Vårföräldrar 2017 del 6

9D2E04AA-9FD0-4B75-9F3E-20F7CD0BD157_zpsulbmafzr.jpg


Det är inte ofta Cornelis vill sova middag ensam men när han väl gör det passar mamman på att tvätta, fixa disken samt sola (en av mina favoritsysslor här i livet) på den nybyggda altanen :D
 
Hur vet man att vattnet gått och att man inte bara kissat på sig?? Satte dottern i badkaret och blev sådär AKUT kissnödig och sen rann det till så det fyllde trosskyddet. Gick på toa och kissade. Så vad hände? När vattnet går är det mycket vatten därinne??
 
Hur vet man att vattnet gått och att man inte bara kissat på sig?? Satte dottern i badkaret och blev sådär AKUT kissnödig och sen rann det till så det fyllde trosskyddet. Gick på toa och kissade. Så vad hände? När vattnet går är det mycket vatten därinne??

Det är rätt mkt vatten, fyller nog mer än ett trosskydd men kan ju läcka också!
 
Hemma igen efter besök på amningsmottagningen. Har fått med mig en antibiotikakur och febernedsättande. Sänkas hade ökat kraftigt sedan igår kväll och jag fick välja mellan att bli inskriven eller åka hem. Valde hemgång men ska åka in om jag blir sämre.

Intressant med tanke på att när jag ringde Helsingborg igår så svarade de "och vad vill du att vi ska göra åt det?" Jag var alltså inte ens välkommen dit. Tur man har lika långt till lund och Malmö.

Fy fan vilket bemötande! Jag hade ringt och meddelat vilket tillstånd du är i och gjort en anmälan. Fruktansvärt att det ska skilja så!

Hur vet man att vattnet gått och att man inte bara kissat på sig?? Satte dottern i badkaret och blev sådär AKUT kissnödig och sen rann det till så det fyllde trosskyddet. Gick på toa och kissade. Så vad hände? När vattnet går är det mycket vatten därinne??

Händer mig typ en gång om dagen nu... Tror inte det är vatten för det luktar urin. Supermysigt verkligen.

Mina nätter består av att springa till toan pga host-attacker. :wtf:
 
Hur vet man att vattnet gått och att man inte bara kissat på sig?? Satte dottern i badkaret och blev sådär AKUT kissnödig och sen rann det till så det fyllde trosskyddet. Gick på toa och kissade. Så vad hände? När vattnet går är det mycket vatten därinne??

När mitt vatten gick så kändes det som om det kom en rejäl flytning bara. Men då kom ju inte allt vatten på en gång för min del utan det kom lite då och då under det dygn som gick mellan vattenavgång och förlossning. Bebis huvud låg liksom som en kork och släppte väll bara förbi vatten ibland..
 
Suck! Idag, liksom igår, har det ammats och tuttats hela dagen (förutom 4-veckorsbesöket på BVC som vi vrålade oss igenom..). Mina bröstvårtor känns som blåmärken.. :arghh: Jag som trodde att vi tagit oss förbi 3-veckorsökningsperioden i förra veckan...:confused: Kanske är det utvecklingssprånget runt v 5 som är på gång? Kul är det inte i alla fall.. :wtf:
 
Suck! Idag, liksom igår, har det ammats och tuttats hela dagen (förutom 4-veckorsbesöket på BVC som vi vrålade oss igenom..). Mina bröstvårtor känns som blåmärken.. :arghh: Jag som trodde att vi tagit oss förbi 3-veckorsökningsperioden i förra veckan...:confused: Kanske är det utvecklingssprånget runt v 5 som är på gång? Kul är det inte i alla fall.. :wtf:
Sammy är också inne i ett sugproppsstadie. Framförallt sedan maken börjat jobba och han är med bara mej hela dagarna. När pappsen kommer hem så är mamma extra skitviktig, framförallt tuttarna:cool: Så länge han inte ser/hör mej är det lugnt. Tror det är utvecklingsprånget på gång i alla fall, han blir 5v imorgon.
 
Sammy är också inne i ett sugproppsstadie. Framförallt sedan maken börjat jobba och han är med bara mej hela dagarna. När pappsen kommer hem så är mamma extra skitviktig, framförallt tuttarna:cool: Så länge han inte ser/hör mej är det lugnt. Tror det är utvecklingsprånget på gång i alla fall, han blir 5v imorgon.

Skönt att pappa kan avlasta lite.. :up: Här är det 50/50 om damen köper att vara hos pappa en stund eller om hon helt sonika försöker äta upp honom innan hon högljutt talar om att mamma glömde skicka med hennes mat och att hon vill tillbaka.. :meh:
 
Nu är lilla fröken fem dagar och hittills går allting finfint. Hon äter glatt och mycket, tyvärr ganska frekvent på nätterna men jag kan liggamma vilket jag aldrig fick till med sonen så det funkar ändå. Med sonen var amningen ett stort stressmoment och jag såg inte alls fram emot att amma den hör gången men det funkar så himla problemfritt och jag tycket tom att det är lite mysigt :o Överlag går allt smidigare och lättare än förra gången, vi är lugnare och gladare föräldrar som faktiskt kan njuta lite och inre bara våndas.

Tyvärr har jag dragit på mig nåt slags ryggskott eller liknande :( Började få lite ont i ryggen igår kväll, det blev bättre under natten men har eskalerat under dagen och nu ikväll blev jag nästan orörlig av smärta. Fick med hjälp av sambon i mig några värktabletter och blev stoppad i säng, när jag ligger känns det ok men jag bävar för bör jag måste upp och kissa nästa gång. Har fått en akuttid hos naprapat imorgon så jag hoppas att de kan göra nåt åt ryggen.
 
Bära bära bära. Jag är _så_ trött i både huvud och kropp. Maten är urusel, både lite och fel och jag har börjat tappa hår = näringsbrist.

Hann umgås med hästarna en stund på kvällen iaf. Imorgon som sagt bvc och första vaccinationen. Tänkte handla också, får bli innan...

Vi ska åka på träning 15 mil bort på söndag men fortsätter han behöva så här mycket bärande dygnet runt finns det inte en chans att jag orkar även om jag inte kör dit eller hem.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 365
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 312
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 100
Svar
788
· Visningar
41 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp