Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del fem

Ariane

Trådstartare
Då var det dags för en ny tråd igen.

Mars
1/3-Fille 27 år första barnet, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet Västra Götalands län
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland - föddes 21/2 9.47, 2418g, 44cm lång, 32.5cm huvud :love:
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet,Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, tjej
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
23/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet
 
Känner mig gnällig men aj, aj, aj ända till 02.. Dessa förvärkar gör ont, men förhoppningsvis nytta. Blir på så fruktansvärt dåligt humör bara, känner mig något fruktansvärt irriterad o hade kunnat slå ihjäl någon. Nu har de kommit smygande igen. Får låsa in mig om jag ska vara "snäll" eller ha en tröja det står titta inte på mig, peta inte på mig eller prata inte med mig på mig :devil::mad::banghead:
 
Gottade oss rikligt med skaldjur igårkväll, gick och lade oss i hyfsad tid. Vaknar vid 01.30 med magknipet from hell, trodde allvarligt jag skulle gå av på mitten. Hasar mej dubbelvikt in på toaletten och det fullkomligen exploderar:nailbiting: (Just då va jag otroligt tacksam att hjärnan och kroppen samarbetar och det inte brakar loss i sängen:eek:)

Så nu finns det en sak till jag inte kommer äta förrän bebis kommit ut, magen blir otroligt känslig när jag är gravid tydligen.
Maken va världens goaste nu på morgonen och fixade gröt till mej medan jag va ute med hundarna. Han vet att det är det enda jag kan äta när magen rasar. Sånna småsaker gör så mycket:heart
 
Mars
1/3-Fille 27 år, första barnet 10/3 Cornelis, 3790 gram och 51 cm, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet Västra Götalands län
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland - föddes 21/2 9.47, 2418g, 44cm lång, 32.5cm huvud :love:
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet,Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, tjej
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
23/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet
 
Börjar bli lätt sliten nu. Fjärde natten med knappt någon sömn. :mad: Dock underbart väder idag så ska försöka vara ute mycket.:up:
 
Bebis har kommit in i en period med massor av hicka, hela magen hoppar och det killar ju nåt otroligt:p

Ska sätta mej och sy minikläder i storlek 48 idag, misstänker att bebis kommer vara åt mindre hållet i och med att snittet är 16dagar före bf och den ligger mellan undre och medelkurvan på tulen.
Vad ska ni hitta på denna vackra dag?
 
Här är känningarna som bortblåsta, vore det inte för att krumeluren hickar och jag känner mig som en strandad val när jag ska förflytta mig skulle jag, som det känns just nu, på fullaste allvar kunna tro att jag bara blivit fet :meh:.

Krumeluren tänker nog vänta på sig i två veckor till, minst!
 
Här är känningarna som bortblåsta, vore det inte för att krumeluren hickar och jag känner mig som en strandad val när jag ska förflytta mig skulle jag, som det känns just nu, på fullaste allvar kunna tro att jag bara blivit fet :meh:.

Krumeluren tänker nog vänta på sig i två veckor till, minst!
Drygt när man inser att det kan dra ut på tiden.. Så otroligt skönt att slippa gå över denna gången!
 
Bebis har kommit in i en period med massor av hicka, hela magen hoppar och det killar ju nåt otroligt:p

Ska sätta mej och sy minikläder i storlek 48 idag, misstänker att bebis kommer vara åt mindre hållet i och med att snittet är 16dagar före bf och den ligger mellan undre och medelkurvan på tulen.
Vad ska ni hitta på denna vackra dag?
Jag håller på och tvättar täcke, kudde mm till spjälsängen.
I eftermiddag ska jag till stallet och rida en sväng i solen. Perfekt att låna hästens fyra ben när man själv går så långsamt så man inte kommer någonstans :D
 
Efter frukosten plockade vi ordning här hemma, det drog igång förvärkarna så nästa planerade aktivitet som var utflykt i solen fick familjen åka iväg på utan mig :cry: så nu sitter jag härligt soffan och deppar medan solen skiner utanför. Det är skönt att jag är i v 36 i morgon så skulle han vilja komma ut så gör det inget och ur den aspekten kan jag ju köra på trots förvärkarna men jag blir gnällig, långsam och tråkig så är ju inte direkt nåt kul sällskap...
 
Idag är det bara kroppskontakt som duger. När sambo tömt släpkärra så vi kan hämta halm blir det hans jobb.

Har mycket att göra. Två inlämningar till skolan och så rätta allt som blivit fel med våra löner. :cautious:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 015
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 952
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 385
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp