Vårföräldrar 2017 del 6

Sovit bajs inatt. Idag för 1år sedan 07.15 rasade hela vår värld när vi fick reda på att vår lilla Filippa inte längre levde:(
Kände mej nervös hela dagen igår i och med att jag fick kraftiga förvärkar precis som jag fick den 16:e med Filippa och sen dog hon under natten.

Va mycket därför jag åkte in på en koll för att få bekräftat att allt va bra med liten. Som tur va gjorde inte maken samma koppling utan han har sovit gott, vet att han hade varit som en hök om jag berättat om min oro.
Skönt nog har bebis haft en aktiv natt och sprattlat omkring.

2 nätter kvar att ta mej igenom:heart

:heartheart
 
Har haft väldigt mycket förverkar/samandragningar i natt och igår. Det är nästan så jag blir lite orolig. Drömde att jag födde i natt och när jag vaknade hade jag riktigt starka och smärtsamma samandragningar. Men de släppte efter en liten stund.

Borde jag ringa och kolla med förlossningen eller är det normalt? Går in i vecka 35 i morgon.
 
Har haft väldigt mycket förverkar/samandragningar i natt och igår. Det är nästan så jag blir lite orolig. Drömde att jag födde i natt och när jag vaknade hade jag riktigt starka och smärtsamma samandragningar. Men de släppte efter en liten stund.

Borde jag ringa och kolla med förlossningen eller är det normalt? Går in i vecka 35 i morgon.
Går dom inte över med vila så är det nog lika bra att slå en pling till förlossningen och fråga om råd.
 
Bebis försöker trycka ut sina nävar på ett ställe där dem inte borde titta ut än!! Faaeen vad ont det gör! :arghh: Får hoppas det bara är det varma teet som får den att sprattla till.
 
Sovit bajs inatt. Idag för 1år sedan 07.15 rasade hela vår värld när vi fick reda på att vår lilla Filippa inte längre levde:(
Kände mej nervös hela dagen igår i och med att jag fick kraftiga förvärkar precis som jag fick den 16:e med Filippa och sen dog hon under natten.

Va mycket därför jag åkte in på en koll för att få bekräftat att allt va bra med liten. Som tur va gjorde inte maken samma koppling utan han har sovit gott, vet att han hade varit som en hök om jag berättat om min oro.
Skönt nog har bebis haft en aktiv natt och sprattlat omkring.

2 nätter kvar att ta mej igenom:heart

Kan inte ens föreställa mig hur tufft det måste vara med allt ni gått igenom :heart
 
Kan inte ens föreställa mig hur tufft det måste vara med allt ni gått igenom :heart
Det är en berg och dalbana. Man är pirrig och lycklig inför liten i magen som vi får träffa på onsdag, samtidigt är vi otroligt ledsna över att Filippa aldrig fick chansen att växa upp. Sen har man den gnagande rädslan att det ska hända nåt dom 2sista dagarna även om man vet att oddsen att nåt ska hända är minimala.
Men man klarar så mycket mer än man tror.
:heart
 
Ang. Bröstmjölk i blodet så kan det tydligen läcka ut. Jag minns inte riktigt vad det sjukt snygga manliga 25-30 någonting läkaren sa pga av sömnbrist och feber. (Jag är glad att det här var min tredje graviditet med många vaginala undersökningar, hade det varit för några år sedan hade jag tyckt det var skit jobbigt att han gjorde en vaginal undersökning)
Men kroppen reagerar som att det är ett hot emot kroppen, därav febern.
 
Kroppen verkar ha bestämt sig för att bara för att bebis kanske vuxit någorlunda klart nu i v. 38 så ska inte det betyda att jag ska sluta gå upp i vikt utan istället ska den börja samla på sig vätska... Är tack och lov inte i närheten av lika svullen som några av er andra, men det märks ju att det tar emot mer överallt när man rör på sig och att jag känner mig tyngre liksom. Har också börjat vara trött hela dagarna och sova sämre om nätterna samt är typ konstant hungrig (och godissugen vilket kanske är det jobbigaste :down:) Tycker ungen kan masa sig ut nu.. Men hon brås säkert på sin pappa och kommer inte göra sig någon brådska.. :meh:
 
Skruttunge till att vara svårväckt i magen :(:nailbiting: börjar få lite fart på honom nu iaf, hoppas han kommer igång som vanligt snart... är nog lite farligt att bara gå hemma en hel dag också, hinner man ju känna efter så mycket mer...
 
Sovit bajs inatt. Idag för 1år sedan 07.15 rasade hela vår värld när vi fick reda på att vår lilla Filippa inte längre levde:(
Kände mej nervös hela dagen igår i och med att jag fick kraftiga förvärkar precis som jag fick den 16:e med Filippa och sen dog hon under natten.

Va mycket därför jag åkte in på en koll för att få bekräftat att allt va bra med liten. Som tur va gjorde inte maken samma koppling utan han har sovit gott, vet att han hade varit som en hök om jag berättat om min oro.
Skönt nog har bebis haft en aktiv natt och sprattlat omkring.

2 nätter kvar att ta mej igenom:heart
Kram @Lazy Lady
Snart har ni bebis ute hos er :love:
 
Vi var på efterkontroll på sjukhuset idag. Ebba hade gått upp 1 hg sedan i fredags och har nu 1 hg kvar till födelsevikt. Känns skönt att få ett kvitto på att amningen funkar :)
Just nu maratonammar vi. Jag hoppas på att kunna åka till stallet senare i em/kväll och iaf pussa lite på hästen :love:
 
Sovit bajs inatt. Idag för 1år sedan 07.15 rasade hela vår värld när vi fick reda på att vår lilla Filippa inte längre levde:(
Kände mej nervös hela dagen igår i och med att jag fick kraftiga förvärkar precis som jag fick den 16:e med Filippa och sen dog hon under natten.

Va mycket därför jag åkte in på en koll för att få bekräftat att allt va bra med liten. Som tur va gjorde inte maken samma koppling utan han har sovit gott, vet att han hade varit som en hök om jag berättat om min oro.
Skönt nog har bebis haft en aktiv natt och sprattlat omkring.

2 nätter kvar att ta mej igenom:heart
:heartheart:heart
 
Jag vet att det låter illa men jag skulle kunna få för mig att klippa ut ungen nu.:nailbiting::angel: Hur jag än gör så har jag nu konstant ont i magen. Jag har känt efter hur bebis ligger och den har huvudet långt ner och sen ligger hela kroppen i en stor båge, så hur den än rör på sig så slår/trycker den i något. Katla försökte sträcka på benen nyss och lyckades trycka ut understa revbenet så pass att både jag och sambon hörde hur det började knaka i det:nailbiting: ( det är lite ostadigare efter att ha knäckts två gånger i mitt liv). Kan man gå in till fl och kräva igång sättning i förväg?? :confused:
 
Jag tror vi kommer få en lång unge. Hur jag än vänder och vrider på mig så känns det som att den kilar mellan höft och revben på någon sida. Vi är bägge rätt hyfsat långa så möjligheten är väl eg inte så omöjlig, men det börjar kännas. 36 dagar kvar!
Hur stor var ettan?
 
Sovit bajs inatt. Idag för 1år sedan 07.15 rasade hela vår värld när vi fick reda på att vår lilla Filippa inte längre levde:(
Kände mej nervös hela dagen igår i och med att jag fick kraftiga förvärkar precis som jag fick den 16:e med Filippa och sen dog hon under natten.

Va mycket därför jag åkte in på en koll för att få bekräftat att allt va bra med liten. Som tur va gjorde inte maken samma koppling utan han har sovit gott, vet att han hade varit som en hök om jag berättat om min oro.
Skönt nog har bebis haft en aktiv natt och sprattlat omkring.

2 nätter kvar att ta mej igenom:heart
Stor kram :cry::heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 824
Senast: sthu
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 394
Senast: Manji
·
Svar
1 170
· Visningar
63 669
Senast: sthu
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 481
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp