Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del tre

Fy fysiken va less jag är på den här j*kla förkylningen! Detta är fjärde natten som jag inte får sova mer än 2-3 timmar i rad innan jag behöver spendera 1-1,5 timme med att lugna ner hostan nog för att kunna somna om :wtf: :cry: :yuck: Dagtid känner jag mig helt utslagen. Känns som jag åkt på en riktigt "manlig förkylning" för såhär krasslig brukar jag normalt inte känna mig när jag blir förkyld utan feber..
Kan det vara så att graviditeten gör det tuffare för kroppen att hantera förkylningen?
 
Fy fysiken va less jag är på den här j*kla förkylningen! Detta är fjärde natten som jag inte får sova mer än 2-3 timmar i rad innan jag behöver spendera 1-1,5 timme med att lugna ner hostan nog för att kunna somna om :wtf: :cry: :yuck: Dagtid känner jag mig helt utslagen. Känns som jag åkt på en riktigt "manlig förkylning" för såhär krasslig brukar jag normalt inte känna mig när jag blir förkyld utan feber..
Kan det vara så att graviditeten gör det tuffare för kroppen att hantera förkylningen?

Svar ja.
Det är tex därför man rekommenderas att vaccinera sig mot influensa, man riskerar att bli mycket sjukare än om man inte hade varit gravid. Och alltid behandlas med antibiotika vid UVI (eller stark misstanke om), vi får lättare problem med övre urinvägsinfektion.

Kroppen har liksom att göra även utan främmande virus och bakterier :p
 
Alltså det där med nattsömn?!?! Idag tror jag att jag kommer vara zombie. Vaknade 04 o då tyckte kroppen det var dag, bebis med för den delen :idea:

Lång dag idag jobb, och sedan in till staden för hårklippning av barn och inhandlade av sista julklapparna.... :cool:

Kommer somna innan barnen i kväll, om jag överlever foglossningen :cool: förresten går femte sjukan för fullt på jobbet o eventuellt här hemma. Får nog prata med barnmorskan.... :down:
 
Ja, håller med om det här med nattsömnen! Håller på att bli galen över att inte kunna sova. Tycker inte jag har några fysiska besvär som förklarar att jag inte sover så det måste bero på något annat. Sommar mellan 00-02, vaknar 05-06 och kan absolut inte somna om, därmellan har jag dessutom varit vaken ett antal gånger. Skittrött mest hela tiden då jag inte kan sova vettigt på dagarna heller.

Nu skulle jag jobbat tis, ons och Tors natt 21-09. Känner att det inte skulle fungera så har tagit semester ons natt. Känner inte att jag litar på mig själv med medicinhantering som är på jobbet när man är så trött. Har tid till läkaren nästa tisdag för att se om man kan få hjälp eller bli deltids sjukskriven. Som tur är har jag en väldigt förstående chef som tycker att jag tänker väldigt klokt i detta.

Idag är det iaf dags för RUL! :banana:
 
Svar ja.
Det är tex därför man rekommenderas att vaccinera sig mot influensa, man riskerar att bli mycket sjukare än om man inte hade varit gravid. Och alltid behandlas med antibiotika vid UVI (eller stark misstanke om), vi får lättare problem med övre urinvägsinfektion.

Kroppen har liksom att göra även utan främmande virus och bakterier :p

Vad skönt att höra att det antagligen är pga graviditeten, jag var rädd att jag blivit "klen" av att umgås så mycket med killar som jag gör.. :rofl: De blir alltid så mjäkiga när de är sjuka.. :p
 
Ja, håller med om det här med nattsömnen! Håller på att bli galen över att inte kunna sova. Tycker inte jag har några fysiska besvär som förklarar att jag inte sover så det måste bero på något annat. Sommar mellan 00-02, vaknar 05-06 och kan absolut inte somna om, därmellan har jag dessutom varit vaken ett antal gånger. Skittrött mest hela tiden då jag inte kan sova vettigt på dagarna heller.

Nu skulle jag jobbat tis, ons och Tors natt 21-09. Känner att det inte skulle fungera så har tagit semester ons natt. Känner inte att jag litar på mig själv med medicinhantering som är på jobbet när man är så trött. Har tid till läkaren nästa tisdag för att se om man kan få hjälp eller bli deltids sjukskriven. Som tur är har jag en väldigt förstående chef som tycker att jag tänker väldigt klokt i detta.

Idag är det iaf dags för RUL! :banana:

Skönt att ha en förstående chef :) Det gör det ju lättare att göra det som är rätt för en själv att inte känna sig tvingad..

Glöm inte att sägs till innan de börjar undersökningen om ni vill veta könet! Vi gjorde den missen på RUL och fick inte veta :(
 
Jag har tydligen börjat snarka! Sambon har påpekat det lite då och då sen jag blev gravid men igår väckte han mig, då snarkade jag så högt att han inte hörde sin podd genom hörlurarna! Haha! Men vände då på mig och sedan hade jag snarkat mindre :)
 
Skönt att ha en förstående chef :) Det gör det ju lättare att göra det som är rätt för en själv att inte känna sig tvingad..

Glöm inte att sägs till innan de börjar undersökningen om ni vill veta könet! Vi gjorde den missen på RUL och fick inte veta :(

Vi vill veta så det ska jag komma ihåg! :)
 
Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet,okänt kön
9/5 - Beppo, 32 år, första barnet
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka
14/5 - falukorw, 33 år, första barnet
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
25/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet

RUL idag och allt såg bra ut. Det är troligtvis en liten flicka därinne. :)
 
Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet,okänt kön
9/5 - Beppo, 32 år, första barnet
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
25/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet

RUL idag för oss med, ändrat datum från 14/5 till 9/5 och det är en pojke. Pojkvännen jätteglad över detta, jag ville ju hellre ha en tjej men det blir nog bra det här med.
 
Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet,okänt kön
9/5 - Beppo, 32 år, första barnet
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
25/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet

RUL idag för oss med, ändrat datum från 14/5 till 9/5 och det är en pojke. Pojkvännen jätteglad över detta, jag ville ju hellre ha en tjej men det blir nog bra det här med.

Du kommer älska pojken lika mkt som om det vore en tjej ❤️ Har förstått att vissa har svårt att ta in till en början men att när barnet väl är ute så är kärleken lika stor oavsett kön :)
 
Snart är det mellandagsrea och jag kan köpa de saker jag saknar och sen koppla bort det :D

Kvar på listan är babyskydd, bärsele (ergobaby 360 tänkte jag) och kanske babygym och en babysitter. Och nej inget livsavgörande mer än babyskyddet men det skaver lite.

Rummet blir tömt i helgen och sambon har beställt lister till det bytta men ek färdigställda fönstret. Jag har rotat fram tapeterna.

Funderar på en rejäl fåtölj dit in också. Med läslampa och bokhylla bredvid :D
 
Snart är det mellandagsrea och jag kan köpa de saker jag saknar och sen koppla bort det :D

Kvar på listan är babyskydd, bärsele (ergobaby 360 tänkte jag) och kanske babygym och en babysitter. Och nej inget livsavgörande mer än babyskyddet men det skaver lite.

Rummet blir tömt i helgen och sambon har beställt lister till det bytta men ek färdigställda fönstret. Jag har rotat fram tapeterna.

Funderar på en rejäl fåtölj dit in också. Med läslampa och bokhylla bredvid :D

Vi har inte handlat någonting än, känns som att det är lång tid kvar men det går ju fort! Bra tips att titta under rean om man hittar något man kan behöva, barnvagn har vi tänkt köpa en begagnad iaf, det säger alla är helt onödigt att köpa ny.
 
Vi har inte handlat någonting än, känns som att det är lång tid kvar men det går ju fort! Bra tips att titta under rean om man hittar något man kan behöva, barnvagn har vi tänkt köpa en begagnad iaf, det säger alla är helt onödigt att köpa ny.

Jag fyndade en begagnad barnvagn för längesedan :D

Även begagnad spjälsäng men ny madrass.

Köpt mycket begagnade kläder också.

Selen blir ny för de flesta begagnade sälja för en bra bit mer än halva nypriset och då köper jag hellre nytt.

Även babyskydd köper jag nytt. Kan möjligen tänka mig att köpa av någon jag känner men inte på typ Blocket.

Mamma hade typ ingenting när jag föddes, det fanns affärer då med :D

Mitt kontrollbehov mår bra av att ha "allt" klart :angel:
 
Jisses vad högt upp livmodern når nu. Rejäl sammandragning i hela så den blev liksom jättetydlig.

Var ska den ta vägen sen? Jag är ju kort :eek:
 
Vi har inte handlat någonting än, känns som att det är lång tid kvar men det går ju fort! Bra tips att titta under rean om man hittar något man kan behöva, barnvagn har vi tänkt köpa en begagnad iaf, det säger alla är helt onödigt att köpa ny.

Precis som @lil-sis har vi köpt mkt begagnat. Vi är inte helt färdiga än, men börjar närma oss klara! Har köpt babyskydd med bas nytt. Ska köpa skötbord, håller koll på beg men inte hittat nåt som passar än så kanske blir nytt skötbord. Kommer köpa en del av BB kläderna nya men resten av kläderna vi har är beg, vagn, spjälsäng och babygym är beg. Vill köpa en babysitter också, hittar jag beg så blir det beg :) så onödigt att köpa allt nytt när mkt knappt är använt!
 
Vi har inte handlat någonting än, känns som att det är lång tid kvar men det går ju fort! Bra tips att titta under rean om man hittar något man kan behöva, barnvagn har vi tänkt köpa en begagnad iaf, det säger alla är helt onödigt att köpa ny.

Vi kommer behöva en syskonvagn och ett babynest ungefär. Lite nya kläder blir det också för att det är roligt och så lite filtar på det. Men vi har ju det mesta.
 
Vi har inte handlat någonting än, känns som att det är lång tid kvar men det går ju fort! Bra tips att titta under rean om man hittar något man kan behöva, barnvagn har vi tänkt köpa en begagnad iaf, det säger alla är helt onödigt att köpa ny.

Jag har bara köpt en påse med kläder. Köpte de av en vän som skulle sälja det hon haft till sina barn och jag fick ett bra pris så jag passade på :) Sen har jag två bodys med roliga tryck på som jag skickade efter samtidigt som jag skickade efter en rolig gravid tröja.. Har en som jag hoppas passar i sommar och en jag hoppas kan passa nästa sommar (så man ser det roliga trycket) :)
Kommer få låna massor av min syster och resten köper vi nog begagnat. Förutom babyskyddet, det kommer vi köpa nytt :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 182
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 839
Senast: bollen__
·
Svar
1 445
· Visningar
78 357
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
2 3
Svar
44
· Visningar
845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp