Vårföräldrar 2017 del 6

Ledsen Märta som velat äta nästan konstant sedan 15 i dag. Mina stackars bröstvårtor! :banghead::meh: nu hoppas jag verkligen att hon kommer att sova gott i natt med tanke på hur många timmar hon varit vaken under dagen.
 
Igår kl 14.53, fem dagar före bf, kom bebis. En liten flicka. Förlossningen blev både längre och tuffare än jag trott, andra barnet ska ju gå så mycket lättare säger ju de flesta!? Nu mår vi iaf bra och vilar på patienthotellet, förmodligen åker vi hem till storebror imorgon. Hon vägde 3455g och var 49cm lång så betydligt större än storebror. Förlossningsberättelse och uppdatering av listan kommer när jag har tillgång till dator igen.

Ett stort grattis!
 
Nu har jag och fröken landat hos mina föräldrar. Pappa blev alldeles tårögd av att se den lilla :heart. Mamma som längtat så fick åka in till sjukhuset i kväll men kommer förhoppningsvis hem i morgon.

Det är så jävla värdelöst att ha så långt hem. Nu är jag ganska fri och kan åka nästan när jag vill men fasar lite för skolåren då jag genast kommer bli mer "låst".
Tyvärr är inte flytt ett alternativ, inte just nu och jag tror inte att det kommer bli det någonsin.

Fröken får iaf tio poäng på de långa bilresorna. Hon har sovit sig igenom båda. Jag hoppas det fortsätter så :up:
 
Har varit på en nästan 50 mil roadtrip för att köpa en gräsklippare idag. Haft galet mycket värkar hela resan så vi trodde det skulle starta på allvar. Men nepp, nu när jag la mig hemma hos svärmor så tvärdör allt vad värkar heter och jag har en bebis som sparkar hejvilt som hämnd för alla timmar i bil :arghh::meh: :turd:osså..,
 
@hjärter_dam Stort grattis till er!!!


Vi flydde upp till sommarstugan igår. Det gick inte att vara i lägenheten. Vi var i valet och kvalet om vi skulle ta med baby-skyddet men sen så vi att det är bättre att ta det ifall det händer (antingen får vi hämta det påväg till BB eller så får sambon hämta det när bäbis är ute).

Min molande regelbundna mensvärk fortsätter. Har även fått inslag med ganska kraftiga samandragningar (Typ varannan timme).
 
Misstänker starkt att jag fick tillbaka min mens igår. Modell störtflod :crazy:
Lillstrumpan är inte ens 3 veckor :mad:
Det är inte avslaget som satt fart igen då? För mej gjorde det så förra gången och denna med. Trodde det va typ slut efter 3veckor och sen drog det igång igen.. lukten är ju rätt omisskännlig:wtf:
 
Nu är vi påväg på bröllop. Storebror lämnad hos farmor, hunden hos farfar och mini ska såklart med på bröllopet. Nu hoppas vi bara att mini tycker att bröllop är trevligt och att hon kan tänka sig att inte äta hela tiden... Min klänning går att amma i men man får liksom lyfta ur hela bröstet så ngn diskret ammning blir det inte tal om :o. Hon är väldigt söt i sina finkläder iaf :love: (hon är alltid söt. Men extra stilpoäng klädmässigt idag).
 
Det är inte avslaget som satt fart igen då? För mej gjorde det så förra gången och denna med. Trodde det va typ slut efter 3veckor och sen drog det igång igen.. lukten är ju rätt omisskännlig:wtf:
Får hoppas det. Är rena blodbadet varje gång jag är på toa nu. Blöder dessutom igenom allways nattbindor, trosor och jeans på 20 min :arghh:
 
Men fy fasen.. Sån störrflod hade jag första mensen sist, så fort jag rörde mej så forsade det ut:meh:
Riktigt skit rent ut sagt.
Bindorna tog akut slut så nu sitter jag på toa och väntar på att mannen och sonen ska springa bort till Ica och köpa fler. Hoppas att Felicia inte vaknar under tiden för då har vi problem
 
Jo har varit iväg större delen av dagen i dag så mycket bilåkning och ska bli mer då vi ska hem från svärmor och sen åka och titta på en barnvagn. Nu har 15 årige svågern dessutom satsat pengar på att bebbe tittar ut i natt, vilket isf skulle betyda att vi måste tillbaka till svärmor för att lämna barnet och hundarna igen som redan varit här några dagar på "semester" :laugh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
19 905
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 323
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 444
Senast: bollen__
·
Svar
852
· Visningar
46 007
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp