Vårföräldrar 2017 del 6

Tre dagar kvar med Amimox, vi längtar till slutet! Hans mage är ledsen och han börjar bli irriterad trots salva och 1376444 blöjbyten/dag. Har tröstätit hela eftermiddagen och spytt upp överskottet och börjat om :(
 
Mini skrämde oss rejält idag. Hon har varit förkyld några dagar men idag var hon loj och ville bara sova (inte äta alls). Åkte in till akuten och när vi kom dit lyckades vi först inte väcka henne. Tror nästan mitt hjärta stannade där en stund. Vi fick ett rum inom några sekunder och läkaren fanns på plats inom 2 minuter. Hon kvicknade dock till och kunde skrika (kan inte ens beskriva hur tacksam jag var för det skriket just då).

Ska inte vara någon fara i nuläget, hon var troligtvis helt enkelt "bara" väldigt trött av förkylningen och av att inte få i sig fullt så mkt mat utan att kämpa. Men man hinner fantisera mkt och bli väldigt rädd. Så tacksam för hur bra de var på akuten :heart. Hon måste dock pigga på sig till imorgon, annars blir det antagligen lite dropp och hjälp med syresättningen.
Fy, förstår att ni hann tänka många tankar på några sekunder:crazy: Hoppas hon kryar på sej snabbt!
 
Fick bli ett besök på förlossningen idag, sammandragningarna ville inte ge sej så det kändes tryggast med en koll.

Ctg'n visade på värkar men än är livmodertappen stängd invändigt men om det fortsatte skulle jag åka in igen för dom sista värkarna va av den sorten som gör att man öppnar sej. Så det är bara att ta det lugnt och vila enligt order annars blir det nog tidigare snitt än onsdag.
Bebis är det full fart på i alla fall:love:
:heart ta det lugnt nu :heart
Snart är bääbis i din famn! :heart
 
Mini skrämde oss rejält idag. Hon har varit förkyld några dagar men idag var hon loj och ville bara sova (inte äta alls). Åkte in till akuten och när vi kom dit lyckades vi först inte väcka henne. Tror nästan mitt hjärta stannade där en stund. Vi fick ett rum inom några sekunder och läkaren fanns på plats inom 2 minuter. Hon kvicknade dock till och kunde skrika (kan inte ens beskriva hur tacksam jag var för det skriket just då).

Ska inte vara någon fara i nuläget, hon var troligtvis helt enkelt "bara" väldigt trött av förkylningen och av att inte få i sig fullt så mkt mat utan att kämpa. Men man hinner fantisera mkt och bli väldigt rädd. Så tacksam för hur bra de var på akuten :heart. Hon måste dock pigga på sig till imorgon, annars blir det antagligen lite dropp och hjälp med syresättningen.
Läskigt! Hoppas på snabb bättring.
 
:heart ta det lugnt nu :heart
Snart är bääbis i din famn! :heart
Jag lovar:heart Har vilat platt hela eftermiddagen men sen fick vi besök och det blev lite traskande ute och det gjorde att sammandragningarna blev rätt onda igen:cautious: Så nu är det soffa och alvedon och en förhoppning om att det ska lugna sej. Har ingen jättelust att åka på ny koll.
 
Jag lovar:heart Har vilat platt hela eftermiddagen men sen fick vi besök och det blev lite traskande ute och det gjorde att sammandragningarna blev rätt onda igen:cautious: Så nu är det soffa och alvedon och en förhoppning om att det ska lugna sej. Har ingen jättelust att åka på ny koll.
Ska jag behöva komma och skälla på dig?
 
Varit vaken lite mer än en timme nu med molande värk i ryggen och mer huggande i nedre delen av magen... känner dock inga sammandragningar eller dylikt... hoppas det går över snart.
 
Jag tror vi kommer få en lång unge. Hur jag än vänder och vrider på mig så känns det som att den kilar mellan höft och revben på någon sida. Vi är bägge rätt hyfsat långa så möjligheten är väl eg inte så omöjlig, men det börjar kännas. 36 dagar kvar!
Samma här! Vi är också rätt långa och jag har dessutom lång överkropp, men bebis tar verkligen spjärn åt båda håll! Va likadant sist, Filippa va 54cm lång när hon föddes. Fast hon fick iofs nästan en hel månad extra att växa i och med att jag gick över så länge.
 
Sovit bajs inatt. Idag för 1år sedan 07.15 rasade hela vår värld när vi fick reda på att vår lilla Filippa inte längre levde:(
Kände mej nervös hela dagen igår i och med att jag fick kraftiga förvärkar precis som jag fick den 16:e med Filippa och sen dog hon under natten.

Va mycket därför jag åkte in på en koll för att få bekräftat att allt va bra med liten. Som tur va gjorde inte maken samma koppling utan han har sovit gott, vet att han hade varit som en hök om jag berättat om min oro.
Skönt nog har bebis haft en aktiv natt och sprattlat omkring.

2 nätter kvar att ta mej igenom:heart
 
Sovit bajs inatt. Idag för 1år sedan 07.15 rasade hela vår värld när vi fick reda på att vår lilla Filippa inte längre levde:(
Kände mej nervös hela dagen igår i och med att jag fick kraftiga förvärkar precis som jag fick den 16:e med Filippa och sen dog hon under natten.

Va mycket därför jag åkte in på en koll för att få bekräftat att allt va bra med liten. Som tur va gjorde inte maken samma koppling utan han har sovit gott, vet att han hade varit som en hök om jag berättat om min oro.
Skönt nog har bebis haft en aktiv natt och sprattlat omkring.

2 nätter kvar att ta mej igenom:heart

Kram ❤
 
Sovit bajs inatt. Idag för 1år sedan 07.15 rasade hela vår värld när vi fick reda på att vår lilla Filippa inte längre levde:(
Kände mej nervös hela dagen igår i och med att jag fick kraftiga förvärkar precis som jag fick den 16:e med Filippa och sen dog hon under natten.

Va mycket därför jag åkte in på en koll för att få bekräftat att allt va bra med liten. Som tur va gjorde inte maken samma koppling utan han har sovit gott, vet att han hade varit som en hök om jag berättat om min oro.
Skönt nog har bebis haft en aktiv natt och sprattlat omkring.

2 nätter kvar att ta mej igenom:heart

:heart
 
Sovit bajs inatt. Idag för 1år sedan 07.15 rasade hela vår värld när vi fick reda på att vår lilla Filippa inte längre levde:(
Kände mej nervös hela dagen igår i och med att jag fick kraftiga förvärkar precis som jag fick den 16:e med Filippa och sen dog hon under natten.

Va mycket därför jag åkte in på en koll för att få bekräftat att allt va bra med liten. Som tur va gjorde inte maken samma koppling utan han har sovit gott, vet att han hade varit som en hök om jag berättat om min oro.
Skönt nog har bebis haft en aktiv natt och sprattlat omkring.

2 nätter kvar att ta mej igenom:heart

Ni är starka :heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 829
Senast: sthu
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 394
Senast: Manji
·
Svar
1 170
· Visningar
63 734
Senast: sthu
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 487
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp