Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om barnvakter och anknytning till andra vuxna.. Är det någon mer som har problem med att bebis inte vill acceptera pappa mer än någon annan vuxen - att det bara är mamma som duger? Vi har haft det så mer eller mindre från start och det börjar bli sjukt tröttsamt! Hon fullkomligt vrålar så tårarna sprutar nästan direkt pappa får henne när han kommer hem på eftermiddagarna och inget hjälper annat än att jag tar henne. Inte ens om jag kramar, sjunger och pratar med henne i pappas famn blir det bättre utan hon ska bara vara hos mig. Hon kan vara hos pappa en stund ibland på dagtid likaväl som hon kan vara en liten stund hos någon annan på dagtid när hon är på bra humör, men blir det det minsta kinkigt så duger bara jag :arghh:
Pappa blir ledsen och jag blir less. Hon är rätt klängig på dagarna också och kan inte roa sig själv mer än några minuter en bra dag. En dålig dag kan jag knappt göra annat än att bära henne och selen duger inte 9ggr av 10 :(
Vår äldre dotter var likadan, extreeemt mammig och tog varken napp eller flaska. Det var väldigt jobbigt men började gå över så smått när hon började äta lite vanlig mat, välling osv. Då började hon även acceptera napp vilket underlättade en hel del.
Lillfröken som vi har nu är också väldigt mammig men kanske inte riktigt lika extrem som sin storasyster. Hon brukar iaf kunna sitta hos pappa en stund ibland. I vilket fall som helst vände det helt när min sambo var pappaledig så nu är hon ganska pappig emellanåt.
 
Vår äldre dotter var likadan, extreeemt mammig och tog varken napp eller flaska. Det var väldigt jobbigt men började gå över så smått när hon började äta lite vanlig mat, välling osv. Då började hon även acceptera napp vilket underlättade en hel del.
Lillfröken som vi har nu är också väldigt mammig men kanske inte riktigt lika extrem som sin storasyster. Hon brukar iaf kunna sitta hos pappa en stund ibland. I vilket fall som helst vände det helt när min sambo var pappaledig så nu är hon ganska pappig emellanåt.
Skönt å höra att man inte är ensam :) Tycker så synd om sambon bara som har längtat så efter den här lilla och så vill hon knappt veta av honom :( Men han har semester nu två veckor så planen är att han ska ha henne så mycket som möjligt under dagarna så hoppas vi att hon tinar upp lite..
 
Igår kväll fick Maja smaka en pure av det vi åt. Jag tänkte först att hon bara skulle få pytte lite på en sked, Maja åt upp halva portionen med torsk, räkor och ägg i en dillsås, tillsammans med mathavre och en klick smör. Hon älskade det :d
Vilken skillnad på nattsömnen :love: Att ha ett mätt barn istället för ett som tuttar konstant...
 
Hotellövernattning med Sammy efter 60mil i bilen, lillfis är världens goaste resesällskap som flinar eller sover. Sov gott på hotellet tillsammans med oss och hundarna och flinade hela tiden i restaurangen på frukost:love:
30mil kvar av resan sen är vi vid stugan för 14dagar jakt/fiske/vandring:heart
 
Flisan har vänt sig från mage till rygg från en veckas ålder. Ryggt till mage går dock sådär, hon kommer till sidan och sedan fastnar hon = förbannad tjej.
 
I har haft några dagar med lite oroligare sömn dagtid så jag testade att ha på dammsugaren svagt i bakgrunden (white noise) och hon sov jättebra.

Hon äter lite oftare än vanligt på natten, så just nu är jag lite segare än vanligt. Skolar in storebror på ny förskola och sen ska jag "sova när bebisen sover". Tycker att det är himla skönt med en tupplur dagtid.
 
I har haft några dagar med lite oroligare sömn dagtid så jag testade att ha på dammsugaren svagt i bakgrunden (white noise) och hon sov jättebra.

Hon äter lite oftare än vanligt på natten, så just nu är jag lite segare än vanligt. Skolar in storebror på ny förskola och sen ska jag "sova när bebisen sover". Tycker att det är himla skönt med en tupplur dagtid.

Jag sätter ibland på damsugarljud på youtube men det funkar inte alls lika bra som riktiga damsugaren :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
422
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 863
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 707
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 415
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp