Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
V sov inte vanliga förmiddagsluren och knappt i bilen så han orkade inte riktigt hela simningen. Men var glad större delen av tiden.
Gick ifrån och ammade och sedan låg han i omklädningsrummet och tittade på de andra bebisarna som grät :p
 
Varför vaknar cornelis i princip aldrig om jag ligger kvar i samma rum som honom (brukar lägga över honom i spjälsängen medans jag ligger kvar i min säng) men så fort jag bestämmer mig för att gå ner och kolla tv så ska han alltid vakna?! På dagtid kan han ju sova själv upp till tre timmar!
 
Tror O har ont i halsen. Han har sovit på mig hela dagen, så fort jag lägger ner honom vaknar han. Liiite frustrerande när lägenheten ser ut som en bomb.
 
Säger bara en sak -BANANGRÖT!! Att nåt kan vara så gott:rofl: Sammy suger i sej och vrålar ilsket mellan skedarna:laugh:
Nu är ju bara bekymret med hur snabbt man kan öka till en hel portion? Han är 4mån och 1v och har gett ett par tre skedar/dag nu i 1v. Ikväll fick han 4skedar och ville haft mer trots amning innan. Han hade gladeligen slabbat i sej den mängd som är en smakportion enl Semper, han har inga besvär med magen av det än så länge.
Börjar kunna fasa in mjölk i min egen kost också:bow:
 
Blodprovet visade ägg och mp-allergi på lillan. Skönt att veta även om det är en jobbig kombo. Tack och lov för att vi lagar mesta maten själv men nu slutar jag nog att amma ändå. Provokation blir när hon är ett år...

(Samtidigt är jag väldigt glad att svaren på hennes immunförsvar var bra!)
 
Blodprovet visade ägg och mp-allergi på lillan. Skönt att veta även om det är en jobbig kombo. Tack och lov för att vi lagar mesta maten själv men nu slutar jag nog att amma ändå. Provokation blir när hon är ett år...

(Samtidigt är jag väldigt glad att svaren på hennes immunförsvar var bra!)

Min bror tål visserligen mp men är ägg och nötallergisk, det är också lite bökih kombo... Nu är jag så van att både baka och laga mat utan ägg och nötter, "fördelen" med mp allergi är att det finns bra ersättningar! Fråga om det är nåt ang äggallergi du undrar över så kanske jag kan svara :) numer finns det mesta som äggfria recept på nätet, när min bror föddes fick mamma gissa sig fram till mkt!
 
Blodprovet visade ägg och mp-allergi på lillan. Skönt att veta även om det är en jobbig kombo. Tack och lov för att vi lagar mesta maten själv men nu slutar jag nog att amma ändå. Provokation blir när hon är ett år...

(Samtidigt är jag väldigt glad att svaren på hennes immunförsvar var bra!)

Åh jobbig kombo men det går! Förstår att du tänker sluta amma. Men går ägg över i bröstmjölken? Jag har varit restriktiv med ägg i min kost med tanke på att O verkar vara känslig men vet inte om jag behöver vara det. Soja reagerar han på i stor mängd, lite går bra.

Har samma problem med F, hon är förkyld så tror det är det som spökar

Krya på er :heart
 
Åh jobbig kombo men det går! Förstår att du tänker sluta amma. Men går ägg över i bröstmjölken? Jag har varit restriktiv med ägg i min kost med tanke på att O verkar vara känslig men vet inte om jag behöver vara det. Soja reagerar han på i stor mängd, lite går bra.



Krya på er :heart

Jag antar det även fast det verkar finnas delade meningar. Jag har inte gett henne rent ägg men har ätit en hel del själv och har haft det i en del maträtter. Sen kan det såklart ha varit någonting i något som hon fått provsmaka någon gång som jag inte minns att hon testat.
 
V har börjat bli orimligt ledsen när han vaknar med pappan utan att jag är på tuttavstånd (men ändå är nära). Gissar att det är början på "oh no jag är egen individ"-fasen.
 
Säger bara en sak -BANANGRÖT!! Att nåt kan vara så gott:rofl: Sammy suger i sej och vrålar ilsket mellan skedarna:laugh:
Nu är ju bara bekymret med hur snabbt man kan öka till en hel portion? Han är 4mån och 1v och har gett ett par tre skedar/dag nu i 1v. Ikväll fick han 4skedar och ville haft mer trots amning innan. Han hade gladeligen slabbat i sej den mängd som är en smakportion enl Semper, han har inga besvär med magen av det än så länge.
Börjar kunna fasa in mjölk i min egen kost också:bow:

När båda de andra var små hette det att de skulle ha smakportioner från 4 månader och de fick gröt i hela portioner relativt tidigt där sedan på kvällen för o sova bättre på natten. Det har blivit folk av dem med fast livsmedelsverket ändrat sina rekommendationer :)

Lilla damen började vi ge gröt nu vid fem månader, sedan kom fem månaders vaccinet och hon blev helt skruttig. Utslag, diarré, lite feber o helt "manisk" (sov inte, ögon som tefat o ledsen) och då backade vi med gröten eftersom hon var skruttig. Nu efter en vecka är hon sitt vanliga jag så nu ska vi börja med lite gröt igen på kvällen :)
 
Haha jag funderar redan på att trycka i fröken gröt och hon är inte ens tre månader. Vi va på restaurang igår och hon blev rent ut sagt vansinnig när hon inte fick mågot från min tallrik. Tur servitören kom med en bit bröd som hon kunde suga på :rofl:
 
Hu vilken natt :crazy: V har vaknat och gnällt så fort han inte haft tutte på snuttavstånd. Är helt slut.

Och så fick jag precis veta att en av mina favoritkollegor från busstiden avlidit :cry: Han var bara två år äldre än mig.
 
När båda de andra var små hette det att de skulle ha smakportioner från 4 månader och de fick gröt i hela portioner relativt tidigt där sedan på kvällen för o sova bättre på natten. Det har blivit folk av dem med fast livsmedelsverket ändrat sina rekommendationer :)

Lilla damen började vi ge gröt nu vid fem månader, sedan kom fem månaders vaccinet och hon blev helt skruttig. Utslag, diarré, lite feber o helt "manisk" (sov inte, ögon som tefat o ledsen) och då backade vi med gröten eftersom hon var skruttig. Nu efter en vecka är hon sitt vanliga jag så nu ska vi börja med lite gröt igen på kvällen :)
Mitt bvc rekommenderar ju smak från 4mån, jag är ju också ute efter större mättnad inför natten för Sammys del. Jag vill inte ersätta amningen utan ge det som ett extra mål. Igår fick han typ 4-5skedar och glufsade nöjt i sej det, antar att man fåt ha lite koll på magen och köra som det passar honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
432
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 014
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 731
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 436
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp