Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del fem

Ja mensvärkskänslan kan sitta i längre stunder och sen kommer det tillfällen med mer koncentrerad och intensiv smärta, för mig på samma ställe där mina förlossningsvärkar kändes sist (nedre delen av magen).


Låter precis som det jag har. Kommer alltid när jag ansträngt mig lite väl mycket. Och ofta när jag vaknar på morgonen. Vilket jag tycker är skumt.
 
Låter precis som det jag har. Kommer alltid när jag ansträngt mig lite väl mycket. Och ofta när jag vaknar på morgonen. Vilket jag tycker är skumt.

Kan hänga ihop med att du är kissnödig då kanske? För mig blir det mycket värre när jag börjar bli nödig :cautious:

Bm säger att om man har lite tur så gör förvärkarna nytta och förlossningen blir smidigare, hoppas hoppas :up:
 
I morse vid 7 knackade det på dörren och där stod mamma och pappa :love: hade inte väntat dom ännu på flera dagar egentligen men med tanke på snövädret och endast sommardäck så hade dom kört hitåt snabbare än planerat :) dom bor i Spanien halva året och vi har inte setts sen oktober. Perfekt att ha dom här nu när bebis ska komma, nu kan vi vara helt trygga med att vi har barnvakt när det är dags :up: vilket förövrigt borde vara typ nu!! Beräknad i morgon, men ingen bebis i sikte ännu :cautious:
 
Här tog vi en lång sovmorgon. Krumeluren åt vid 4.30 när vi kom till sängen, sen vid 07 och nästa gång jag tittade på klockan var den 9.30 och då sov fortfarande alla andra :eek:.
 
I morse vid 7 knackade det på dörren och där stod mamma och pappa :love: hade inte väntat dom ännu på flera dagar egentligen men med tanke på snövädret och endast sommardäck så hade dom kört hitåt snabbare än planerat :) dom bor i Spanien halva året och vi har inte setts sen oktober. Perfekt att ha dom här nu när bebis ska komma, nu kan vi vara helt trygga med att vi har barnvakt när det är dags :up: vilket förövrigt borde vara typ nu!! Beräknad i morgon, men ingen bebis i sikte ännu :cautious:

Kul överraskning!!
 
I morse vid 7 knackade det på dörren och där stod mamma och pappa :love: hade inte väntat dom ännu på flera dagar egentligen men med tanke på snövädret och endast sommardäck så hade dom kört hitåt snabbare än planerat :) dom bor i Spanien halva året och vi har inte setts sen oktober. Perfekt att ha dom här nu när bebis ska komma, nu kan vi vara helt trygga med att vi har barnvakt när det är dags :up: vilket förövrigt borde vara typ nu!! Beräknad i morgon, men ingen bebis i sikte ännu :cautious:
Så mysigt:love:
Min mamma kommer med tåget på måndag för att ställa upp som djur/gårdstomte sen kommer pappa på fredag lagom tills vi är tillbaks ifrån bb:heartlove:
 
Var iväg en sväng och köpte fler bhn och handlade lite. Fick stanna en gång var 5e minut pga sammandragningar :meh: Nu när jag är hemma och sitter i soffan fortsätter det. Dessutom känns magen mest som en stor klump betong som är fastspänd runt magen även när jag inte har sammandragningat/ förvärkar. Finns inte en mjuk punkt på den O_o Har varit så i säkert en vecka eller något :confused: 39 dagar kvar enligt app!!
 
Var iväg en sväng och köpte fler bhn och handlade lite. Fick stanna en gång var 5e minut pga sammandragningar :meh: Nu när jag är hemma och sitter i soffan fortsätter det. Dessutom känns magen mest som en stor klump betong som är fastspänd runt magen även när jag inte har sammandragningat/ förvärkar. Finns inte en mjuk punkt på den O_o Har varit så i säkert en vecka eller något :confused: 39 dagar kvar enligt app!!

Känner så igen det där! var o handlade mat i dag och det var inte en dans på rosor! Det blir jobbigt att andas och att stå, helst vill man sjunka ned på golvet i affären. Jag har 25 dagar kvar... tänker att det är bra att magen övar sig så kanske förlossningen går som på räls!
 
Kanske dum fråga men hur åker man länsbuss med barn? Stadsbuss vet jag, funkar länsbuss likadant? Tänker på bälten och säkerhet främst!
 
Kanske dum fråga men hur åker man länsbuss med barn? Stadsbuss vet jag, funkar länsbuss likadant? Tänker på bälten och säkerhet främst!

Länsbussar har bälten. Stadsbussar har vad jag vet inte bälten. Har du ett äldre barn och ska åka långt är det bra med bilkudde att ta med för barnet att sitta på. Sm barn åker säkrast i vagnen där det finns blten som tillsammans med bromsad barnvagn håller vagnen på plats. Att tro att barnet sitter säkrast i din famn med dina armar omkring är en myt, vid en kraftig krock orkar ingen hålla kvar ett barn i famnen. / bussföraren :-)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 014
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 952
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 384
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp