Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går inte här. Hon vaknar direkt när jag lyfter bort henne från min kropp :meh:
Usch, jobbigt :down: Här går det (om man är försiktig) typ 50% av gångerna och chansen är större att det lyckas på kvällen. Men hon måste få sova i 10-15 min innan man försöker annars är det kört på förhand..

Ett av mina lifehack just nu (med en bebis som har en period då hon sover lite oroligare) är att hon helt enkelt får fortsätta sova på amningskudden fast i sängen. Har en jättemysig amningskudde med kulor som formar sig efter kroppen.
Har också en kudde med kulor i, men Ella brukar halvt glida av den under amningen så hon ligger på min mage nästan med kudden som stöd i ryggen :p
Mitt hack är att ha en filt eller handduk utbredd under bebis som jag sen kan lyfta henne i, men det kräver att man kommer ihåg att lägga ut den under henne innan hon somnar och det är tydligen svårt att komma ihåg :banghead:
 
Vet inte hur jag ska göra för att amningen ska funka på natten. Sitter jag i sängen så somnar jag, sitter jag på sängkanten får jag ont i ryggen, sitter jag i fåtöljen somnar jag. Min rygg är helt mupp efter att ha sovit mer i fotöljen än i sängen i natt. :banghead: Hur gör ni andra?
 
Vet inte hur jag ska göra för att amningen ska funka på natten. Sitter jag i sängen så somnar jag, sitter jag på sängkanten får jag ont i ryggen, sitter jag i fåtöljen somnar jag. Min rygg är helt mupp efter att ha sovit mer i fotöljen än i sängen i natt. :banghead: Hur gör ni andra?
Jag sitter med ryggen mot sänggaveln och en massa kuddar. Använder amningskudde så somnar jag så ligger han stadigt. Men oftast lyckas jag hålla mej vaken och stoppar honom i vaggan.
Är jäkligt lättväckt och van att sova lite, sen är jag lite rädd för samsovning så jag tror det hjälper till att hålla mej vaken. Vill helst ha honom i vaggan med larmet.
 
Jag liggamma också ofta på natten :) Har bebis i nestet och pallar upp med en kudde så hon lutar lite mot mig och sen ammar jag från det övre bröstet över kanten på nestet :)
 
E ammar bara en gång på natten (tidig morgon) nu för tiden och då liggammar jag. Sen lägger jag oftast tillbaka henne i spjälsängen om det inte är dags gå upp snart då får hon ligga kvar i vår säng.
 
Liggammar och samsover.

Liggammar och samsover för det mesta :)



@kakan89 jag sitter i sängen med kuddar bakom ryggen och bebisen på amningskudde i mitt knä.

E ammar bara en gång på natten (tidig morgon) nu för tiden och då liggammar jag. Sen lägger jag oftast tillbaka henne i spjälsängen om det inte är dags gå upp snart då får hon ligga kvar i vår säng.

Jag är nog lite för orolig för det. Jag har ju liggammat och somnat någon gång men då sover jag uselt och blick stilla så kan knappt ta mig ur sängen sen.

Jag sitter med ryggen mot sänggaveln och en massa kuddar. Använder amningskudde så somnar jag så ligger han stadigt. Men oftast lyckas jag hålla mej vaken och stoppar honom i vaggan.
Är jäkligt lättväckt och van att sova lite, sen är jag lite rädd för samsovning så jag tror det hjälper till att hålla mej vaken. Vill helst ha honom i vaggan med larmet.

Jag får prova det i natt. Skulle vara skönt att få sova i sängen och inte fotöljen. :p
 
Vet inte hur jag ska göra för att amningen ska funka på natten. Sitter jag i sängen så somnar jag, sitter jag på sängkanten får jag ont i ryggen, sitter jag i fåtöljen somnar jag. Min rygg är helt mupp efter att ha sovit mer i fotöljen än i sängen i natt. :banghead: Hur gör ni andra?
Hoppar in från vintertråden. Jag har ammat i en kontorsstol i flera månader nu och det är vad som fungerar bäst för min rygg.
Låst i lätt bakåtlutat läge och armstödet inskjutet under bebisen.
Jag somnar inte som när jag ammade i sängen, men jag har nog mycket stöd i ländryggen då jag sitter framåtlutad på grund av den fasta sitsen och armstödet avlastar mina axlar från bebisens vikt.
Sitter på en handduk i en öppen skjorta och med en liten handduk dubbelvikt under det lediga bröstet så bebisen inte blir blöt.
 
Hoppar in från vintertråden. Jag har ammat i en kontorsstol i flera månader nu och det är vad som fungerar bäst för min rygg.
Låst i lätt bakåtlutat läge och armstödet inskjutet under bebisen.
Jag somnar inte som när jag ammade i sängen, men jag har nog mycket stöd i ländryggen då jag sitter framåtlutad på grund av den fasta sitsen och armstödet avlastar mina axlar från bebisens vikt.
Sitter på en handduk i en öppen skjorta och med en liten handduk dubbelvikt under det lediga bröstet så bebisen inte blir blöt.

DET ska provas!
 
Vet inte hur jag ska göra för att amningen ska funka på natten. Sitter jag i sängen så somnar jag, sitter jag på sängkanten får jag ont i ryggen, sitter jag i fåtöljen somnar jag. Min rygg är helt mupp efter att ha sovit mer i fotöljen än i sängen i natt. :banghead: Hur gör ni andra?

Liggammar och somnar båda två under tiden. Jag byter sida nån gång bara så båda brösten ammas.
 
Douglas är på väg in i utvecklingssprång igen. Men märks mest då han är orolig sina vakna stunder men det tröttar ut honom så han sover massor. Så länge han får sova på mage så kan han sova 2- 3 timmar åt gången själv på dagen, sover han på rygg väcker han sig själv när han ligger och sprattlar. Vissa nätterna sover han hela (med typ 2-3 amningar men dom kan jag nästan sova mig igenom) och så pottning vid 6- snåret. Hoppas att sovmönstret håller i sig!

Vi ec:ar och han har blivit sypertydlig med signaler, torr blöja från igårkväll till 18 idag :up: får se hur länge det håller i sig :D

Bilresor är jobbiga när jag kör själv med honom, han blir så ledsen och ängslig när han inte kan hålla handen. Sist fick jag stanna vid en mack och stå och hålla handen och klappa pannan 10 minuter så han somnade och sen kunde vi köra igen :heart I ena bilen kan han sitta fram så får nog bli den i fortsättningen när jag ska köra själv, fast jag helst vill ha barnen bak men inte till vilket pris som helst.
 
Douglas är på väg in i utvecklingssprång igen. Men märks mest då han är orolig sina vakna stunder men det tröttar ut honom så han sover massor. Så länge han får sova på mage så kan han sova 2- 3 timmar åt gången själv på dagen, sover han på rygg väcker han sig själv när han ligger och sprattlar. Vissa nätterna sover han hela (med typ 2-3 amningar men dom kan jag nästan sova mig igenom) och så pottning vid 6- snåret. Hoppas att sovmönstret håller i sig!

Vi ec:ar och han har blivit sypertydlig med signaler, torr blöja från igårkväll till 18 idag :up: får se hur länge det håller i sig :D

Bilresor är jobbiga när jag kör själv med honom, han blir så ledsen och ängslig när han inte kan hålla handen. Sist fick jag stanna vid en mack och stå och hålla handen och klappa pannan 10 minuter så han somnade och sen kunde vi köra igen :heart I ena bilen kan han sitta fram så får nog bli den i fortsättningen när jag ska köra själv, fast jag helst vill ha barnen bak men inte till vilket pris som helst.

Cornelis verkar också vara i nåt språng.. den "vanliga" cornelis somnar efter amning, men både igår och idag har det tagit över en timma, så himla segt!!
 
Vet inte riktigt vad det varit med Flisan idag. Normalt sover hon mycket från 9-15 med ngn paus för mat. Sedan är hon semivaken till 18 och sover inte alls 18-22.

Idag har hon sovit Max 2 timmar mellan 9-18. 30 min mellan 18-22. Klockan är nu 22:02 och hon ammar. Toktrött är hon men hon kämpar för att hålla sig vaken O_o Jag hoppas hon somnar nu när hon äter så hon får sovit ordentligt.
 
Cornelis verkar också vara i nåt språng.. den "vanliga" cornelis somnar efter amning, men både igår och idag har det tagit över en timma, så himla segt!!

Douglas har också hittat funktionen att kunna hålla sig vaken :meh: fast han är skittrött så mm måste verkligen aktivt söva honom. Dock funkar det hittills alltid med antingen gos eller sjalen :bow:
 
V vaknade vid halv sex :eek:
Har sorterat lite tvätt medan han lekt i babygymmet. Nu har han tagit sitt förnuft till fånga och somnat om :p

Han nyser som en tok sedan igår så är nog förkylning på G :nailbiting:
 
Douglas har också hittat funktionen att kunna hålla sig vaken :meh: fast han är skittrött så mm måste verkligen aktivt söva honom. Dock funkar det hittills alltid med antingen gos eller sjalen :bow:

Cornelis somnade till slut hos sambon, cornelis va väl trött på mig :p sen sov han till halv tre i sin spjälsäng innan det va dags för mat, aldrig hänt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 077
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 860
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 006
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp