Vårföräldrar 2017 del 6

Ni som använder kläder från Boob, hur tycker ni dom är i storlekarna? Asså enligt tabellen får mina jätteboops knappt plats i XL. Är dom stretching i materialet? Jag gillar inte när kläderna hänger för mycket så är rädd att XL blir för stort..

I övrigt så är fröken fröken 22dagar o hade gått upp 250g den sista veckan.

Listan på vad jag får äta är snart längre än listan på vad jag inte får äta. Fröken knorrar för allt o just nu vet jag inte varför det knorrar. Provade att ge flaska efter kvällsamningen för o se om det är att hon vill öka i brösten just nu o att det inte sker tillräckligt snabbt (läst att de händer i vecka 3) men nix de dög inte så hungrig bör hon inte vara eftersom hon i vanliga fall tar flaskan om hon är hungrig.. Just nu vill hion ammas typ varannan timme o med en mamma som tar minst 20min på sig att somna funkar det inte... okey var 3timme då hinner jag typ få 2timmars sömn ibland..

Jobbigt o va mamma just nu... o imorgon ska vi till stan o handla, inte jättepepp på 20mil i bilen men har inget val direkt massor som måste handlas o handla allt i bybutiken är liksom dubbelt så dyrt. Plus att det saknas en del byggrejjer o inredning... suuuuuck ...

Aja glad helg på er :)

Jag tycker boob kläderna är bra och normala i storleken. Jag är en normal medium/38 och har medium i deras toppar. Plus i kanten för att dom är långa!
 
Oj det var ju ganska stor ökning! Hoppas det var tillfälligt! Men inget protein i urinen antar jag? Jag hade typ runt 145/95 tror jag som "värst" och det var ju livat kring det med extra kontroller och blodtrycksmedicin under fl.

Jag körde en ökning fram tills för några veckor sedan (det är därför jag går varje vecka nu) men då ökade det successivt. Denna gången hoppade det rakt upp. BM ringde igen, om jag får ont i huvudet eller svullnar mer än vanligt ska jag ringa förlossningen. Annars ska jag på kontroll igen på måndag.
 
Tack för svaren angående boob kläderna. Beställde enligt tabellen o fick ta XL för att Boobsen ska få plats kommer nog vara lite stora i övrigt men hellre det än att boobsen inte får plats..

Inatt var lillan en ängel :love: mamma fick sova 4,5timme plus 2timmar till efter 20min amning :banana: Sen åkte vi till staden (20mil) o lillan sov hela vägen plus på återbesöket hos veterinären men hunden som bröt knäskålen i januari (om någon minns) hon har kvar två pinnar i knät men vi bestämde idag att dom får vara kvar då hon funkar perfekt som det är och ingen vätska eller något och hon är så jäkla lovande i vallning :love:

Sen krävdes de totalt 4matpauser under dagen o två blöjbyte, ett i bilen då fröken bestämde sig för att med 13mil hem lägga av en 3dagarad bajsblöja, de blev inte allt kvar i blöjan om man säger så :D Det blev dusch när vi kommit hem :angel: amen världens ängel idag o nu sover hon sött tätt tätt sked med sin pappa o denna mamma ska också försöka somna före 23.00!

Härlig lördag på er!
 
Jag vill ju gärna att cornelis sover i sin säng några timmar per natt, men han sover mkt sämre där och vaknar därför oftare, så ibland får han sova bredvid mig hela natten, inatt har han sovit från 22-04,30 :up: vilket innebär att jag också har fått sova lika länge :love:
 
Klarvaken mamma, Eddahar sovit 21:30-05:20 vilket innebär att denna mamman är pigg och utvilad 05:30 :p premiär med så många timmar på raken :bow: försöka krypa under täcket o vila en stund till, men somna om går nog inte (ska ändå upp 06:30). Simskoleavslutning med mittenbarnet så ska vara i staden 08:45 måste hinna pumpa mjölk, fixa hästar o äta frukost innan :)
 
Jag känner mig allt annat än utvilad idag efter två nätter med bara ca. en timme mellan Litens uppvak med tillhörande påbörja-amningsritual :crazy: Och idag ska vi på ettårskalas för kusinen i värmen - får se hur det går..:meh: Som tur är så är kalaset bara för min familj så det är ju ganska avslappnat och lugnt iaf.
 
Idag ska vi hämta halm och fixa lite. Imorgon träning med hästen men ska vara apvarmt. Funderar på hur vi ska lösa det med Viktor. Kanske pappan får ta hästen istället, är miljöträning som går att göra avsuttet :D
 
@FruFebruari Grattis!!!

O bara för att jag var så nöjd över torsdagsnatten o fredagen... så tog lillan igen de med att kräva amning 4grr mellan 23.00 o 6.30.... Aldrig hänt innan... sen ville lillan gå upp 06.30 tack o lov tog pappan henne då, satte henne i sjalen o hon somna på 2min o då gick dom ut o greja o hade sig tills lillan ville mat 09.30 o mamman hade fått sova ostört o 3timmar. Guld värt!

Alls ensamstående ska ha stor eloge, fattar inte hur man klarar det, så glad att min sambo tar lillan så fort han är hemma och hon är nyammad :love: Nu är dom ute i Får huset o hänger o mamman får äta frukost i LUGN o RO utan liten på armen ;)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 399
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 315
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 149
Svar
791
· Visningar
41 722
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp