Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del fyra

Kropp i strejk. Fogarna säger aj och i ljumskarna har jag ett obehagligt tryck. Stå upp är ingen trevlig upplevelse, gå är värre och sedan kommer det dåliga samvetet när junior säger "jag tycker du är tråkig mamma". (jag har gått emot allt vad
Jag förstår henom, tyvärr förstår inte hen mig även om jag försöker förklara...
Tur sambon är hemma snart så att dom kan hitta på något :heart
 
Bebis har nog fått fnatt, det har varit konstant ruljangs sen imorse och jag börjar bli smått öm överlag nu. Framfogen har redan tackat för sig och nu börjar resterande beklaga sig högljutt. Är ju skönt att Katla mår bra och rör på sig men det kan bli lite mycket av det goda också :arghh: Huvudet har legat neråt dem senaste två undersökningarna så alla benrörelser gör ju att hon studsar rätt ner i bäckenet..

Herregud ibland får jag så dåligt samvete över att irritera mig på sånt eftersom jag vet att det finns folk som inte ens kommer hit..


**slut klagat för just nu iaf**
 
Handla på "stora" Ica på en fredag är absolut det värsta som finns:yuck: Men nu står det 1stor påse havskräftor, 1påse räkor, gott lantbröd och aioli i kylen och "fuskölen" är kall. Gotta!! Ibland får det vara värt att stå i kö och trängas:up:
 
Vad skönt! Det lät lite som om du skulle fatta beslut.

Är det för att ditt övriga mående är kass som ni diskuterar runt igångsättning/snitt?
Det vore ju skönt om den kommer av sig själv om du är livrädd för igångsättning, den spänningen behöver du inte ha med in i förlossningen.

Jag var på förlossningen i söndags och då trodde de att bebisen skulle komma (öppen flera cm och regelbundna värkar). Men hittills har det bara varit galet mkt värkar som håller mig vaken dygnet runt. Blir jobbigt främst fysiskt, men eftersom jag även är orolig för förlossningen så blir det lite tungt med så lång tid av "falsklarm". (Vi vet dessutom att bebis redan är stor så jag är inte jättesugen på att gå över för länge. Även om mvc tycker att allt under 5kg inte är ngt fara typ :crazy:)
 
Jag var på förlossningen i söndags och då trodde de att bebisen skulle komma (öppen flera cm och regelbundna värkar). Men hittills har det bara varit galet mkt värkar som håller mig vaken dygnet runt. Blir jobbigt främst fysiskt, men eftersom jag även är orolig för förlossningen så blir det lite tungt med så lång tid av "falsklarm". (Vi vet dessutom att bebis redan är stor så jag är inte jättesugen på att gå över för länge. Även om mvc tycker att allt under 5kg inte är ngt fara typ :crazy:)

Vad fasen!
De borde väl kunna ge dig sovdoser i allafall?

För att lugna lite angående stor bebis. Mina två första vägde 2.2 kilo och den tredje vägde det dubbla - faktum är att det var inte nämnvärt jobbigare med en stor. Även om jag också hade lite lätt panik när de trodde han vägde minst 5 kilo.

Lycka till och jag håller en tumme för en okomplicerad förlossning
 
Jag vill ha en stor påse lösgodis... Inte från lilla Ica nära, dom har inga goda sorter. Inte från någon av de tre matbutikerna i närmsta samhället heller utan den här fantastiska, totalt ologiska, gravidhjärnan vill ha en blandad påse från hemmakväll, 4.5 mil bort...!
Det finns inte en chans att sambon åker dit och uppfyller min önskan.
 
Jag vill ha en stor påse lösgodis... Inte från lilla Ica nära, dom har inga goda sorter. Inte från någon av de tre matbutikerna i närmsta samhället heller utan den här fantastiska, totalt ologiska, gravidhjärnan vill ha en blandad påse från hemmakväll, 4.5 mil bort...!
Det finns inte en chans att sambon åker dit och uppfyller min önskan.

Haha ja ibland undrar man hur hjärnan fungerar men vill man ha nåt så vill man lixom :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 014
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 952
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 811
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Matskålar utan nickel
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp