Vårföräldrar 2017 del 6

Nu gick det sådär med bilden ;)

Är säkert för att det är en panoramabild. Provar igen?

20170523_153558_zpspnthxa4a.jpg
 
Bära bära bära. Jag är _så_ trött i både huvud och kropp. Maten är urusel, både lite och fel och jag har börjat tappa hår = näringsbrist.
Runt 3-4 månader efter förlossningen börjar man tappa galet mycket hår. För mig har det varit tussar, massvis med tussar.. i några månader.
 
Hu, vaknat med huvudvärk. Ska bada bebis om en stund och sen styra mot "samhället".

Sambo tänker att vi ska köpa bröllopskläderna till oss imorgon (vi ska gå 6/6). Får se hur V reagerar på vaccinationerna skulle jag tro :nailbiting:
 
Felicia är så förkyld att hon knappt orkar suga just nu. Nattamningen slutade med att hon hade bröstmjölk i hela håret och fick en flaska ersättning istället.
Tur vi ska till bvc idag, hoppas det finns något mer vi kan göra för henne.
Får bli ett bad idag. :p
 
Sambon har till och med tagit på sig extra jobbpass till helgen. Så säker är han på att det inte blir något innan fredag. :meh:

Själv så försöker jag få ut bäbis på alla sätt jag kan. Just nu testar jag mental träning typ :angel:
 
När mitt vatten gick så kändes det som att det spräckte en vattenballong i mig. Ett riktigt Hollywoodsplash.
Frågade sambon och tydligen hade jag rn sån med dottern också. Plus att där kom nästan lika mycket till när hon swoshade ut så hela dängen blev blöt och dem fick byta lakan och madrass. Och den delen kommer jag faktiskt ihåg :rofl:
 
Idag har vi tagit oss i kragen och kommit ut på en promenad (lyckades övertala Liten att man faktiskt kan ha det ganska mysigt och sova i vagnen. Tjoho! :banana:). Nu sitter vi på farstukvisten och ammar. Lite mysigt faktiskt :) Men fy vad ridsugen jag är idag! En tur ner till sjön i solen och bada hästmagen och sen en galopptur längs den där härliga skogsvägen :love:
 
Sammy hugger också efter folk:rofl:

Haha, vi får skaffa bodys till dem där det står "Varning, jag bits!" :rofl:

Min dotters ena kusin är fem månader gammal och går under smeknamnet "Sugfisken". När man håller i honom lutar han sig bak, tar sats och attackerar ens ansikte (gärna kinden eller hakan) med vidöppen mun och suger sig fast samtidigt som han gör något sorts "Aaaaaargh!"-ljud. På sin pappa och farbror som har skägg går han på näsan istället. :D
 
Min dotters ena kusin är fem månader gammal och går under smeknamnet "Sugfisken". När man håller i honom lutar han sig bak, tar sats och attackerar ens ansikte (gärna kinden eller hakan) med vidöppen mun och suger sig fast samtidigt som han gör något sorts "Aaaaaargh!"-ljud. På sin pappa och farbror som har skägg går han på näsan istället. :D

:love:
 
Jag har sovit i natt :eek: behövt vända mig minimalt med gånger och bara varit på toa 1 gång. Fick två sammandragningar igår på hela kvällen och dem kom nog pga av fyra timmars krypande på marken när jag rensade ogräs igår. Kan detta vara det berömda lugnet före stormen tro??:confused::idea:
Fyra timmar rensandes ogräs?! Varmt välkommen hem till mig, vecka 30 på lördag och trädgården är _inte_ prioriterad, så att säga.. Hade ju dött av 30 minuter i den ställningen.
 
Fyra timmar rensandes ogräs?! Varmt välkommen hem till mig, vecka 30 på lördag och trädgården är _inte_ prioriterad, så att säga.. Hade ju dött av 30 minuter i den ställningen.
Haha inte här heller eg men nu när man flyttat så har man ju fått lite sug att få något gjort. Sen gör man ju vad man kan för att irritera bebis så den tittar ut. Kan inte varit bekvämt för den heller kan jag säga :D Det värsta var nog eg när jag skulle ställa mig upp igen :eek::arghh: Det var inte nådigt, dottern fick visa all sin kraft och hämta en trädgårdsstol till mig som jag kunde använda för att dra/häva/putta mig upp med :rofl::rofl:
 
Felicia är så förkyld att hon knappt orkar suga just nu. Nattamningen slutade med att hon hade bröstmjölk i hela håret och fick en flaska ersättning istället.
Tur vi ska till bvc idag, hoppas det finns något mer vi kan göra för henne.
Får bli ett bad idag. :p

Får ni vara på er BVC om liten är förkyld? (det får inte vi på varken den vi har nu eller den vi hade med ettan nämligen).
 
Min dotters ena kusin är fem månader gammal och går under smeknamnet "Sugfisken". När man håller i honom lutar han sig bak, tar sats och attackerar ens ansikte (gärna kinden eller hakan) med vidöppen mun och suger sig fast samtidigt som han gör något sorts "Aaaaaargh!"-ljud. På sin pappa och farbror som har skägg går han på näsan istället. :D
:love:Man bara måste älska bebisar:love:
Sammy hugger efter allt som kommer i hans väg och om det är armar, haka eller fingrar spelar mindre roll:rofl:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 517
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 317
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 244
Svar
824
· Visningar
43 781
Senast: pepp
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp