Vårföräldrar 2017 del tre

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet,okänt kön
9/5 - Beppo, 32 år, första barnet
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
13/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
14/5 - falukorw, 33 år, första barnet
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
25/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet

Jag hoppas det blev alla :)
 
Sammandragningarna har ökat sista dagarna från typ 2 om dagen till okänt antal om än inte konstant eller varje timme.
 
Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet,okänt kön
9/5 - Beppo, 32 år, första barnet
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
14/5 - falukorw, 33 år, första barnet
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
25/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
 
Idag kläckte min man ur sig att han kanske vill ha fler än 3 barn :rofl: och jag tänkte i mitt stilla sinne: ALDRIG I HELVETE, FINNS INTE EN CHANS PÅ JORDEN ATT JAG GÖR DET HÄR IGEN :rage:
Men jag sa att jag är väldigt nöjd med 3 och vill inte ha flera barn.
Trots mitt något mer sansade svar så tog han lite illa upp och tyckte att jag är så snabb och omöjlig :laugh: Jag ba: Get over it! Musslan är stängd :D
 
Idag kläckte min man ur sig att han kanske vill ha fler än 3 barn :rofl: och jag tänkte i mitt stilla sinne: ALDRIG I HELVETE, FINNS INTE EN CHANS PÅ JORDEN ATT JAG GÖR DET HÄR IGEN :rage:
Men jag sa att jag är väldigt nöjd med 3 och vill inte ha flera barn.
Trots mitt något mer sansade svar så tog han lite illa upp och tyckte att jag är så snabb och omöjlig :laugh: Jag ba: Get over it! Musslan är stängd :D

Hade det varit min man så hade jag svarat "jamen åh, vilket land är du sugen på att adoptera från?":angel:
 
Ungefär som min sambo som när jag mådde som sämst med illamående kläckte ur sig att det om två år vore passande med ett syskon. Han höll på att få en stekpanna i huvudet!

Nu börjar det kännas mer på riktigt att jag faktiskt är gravid. Magen börjar ta emot när jag böjer mig framåt :-) Tror att det sjönk in på riktigt när jag fick se bilderna av den lilla sprattlande krabaten inne i magen.

Nu börjar istället rädslan för förlossningen ta fart på allvar och gör mig ordentligt nedstämnd till och från. Ingen mer som är rädd eller orolig?
 
Ungefär som min sambo som när jag mådde som sämst med illamående kläckte ur sig att det om två år vore passande med ett syskon. Han höll på att få en stekpanna i huvudet!

Nu börjar det kännas mer på riktigt att jag faktiskt är gravid. Magen börjar ta emot när jag böjer mig framåt :-) Tror att det sjönk in på riktigt när jag fick se bilderna av den lilla sprattlande krabaten inne i magen.

Nu börjar istället rädslan för förlossningen ta fart på allvar och gör mig ordentligt nedstämnd till och från. Ingen mer som är rädd eller orolig?
Jag är orolig för att jag inte ska få mitt utlovade kejsarsnitt. Och så är jag orolig för att epiduralen ska gå ur mitt under snittet denna gången med.
 
Ungefär som min sambo som när jag mådde som sämst med illamående kläckte ur sig att det om två år vore passande med ett syskon. Han höll på att få en stekpanna i huvudet!

Nu börjar det kännas mer på riktigt att jag faktiskt är gravid. Magen börjar ta emot när jag böjer mig framåt :-) Tror att det sjönk in på riktigt när jag fick se bilderna av den lilla sprattlande krabaten inne i magen.

Nu börjar istället rädslan för förlossningen ta fart på allvar och gör mig ordentligt nedstämnd till och från. Ingen mer som är rädd eller orolig?
Vad med förlossningen är du rädd för?
Under min första graviditet läste jag en bok som heter "Föda utan rädsla" och den gjorde att jag kände mig väldigt ut lugn inför förlossningen. Den kan jag verkligen rekommendera! :heart
 
Vad med förlossningen är du rädd för?
Under min första graviditet läste jag en bok som heter "Föda utan rädsla" och den gjorde att jag kände mig väldigt ut lugn inför förlossningen. Den kan jag verkligen rekommendera! :heart

Jag vet inte riktigt, kanske att jag som kontrollmänniska inte har någon kontroll. Att jag inte vet hur det kommer vara...

Tack för boktipset, det ska jag helt klart kolla upp!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 736
Senast: sthu
·
Svar
1 113
· Visningar
60 439
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 226
Senast: bollen__
·
Svar
166
· Visningar
11 894
Senast: Waco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp