör annars. Hjärtljuden var fina och bm fick igång honom lite när hon tryckte på magen. Men han är fortfarande inte lika igång som vanligt. Hoppas han bestämmer sig för att komma nu!!!

Jag hoppas också han kommer snart! Inte roligt att skrämmas så!

Sovit på soffan fyra timmar! Det tog visst hårt att ha dottern hemma på påsklov i en vecka :D Katla är väldigt lugn, känner små buffar här och var men inte alls samma mma träning jag är van vid, får se om det kommer igång efter lite mat.

Min har ändrat lite beteende tror jag. Istället för mma träning så är det mer att h*n bökar runt konstant hela tiden.... Det då plus misshandla mitt revben.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 542
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 453
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 897
Senast: bollen__
·
Svar
1 592
· Visningar
86 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp