Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del fyra

Vi får ha sex utan att blanda in själva liggandet, blöder direkt och får skitonda sammandragningar så det vågar vi inte riktigt heller. Tyvärr!!! Sen är inte koncentrationen på topp bär bebis möblerar i magen för fullt under tiden, kommer av oss båda två. (Jäklar vad jag längtar efter att allt är klart:angel:) Så vi får nöja oss med att ha sex på andra sätt, men det går det också!
Tricket är att inte låta han känna magen :D
 
Allt har gått bra, har blivit en del sydd, varken BM eller läkaren ville sy, så överläkaren fick sy! Andra gradens bristning, vilket i sig tydligen är rätt vanligt på förstagångare men den gick nästan enda till anus så därför fick proffs sy! Cornelis väger 3790 gram och 51 cm, typ nästan samma som när jag föddes :) vi ligger och slumrar på förlossningsrummet, jättetrötta eftersom vi gick upp 5,30 igår! Fullt på BB här i örebro så verkar som att vi får åka till karlskoga, där får man garanterat familjerum och det stod i vår sammanfattning att vi kan tänka oss åka dit. Men inget klart än!

Jag tror det blir snyggare när läkare syr :p Klarade du dig med en bristning eller blev det fler?

Sov och ät :love:
 
Idag är allt lite too much.
Igår fick vi ju veta att det är kaos i ägarskapet av gården och ena halvan vill sälja NU. :crazy:
Sedan stämmer inte mima kontrolluppgifter, det fattas 70.000 i brutto och typ drygt 20.000 inbetald skatt. Vilket gör att jag måste gå igenom alla anställdas uppgifter och sedan rätta hos Skatteverket. Vi betalar ju en firma för att det ska bli rätt :arghh:

Men jag är väldigt nöjd med beslutet att läsa redovisning, personaladministration och affärsjuridik under året :grin:

Dessutom är V knorrig idag.

Sambo skulle komma hem tidigt idag iaf (:rofl: nå han ska slänga sopor på industritippen ett par mil härifrån och de stänger 15.30 så han kan inte bli hur sen som helst...)
 
Jag vet faktiskt inte om det blev en eller fler, har nog aldrig varit såhär trött så minns inte riktigt alla detaljer :p

Jag har vilat en stund och ätit godiset som jag aldrig klarade av att äta igår! Men har ätit macka och proteinbar också :)

Du märker det nog :D :p
Jag minns vartenda ord trots lustgasdimmorna :eek: :rofl:

Praktiskt att vara trött på BB förresten där all uppbackning finns. Jag blev trött först när vi kom hem.
 
@Mayalv Borde inte de på förlossningen veta vad som är bäst? Kan du inte be om en bedömning av dom? För du har väl varit öppen ett par dagar nu iaf? Förstår att det tär väldigt mkt.

*kl*
Sov inte speciellt mycket i natt. Så kröp ner tillsammans med sambon när han kom hem från jobbet. Hade ett helvete att somna men det gick tillslut. Tog väl knappt 20 min innan sambons telefon ringer och jag är klarvaken igen. :rage: Kunde inte somna om heller eftersom jag har så ont. Känns som jag aldrig mer får sova. :banghead:

Jo, de tycker att jag bara ska vänta "för snart kommer bebisen av sig själv". Men de säger även att det är lite upp till mig också att avgöra hur mkt jag klarar, dvs om jag är så slut att jag behöver hjälp. Jag vet inte själv vad jag vill, vilket känns helt knäppt :cry:. Gnällig idag..
 
Jo, de tycker att jag bara ska vänta "för snart kommer bebisen av sig själv". Men de säger även att det är lite upp till mig också att avgöra hur mkt jag klarar, dvs om jag är så slut att jag behöver hjälp. Jag vet inte själv vad jag vill, vilket känns helt knäppt :cry:. Gnällig idag..

Säger jag som du är jag aptrött och helt slut. Då kan jag inte fatta beslut. Jag skulle be om igångsättning medan det finns energi kvar.
 
Jo, de tycker att jag bara ska vänta "för snart kommer bebisen av sig själv". Men de säger även att det är lite upp till mig också att avgöra hur mkt jag klarar, dvs om jag är så slut att jag behöver hjälp. Jag vet inte själv vad jag vill, vilket känns helt knäppt :cry:. Gnällig idag..
Hoppar in lite snabbt i er tråd bara:

Om du ställer dig inför situationen att du idag på besöket får beskedet att du bara ska vänta - hur känner du inför det?

Sen gör du likadant inför de olika alternativen.

Det brukar hjälpa mig att sortera mina egna känslor och tankar när "jag inte vet vad jag vill"
 
Säger jag som du är jag aptrött och helt slut. Då kan jag inte fatta beslut. Jag skulle be om igångsättning medan det finns energi kvar.
Gick lite som jag förväntade mig. Vill jag ha hjälp får jag nog helt enkelt prata direkt med förlossningen (de var där de sa att jag skulle försöka ha en tanke om vad jag vill innan nästa besök hos BM). Min barnmorskan på
Mvc är inte så intresserad av annat än att vänta och låta den komma när den kommer.
 
Gick lite som jag förväntade mig. Vill jag ha hjälp får jag nog helt enkelt prata direkt med förlossningen (de var där de sa att jag skulle försöka ha en tanke om vad jag vill innan nästa besök hos BM). Min barnmorskan på
Mvc är inte så intresserad av annat än att vänta och låta den komma när den kommer.

Du kanska kan bestämma dig för att om det inte har satt igång ordentligt en viss dag/tid så vill du bli igångsatt/få snitt. Kan ju göra att man orkar lite bättre också när man liksom satt en brytpunkt :)
 
Jo, de tycker att jag bara ska vänta "för snart kommer bebisen av sig själv". Men de säger även att det är lite upp till mig också att avgöra hur mkt jag klarar, dvs om jag är så slut att jag behöver hjälp. Jag vet inte själv vad jag vill, vilket känns helt knäppt :cry:. Gnällig idag..

Jag tycker det är jättemärkligt att du ska fatta ett sånt beslut. Det är väl därför man har den medicinska expertisen?
 
Jag tycker det är jättemärkligt att du ska fatta ett sånt beslut. Det är väl därför man har den medicinska expertisen?
Nej, jag ska inte fatta beslutet. De säger att det i nuläget inte finns ngn medicinsk anledning att sätta igång. Men samtidigt säger de (förlossningen) att jag måste känna vad jag själv orkar och att om gränsen är nådd så får man diskutera om det är dags att hjälpa mig. Sen att man diskuterar om igångsättning eller snitt med mig hör ihop med att jag pga min förlossningsrädsla gått på samtal för det, där jag framfört att jag är just livrädd för igångsättning.
 
Nej, jag ska inte fatta beslutet. De säger att det i nuläget inte finns ngn medicinsk anledning att sätta igång. Men samtidigt säger de (förlossningen) att jag måste känna vad jag själv orkar och att om gränsen är nådd så får man diskutera om det är dags att hjälpa mig. Sen att man diskuterar om igångsättning eller snitt med mig hör ihop med att jag pga min förlossningsrädsla gått på samtal för det, där jag framfört att jag är just livrädd för igångsättning.

Vad skönt! Det lät lite som om du skulle fatta beslut.

Är det för att ditt övriga mående är kass som ni diskuterar runt igångsättning/snitt?
Det vore ju skönt om den kommer av sig själv om du är livrädd för igångsättning, den spänningen behöver du inte ha med in i förlossningen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 015
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 952
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 812
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp