Vårföräldrar 2017 del 6

Grynet har nu med börjat vilja äta typ en gång i timmen uder dagen. Det måste vara värmen!? Och vissa dagar är hon vaken nästan hela tiden och sover endast Fem minuter åt gången. Nästa dag sover hon fyra timmar nonstop? Men hon Håller iaf fortfarande siba nätter, sover mellan ca22.00- 04.00 och somnar sedan oftast om till kl 07.30. Vi fick en ny kusin i veckan och hon ligger ca 100 g under Grynet som i morgon blir hela 7 veckor!! :p
 
Spenderade kvällen på förlossningen. Eftersom blodtrycket stuckit iväg i går så skulle jag ringa till förlossningen och rådfråga om det var något. Under eftermiddagen fick jag rejäl huvudvärk och svullnade upp något enormt.

Som tur är visade det inte på havandeskapsförgiftning. Hade heller inga regelbundna samandragningar enligt ctg men det var ändå någonting enligt ctg. Så skönt att veta det med. Bäbis var vansinnig på väg hela tiden jag låg med det.
 
Spenderade kvällen på förlossningen. Eftersom blodtrycket stuckit iväg i går så skulle jag ringa till förlossningen och rådfråga om det var något. Under eftermiddagen fick jag rejäl huvudvärk och svullnade upp något enormt.

Som tur är visade det inte på havandeskapsförgiftning. Hade heller inga regelbundna samandragningar enligt ctg men det var ändå någonting enligt ctg. Så skönt att veta det med. Bäbis var vansinnig på väg hela tiden jag låg med det.
Usch vad jobbigt, hoppas allt är bra med er.

*kl*
Själv ligger jag klarvaken i sängen. Ff ingen bebis men Var och kissade precis och då hade jag def slempropp på pappret, frågan är nu om det var hela eller om det var resten och jag bara fick ut delar häromsistens. Hade varit så mycket lättare om det hade varit blodigt så man ser skillnad mellan den och flytningar :mad::wtf:

Men somna om verkar bli ett helt projekt i sig. Fattar inte varför jag är klarvaken helt plötsligt... Hoppas värkarna går igång nu!!
 
Hoppas sista bebisarna kommer nu och att alla får en fin morsdag. :)
Här hemma är det full vadslagning i hela familjen när liten tittar ut. Men dem flesta verkar bara rätt så överens att det blir en liten morsdagpresent. Jag har mest gett upp och tvingar ut mina stackars fogar på promenader för att tvinga ut ungen. Rätt trött på att vara höggravid i 28 graders värme:wtf:
 
Här hemma är det full vadslagning i hela familjen när liten tittar ut. Men dem flesta verkar bara rätt så överens att det blir en liten morsdagpresent. Jag har mest gett upp och tvingar ut mina stackars fogar på promenader för att tvinga ut ungen. Rätt trött på att vara höggravid i 28 graders värme:wtf:

Jag också. De tror också jag får en mors dags present, jag har gett upp hoppet om att någonsinn klämma ut en unge.
 
Svärmor är sjukt besviken att dem inte lär få se bebis innan dem åker på semester imorgon. Jag tror att ungen krallar sig fast för glatta livet för att komma undan alla tjatande och gissande familjemedlemmar:D

Kan vara så bäbis tänker också. Sambons släkt emigrerar till Skåne för ett par dagar den 9 juni. Blir drygt om jag ska vänta tills dess. :angel:

Mamma ringde överlycklig idag och så att nu har hon tid. Hon släppte hästarna på bete i dag. Sen det samtalet har jag inte ens haft ont i fogarna. O_o
 
Förlossningen va nästan en piss i havet (obs läs med viss ironi) jämfört med förlossningsskadan, så fort jag dricker för lite och får normal/hård (brukar alltid ha lös men tror amningen kräver massa vatten känns det som) avföring så gör det skitont att bajsa... på efterkontrollen sa som att jag skulle höra av mig till kvinnokliniken om det fortsatte göra ont 1-2 månader efter, är typ 3 veckor sen efterkontrollen så får snart höra av mig, men frågan är vad dom gör åt saken? Väggen mellan anal o slida är ju för tunn mot normalt.
 
Förlossningen va nästan en piss i havet (obs läs med viss ironi) jämfört med förlossningsskadan, så fort jag dricker för lite och får normal/hård (brukar alltid ha lös men tror amningen kräver massa vatten känns det som) avföring så gör det skitont att bajsa... på efterkontrollen sa som att jag skulle höra av mig till kvinnokliniken om det fortsatte göra ont 1-2 månader efter, är typ 3 veckor sen efterkontrollen så får snart höra av mig, men frågan är vad dom gör åt saken? Väggen mellan anal o slida är ju för tunn mot normalt.

Usch, låter inte alls kul :down: Jag vet inte alls vad de gör åt saken, men för att i alla fall lindra och motverka att du blir hård i magen tills vidare så kanske du kan testa Laktulos? Det tog jag under slutet av graviditeten för att det blev stopp i magen och jag fortsatte ett tag efter förlossningen också just för att slippa sitta och krysta på toa den första tiden.
 
Usch, låter inte alls kul :down: Jag vet inte alls vad de gör åt saken, men för att i alla fall lindra och motverka att du blir hård i magen tills vidare så kanske du kan testa Laktulos? Det tog jag under slutet av graviditeten för att det blev stopp i magen och jag fortsatte ett tag efter förlossningen också just för att slippa sitta och krysta på toa den första tiden.

Jag har nåt annat, är väl liknande preparat som laktulos, är lite glömsk så där får jag väl skylla mig själv, men har tagit igår och idag så imorrn blir nog en bättre dag får jag hoppas!
 
Kan vara så bäbis tänker också. Sambons släkt emigrerar till Skåne för ett par dagar den 9 juni. Blir drygt om jag ska vänta tills dess. :angel:

Mamma ringde överlycklig idag och så att nu har hon tid. Hon släppte hästarna på bete i dag. Sen det samtalet har jag inte ens haft ont i fogarna. O_o
Haha som här. Värkarna sätter igång men så kommer nån och frågar eller gissar och så dör det ut typ direkt. :D
 
Förlossningen va nästan en piss i havet (obs läs med viss ironi) jämfört med förlossningsskadan, så fort jag dricker för lite och får normal/hård (brukar alltid ha lös men tror amningen kräver massa vatten känns det som) avföring så gör det skitont att bajsa... på efterkontrollen sa som att jag skulle höra av mig till kvinnokliniken om det fortsatte göra ont 1-2 månader efter, är typ 3 veckor sen efterkontrollen så får snart höra av mig, men frågan är vad dom gör åt saken? Väggen mellan anal o slida är ju för tunn mot normalt.

Förjävligt att man ska behöva vänta flera månader på att man ska få hjälp med sånt!
 
Förjävligt att man ska behöva vänta flera månader på att man ska få hjälp med sånt!

Dom menar på att det kan ta flera månader innan det är helt läkt och att man ska ge det en chans att få läka själv innan man går in och gör nåt, men när man får ont känns väntan lång, som tur va gör det bara ont under toabesöket och kanske 30-60 min efter, resten är smärtfritt!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 403
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 315
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 151
Svar
791
· Visningar
41 739
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp