Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del fyra

Jag var på förlossningen i söndags och då trodde de att bebisen skulle komma (öppen flera cm och regelbundna värkar). Men hittills har det bara varit galet mkt värkar som håller mig vaken dygnet runt. Blir jobbigt främst fysiskt, men eftersom jag även är orolig för förlossningen så blir det lite tungt med så lång tid av "falsklarm". (Vi vet dessutom att bebis redan är stor så jag är inte jättesugen på att gå över för länge. Även om mvc tycker att allt under 5kg inte är ngt fara typ :crazy:)

Träligt :( Hoppas det löser sig! :heart
 
Här står marinerade kycklingfiléer i ugnen med kokt ris, grönsaker o tzatziki. cidern är på kylning o köpte alkoholfri öl till mannen (fjäska lite nu när han är torrlagd :D) som även den är på kylning.

Börjar dock bli lite nojig på o äta kyckling nu efter alla rubriker... :cautious:
 
Jag vill ha en stor påse lösgodis... Inte från lilla Ica nära, dom har inga goda sorter. Inte från någon av de tre matbutikerna i närmsta samhället heller utan den här fantastiska, totalt ologiska, gravidhjärnan vill ha en blandad påse från hemmakväll, 4.5 mil bort...!
Det finns inte en chans att sambon åker dit och uppfyller min önskan.

Vet du hur farligt det är att bo 500 m ifrån hemmakväll?! Det är ett under att jag inte gått upp mer än 6 kg under graviditeten. :o

Visst kan man väl smörja med zylocain på musen?

Funkar fin fint. Vi använder det när vi sätter kateter.

Här står marinerade kycklingfiléer i ugnen med kokt ris, grönsaker o tzatziki. cidern är på kylning o köpte alkoholfri öl till mannen (fjäska lite nu när han är torrlagd :D) som även den är på kylning.

Börjar dock bli lite nojig på o äta kyckling nu efter alla rubriker... :cautious:

Det är ju inte så konstigt att det blir massa lustiga smittor med tanke på hur kycklingen hanteras och föds upp. Jag slutade äta kyckling för ca 10 år sedan och är väldigt nöjd över det nu. Jag kan möjligtvis äta pappas hemma-slaktade kycklingar men det är på nåder.


*kl*

Varför bestämmer man sig för att städa kylskåpet när man har ont som :devil:?? Sambon fick hjälpa mig med allt under midjehöjd. Man kan ju tro att jag lugnar ner mig efter det men icke. Då får jag för mig att omorganisera i skåpen. :idea: O_o Nu ligger jag nerbäddad i soffan och har strikta order om att inte röra mig mer idag. :cautious:
 
Jag tjurar.
Jag fick en föreläsning från min svärfar om hur synd det är om min sambo som får göra så mycket hemma, jag måste förstå att han blir faktiskt trött...
Jo, för jag är ju hysteriskt jävla jättepigg och har valt att må såhär för att det är så kul. Egentligen är jag ju bara lat. :banghead::banghead:

(Bortskämda och trångsynta gamla gubbar i ojämställda äktenskap! :rage:)
 
Tror sista listan är på sida 88 till ny tråd, jag måste uppdatera men nu ska jag försöka sova en sväng :)
 
Har med krupit under täcket, med ett sovande barn under armen (de är rätt söta när de sover)

Tänkte just shit, vi ska snart föda ett barn...:crazy: Det gör ont :nailbiting: Jag tror jag är rädd. Hoppas det går bra. Det finns liksom ingen återvändo
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 020
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 952
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 825
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp