Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om barnvakter och anknytning till andra vuxna.. Är det någon mer som har problem med att bebis inte vill acceptera pappa mer än någon annan vuxen - att det bara är mamma som duger? Vi har haft det så mer eller mindre från start och det börjar bli sjukt tröttsamt! Hon fullkomligt vrålar så tårarna sprutar nästan direkt pappa får henne när han kommer hem på eftermiddagarna och inget hjälper annat än att jag tar henne. Inte ens om jag kramar, sjunger och pratar med henne i pappas famn blir det bättre utan hon ska bara vara hos mig. Hon kan vara hos pappa en stund ibland på dagtid likaväl som hon kan vara en liten stund hos någon annan på dagtid när hon är på bra humör, men blir det det minsta kinkigt så duger bara jag :arghh:
Pappa blir ledsen och jag blir less. Hon är rätt klängig på dagarna också och kan inte roa sig själv mer än några minuter en bra dag. En dålig dag kan jag knappt göra annat än att bära henne och selen duger inte 9ggr av 10 :(
Me :meh: Fast här duger selen oftast. Men just att man aldrig får ha sin kropp ifred mer än när jag kissar och hon ligger på golvet mellan benen :arghh:
 
Den ökade dreggelmängden de senaste dagarna och febern i förrgår hade visst sin förklaring. Två små tänder har börjat titta upp i underkäken. Redan?! O_o

Märta tycker om citron och banan :)
 
Vaccin på tisdag. Fem månader i morgon. Ska träffa chefen inom de närmsta två veckorna och planera lite jobb. Jag är väl inte sådär jättesugen på det just för stunden men det börjar närma sig sambons tid att vara hemma (har läst om alldeles för många pappor senaste tiden som inte vill/får vara hemma med sina barn och jag är glad att vi inte är i det facket...).

Funderar om krumeluren reagerar på ägg också :turd:. Åt inget ägg i går, prickfritt i dag. Åt ett ägg i dag och vi får se...
 
Har återgått till bara amning igen, har ju försökt med små smakportioner, cornelis blir hård i magen... Visst att det ska bli korvar av bajset förr eller senare men han får kämpa för att få ut det och korvarna är stenhårda typ... Frågade om laktolos (stavas?) på bvc i fredags, men hon tyckte bara det var naturligt att det blev korvar, att han får kämpa ville hon inte riktigt lyssna på. Han har fått knappt en istärning plommonpure, och lika lite, eller mindre gröt, samt nån annan pure en tärning. Han har fått två tärningar vid två tillfällen, men en tärning utöver det. Nu har han bara fått plommonpure ons-fre, sen bara amning. Hoppas det blir lite mjukare en sväng, så får vi börja om sen. Då tror jag vi hoppar gröten ett tag, tror det är den han blir hård av!

Idag har vi varit på matmarknad i wadköping i örebro, cornelis har suttit i selen och flinat hela tiden (magen verkar inte påverka honom, va bara i början man märkte att han va påverkad men då slutade vi med gröt gång nummer ett, nu har vi slutat med gröt gång nummer två), somnade när vi gick mot bilen!
 
Har återgått till bara amning igen, har ju försökt med små smakportioner, cornelis blir hård i magen... Visst att det ska bli korvar av bajset förr eller senare men han får kämpa för att få ut det och korvarna är stenhårda typ... Frågade om laktolos (stavas?) på bvc i fredags, men hon tyckte bara det var naturligt att det blev korvar, att han får kämpa ville hon inte riktigt lyssna på. Han har fått knappt en istärning plommonpure, och lika lite, eller mindre gröt, samt nån annan pure en tärning. Han har fått två tärningar vid två tillfällen, men en tärning utöver det. Nu har han bara fått plommonpure ons-fre, sen bara amning. Hoppas det blir lite mjukare en sväng, så får vi börja om sen. Då tror jag vi hoppar gröten ett tag, tror det är den han blir hård av!

Idag har vi varit på matmarknad i wadköping i örebro, cornelis har suttit i selen och flinat hela tiden (magen verkar inte påverka honom, va bara i början man märkte att han va påverkad men då slutade vi med gröt gång nummer ett, nu har vi slutat med gröt gång nummer två), somnade när vi gick mot bilen!

V får ju lite fastare bajs, det är liksom formbart istället för bara rinnande men inte mer än så.
 
Har beställt hem en bunt barnmatsburkar nu. Ska försöka få honom att äta ordentligt på kvällen, vi får se hur det går...

Eg är det lättare att ge från vår mat men vi äter sällan middag så jag börjar såhär.

Om två veckor börjar jag PT-online med MammaFitness så då måste jag äta ordentligt också.
 
V får ju lite fastare bajs, det är liksom formbart istället för bara rinnande men inte mer än så.

Ja det är nåt sånt jag föreställer mig att det ska vara, men har varit hårda korvar. Mamma bytte dock nyss blöja och hon sa att det va mjukare nu, inte flytande men mjukt!
 
Ja det är nåt sånt jag föreställer mig att det ska vara, men har varit hårda korvar. Mamma bytte dock nyss blöja och hon sa att det va mjukare nu, inte flytande men mjukt!

Ante hade problem med magen när han började med mat. Ring barnmottagningen i kga ist för BVC. Där fick vi faktiskt hjälp.
Höll på med laktulos en lång period och fick trappa ner sakta, men nu har han inga problem alls längre.
När det var som allra värst just i början fick vi hålla på med microlax också.
 
Ante hade problem med magen när han började med mat. Ring barnmottagningen i kga ist för BVC. Där fick vi faktiskt hjälp.
Höll på med laktulos en lång period och fick trappa ner sakta, men nu har han inga problem alls längre.
När det var som allra värst just i början fick vi hålla på med microlax också.

Jag berättade om ante för bvc, att han fått äta laktolos (minns att du berättade det), men nä hon tyckte inte att det var nödvändigt... men då ska jag ringa kga i veckan. Som tur är, är ju C bara knappt 5,5 månad så är ju inte kris och panik med mat, men kan ju i alla fall ringa och rådfråga!
 
Jag berättade om ante för bvc, att han fått äta laktolos (minns att du berättade det), men nä hon tyckte inte att det var nödvändigt... men då ska jag ringa kga i veckan. Som tur är, är ju C bara knappt 5,5 månad så är ju inte kris och panik med mat, men kan ju i alla fall ringa och rådfråga!

Ja vi fick massa bra råd vad man ska undvika att ge blan annat och fick även ha telefonkontakt en gång i veckan för att stämma av med dosering osv.
Dom är jättebra där.
Ante var ju lite äldre eftersom han inte ville äta i början, men principen lär ju vara densamma. :)
 
Lugn och go dag i stugan, pissregn men det spelar ingen roll Jämtland är vackert i alla väder:love:

Sammy har myst och tagit igen sej efter resan och kräftskiva igår för fulla muggar, äta-sova-äta-äta-äta-sova typ.
Har fått smakportion av banangröt och det va nog godkänt! Han vet inte riktigt vad han ska göra med det men såg nöjd ut när han hjälpte till med händerna att suga in det i munnen:laugh::love:
Ersättning är fortfarande ett djävelns påfund trots att vi bytte sort, jag tyckte den smaka ok men han tyckte den skulle ges till hönsen ungefär:wtf:

Imorgon kommer svärisarna upp och stannar till Tors eller fre, jag profylaxandas och gör mej beredd.
 
Äntligen hemma efter 2 v på resande fot. Har bara mellanlandat en dag hemma på den tiden. Är så skönt att bara vara jag, sambon och O. Tålamodet med sambons släkt tog slut i lördags. Känner att en hel vecka med svärmor är för länge, en helg går bra.

Nu ska vi försöka hitta rutin i vardagen också. Tror det kommer gå galant.

Har en pojk som de senaste dagarna fullständigt exploderat i utveckling, han bubblar och exprimenterar massor med ljud. Han har även börjat bli pappig och då duger inte jag även om han till 95% av tiden helst är hos mig. Nu börjar han även upptäcka sin omgivning och kollar massor på saker. :love:
 
Sovdag för fröken i dag. Nya prickar :(. Bvc i morgon (vaccinet blir nog uppskjutet) och bum på onsdag om inte bvc skickar oss i morgon. Fördelen med onsdag är att vi får träffa den läkare som behandlade henne när hon var inlagd.
Mitt lilla :heart.
 
Sovdag för fröken i dag. Nya prickar :(. Bvc i morgon (vaccinet blir nog uppskjutet) och bum på onsdag om inte bvc skickar oss i morgon. Fördelen med onsdag är att vi får träffa den läkare som behandlade henne när hon var inlagd.
Mitt lilla :heart.

Har du funderat på om hon reagerar på soja? O får ont i magen när jag äter soja-ersättningar och reagerar typ som vid Mp men mkt mildare.

Hoppas ni hittar orsaken snart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
426
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 897
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 716
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 420
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp