Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev igångsatt på SÖS 2016. Fick datum för igångsättningen innan och sen fick jag ringa på morgonen och se vilken tid som var bäst att komma in. Minns inte om vi fick datumet på ultraljudet eller på posten nån dag efter. Tror de oftast sätter igång överburenhet på bf+15 men kan nog variera.

Tack :) ja så har jag också förstått det, med +15.

@anonymApril lycka till!
 
Lycka till @anonymApril !

Om ngn som bor i Stockholmsområdet och gått över tiden vill prova ett alternativt sätt att starta förlossningen så har Mälaröarnas akupunkturklinik en barnmorska som sätter akupunktur för att sätta igång det. Hon höll i profylaxen jag gick, därför jag känner till det.
 
Omg mitt mammahjärta brister en aning. Vi ät ju egentligen bjuden till kalas 1.5h härifrån men eftersom bebis kan kika ut när som helst så valde vi att inte åka men då tar morfar med sig sonen och åker dit. Det är till min bror och hans barn så ska de sova över till söndag. sonen har aldrig sovit borta utan oss förut. Han har sovit över hos min bror men då har vi alltid varit med men nu är vi inte det och min pappa tänker ju att vi ska få en lugn helg och fokusera på det nya barnet i magen och förhoppningsvis så bestämmer sig den lilla för att kika ut då de är borta men jag är så jäääkla nervös och orolig. Vår son kan ju vara en liten vilde men samtidigt kan han också växa upp och vara väldigt mogen för sin ålder. Gaaaah! Står lixom inte ut. Oron käkar upp mig lixom. Men det kanske är såhär varje gång det är första gången sonen åker iväg utan oss. Säkert ett litet äventyr för honom.
 
Omg mitt mammahjärta brister en aning. Vi ät ju egentligen bjuden till kalas 1.5h härifrån men eftersom bebis kan kika ut när som helst så valde vi att inte åka men då tar morfar med sig sonen och åker dit. Det är till min bror och hans barn så ska de sova över till söndag. sonen har aldrig sovit borta utan oss förut. Han har sovit över hos min bror men då har vi alltid varit med men nu är vi inte det och min pappa tänker ju att vi ska få en lugn helg och fokusera på det nya barnet i magen och förhoppningsvis så bestämmer sig den lilla för att kika ut då de är borta men jag är så jäääkla nervös och orolig. Vår son kan ju vara en liten vilde men samtidigt kan han också växa upp och vara väldigt mogen för sin ålder. Gaaaah! Står lixom inte ut. Oron käkar upp mig lixom. Men det kanske är såhär varje gång det är första gången sonen åker iväg utan oss. Säkert ett litet äventyr för honom.

Känner förvisso inte ditt barn, men med tanke på att han är med bekanta personer i en bekant miljö borde förutsättningarna vara goda för att det kommer gå jättebra! Be om uppdatering på läget så kan du förhoppningsvis slappna av och njuta av en lugn helg. Eller om det vill sig, njuta av bebis. :)
 
Har någon skrivit ett privat meddelande till henne? Tänker att hon kanske ser det innan hon går in och plöjer tråden.
 
Jag har iaf inte skrivit något pm, men det kanske kan vara en bra ide att göra det. Börjar bli lite oroväckande att hon inte varit in här på snart 2 veckor...
 
Shit. Hänt mycket idag och väl på väg hem i bilen får jag en värk från hell. Ville krypa ut ur bilen. Så jäkla intensiv. Jag tänkte bara att jag har inte tid nu. Min pappa har tappat sin mobil vid Enköping (troligen lagt den på biltaket) så vi ska åka dit ikv o hämta den så har inte tid med bebis just idag haha. Men nu är det lugnt iaf. Men någonting är ju på gång. det är nu man blir påmind om att bebis kanske kommer ändå hehe
 
Shit. Hänt mycket idag och väl på väg hem i bilen får jag en värk från hell. Ville krypa ut ur bilen. Så jäkla intensiv. Jag tänkte bara att jag har inte tid nu. Min pappa har tappat sin mobil vid Enköping (troligen lagt den på biltaket) så vi ska åka dit ikv o hämta den så har inte tid med bebis just idag haha. Men nu är det lugnt iaf. Men någonting är ju på gång. det är nu man blir påmind om att bebis kanske kommer ändå hehe
Tur kroppen ofta håller igen när adrenalinet slår på - fight or flight. Dock risk/chans att bebis kommer när man sedan slappnar av.

/ Hon som sitter på barnakuten igen m febrig pojke som har lite svårt att andas. På BF -8.
 
Dagens kontroll blev ju lite av ett antiklimax. UL såg bra ut och har tid för igångsättning om en vecka. Hade ju dock fått intrycket av att det skulle vara kontroll av mig också, diskussion kring igångsättning (särskilt eftersom det nämnts lite tidigare huruvida jag borde gå över hela 2 veckor) osv. Blivit tillsagd att sambon borde vara med. Istället besöket över på mindre än 5 min med någon som varken kunde eller ville svara på några frågor alls.
Känns mest som att jag blivit släppt mellan stolarna öht helt plötsligt och blev extra nervös för ev igångsättning av att inte kunna diskutera det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 831
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 030
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 697
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp