Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välkommen alla nya! Vad roligt att vi blir fler.

Jag har inte jättemycket symptom nu i vecka 10. Lite illamående som var värre i början. Men så trött så trött! Med en snart ett-och-ett-halvtåring som vaknar flera gånger per natt, och som har full rulle hela dagarna finns inte många chanser till vila. Jag känner mig också mer emotionell denna graviditeten, och har redan hunnit haft ett par psykbryt. Jag brukar i vanliga fall aldrig ha hormonella humörsvängningar, aldrig vid PMS/mens och väldigt lite förra graviditeten. Nu kan jag tro att maken vill lämna mig eller ha mig som hemmafru för minsta lilla! Stackars min man!

Annars upplever jag att magen är större nu än med ettan. Den syns redan ordentligt, och jag nojar för att det är tvillingar! Men de säger ju att magen blir större med tvåan (jag såg ju smågravid ut redan innan jag blev gravid denna gång).

Väntar på inskrivning som sker om ca 14 dagar. De hade inte någon tidigare tid så det blir sent i vecka 12. Kommer bli stressigt att göra KUB, men sist så gick det snabbt att få en tid.

Känns väldigt abstrakt! Och väldigt läskigt, många funderingar på hur det ska fungera med två små barn. Min make är dock fantastisk och inte ett dugg orolig, så jag får rida på hans säkerhet när jag själv sviktar. Ettan tog en väldig tid att tillverka, och vi trodde inte att vi skulle lyckas göra en bebis när jag blev gravid. Denna gång tog det sig på fjärde cykeln efter att mensen startade igen. Vilket vi inte alls räknat med! Just nu känns det lite "går det så går det". Vi har ju redan ett barn som jag älskar jättemycket. Och vill ödet inte att det ska bli fler så är jag rik ändå. Men så klart är jag nyfiken på vad det är för krabat som lurar i min mage, så jag vill ju gärna lära känna den på utsidan till sommaren! Tror att känslorna för den lilla kommer växa med tiden, ännu är det så tidigt och fortfarande stor risk för missfall.
 
Håller tummarna att det bara är en liten blödning!
Tack, men känns rätt kört. Får se om det kommer igång mer annars får jag testa igen om ett pr dagar.

Hade precis världens gräl med sambon som flippade pga att jag inte slängde mig över honom i sängen, så känns verkligen som att det här är min kväll.
Kanske meningen att det inte ska bli en tvåa, eller så är det lika bra att det Inte blir något med tanke på att det verkar som att jag ska bli ensam inom kort.
Underbar kväll detta! :(
Behövde bara kräkas ur mig lite. Imorgon är en ny dag och det kommer kännas bättre när lillan vaknar och är med mig.
 
Tack, men känns rätt kört. Får se om det kommer igång mer annars får jag testa igen om ett pr dagar.

Hade precis världens gräl med sambon som flippade pga att jag inte slängde mig över honom i sängen, så känns verkligen som att det här är min kväll.
Kanske meningen att det inte ska bli en tvåa, eller så är det lika bra att det Inte blir något med tanke på att det verkar som att jag ska bli ensam inom kort.
Underbar kväll detta! :(
Behövde bara kräkas ur mig lite. Imorgon är en ny dag och det kommer kännas bättre när lillan vaknar och är med mig.

Låter som att du haft en riktig tuff dag:( men jag håller tummarna för att det löser sig med både sambo och graviditet!
 
Tack, men känns rätt kört. Får se om det kommer igång mer annars får jag testa igen om ett pr dagar.

Hade precis världens gräl med sambon som flippade pga att jag inte slängde mig över honom i sängen, så känns verkligen som att det här är min kväll.
Kanske meningen att det inte ska bli en tvåa, eller så är det lika bra att det Inte blir något med tanke på att det verkar som att jag ska bli ensam inom kort.
Underbar kväll detta! :(
Behövde bara kräkas ur mig lite. Imorgon är en ny dag och det kommer kännas bättre när lillan vaknar och är med mig.

Förlåt, men din sambo flippade för att du inte slängde dig över honom i sängen - samma dag som du eventuellt fått ett missfall? :confused::confused::confused:
Inte för att man behöver någon ursäkt för att inte vilja slänga sig över någon, att flippa över det är överlag bara jävligt märkligt.
 
Förlåt, men din sambo flippade för att du inte slängde dig över honom i sängen - samma dag som du eventuellt fått ett missfall? :confused::confused::confused:
Inte för att man behöver någon ursäkt för att inte vilja slänga sig över någon, att flippa över det är överlag bara jävligt märkligt.

Amen på det.
 
Förlåt, men din sambo flippade för att du inte slängde dig över honom i sängen - samma dag som du eventuellt fått ett missfall? :confused::confused::confused:
Inte för att man behöver någon ursäkt för att inte vilja slänga sig över någon, att flippa över det är överlag bara jävligt märkligt.
Japp :banghead:
Märkligt minst sagt...
 
Nu lägger jag mitt anonyma nick (April18) bakom mig. :)

Vi har varit på KUB och det gick fantastiskt bra! :heart

Ett levande och tillsynes friskt foster som sprattlade och svalde fostervatten. Fick höra hjärtat slå fint. Risken för kromosomavvikelser beräknas vara minsta möjliga. 1:18650 för 21 och 1:20000 för 13 och 18. Har nu ingen anledning alls att oroa mig. Jag är så lättad!
 
@lilleknodd2 hur går det för dig? Håller tummarna för att det inte blev missfall!

@anonymApril välkommen till tråden! :banana:

Okej, här är vi i v 14 (13+2). Ska till MVC idag, de ska nog ta prover och sådär. Vår BM är jättemysig och vi känner oss väldigt trygga med henne så vi ser fram emot varje besök.

Vi kommer inte att göra KUB, mest för att vi känner att vi inte vet vad vi ska göra med resultatet i alla fall. Jag är 34 år och vi erbjuds inte i vårt Landsting förrän man är 35.

Känner igen mig i oron som flera av er beskriver, ena dagen nojar jag som fasen att jag bara är fet och vissa dagar känner jag mig lugn och säker och längtar efter dagen då fröet är här på utsidan. Har inte så mycket symptom och hade inte tidigare heller.

Nu har jag lite frågor. Hur ser er viktuppgång ut? Jag är normalviktig annars och har typ gått upp kanske 1 - 1,5 kg bara. Är inte det lite? Jag äter ju som en häst, och typ hela tiden!

Märker dock att kläderna sitter lite tight i midjan och pallar inte ha på mig jeans eller typ mina vanliga kostymbyxor, det klämmer. Har köpt ett par "kostymbyxor" som är mjuka med stretch i midjan, skulle köpt fler men nu är de slut. Vad har ni på er på jobb och till vardags när man inte kan gå klädd i mysbyxor? :D Tycker liksom det är för tidigt att börja köpa mammakläder.
 
@lilleknodd2 hur går det för dig? Håller tummarna för att det inte blev missfall!

@anonymApril välkommen till tråden! :banana:

Okej, här är vi i v 14 (13+2). Ska till MVC idag, de ska nog ta prover och sådär. Vår BM är jättemysig och vi känner oss väldigt trygga med henne så vi ser fram emot varje besök.

Vi kommer inte att göra KUB, mest för att vi känner att vi inte vet vad vi ska göra med resultatet i alla fall. Jag är 34 år och vi erbjuds inte i vårt Landsting förrän man är 35.

Känner igen mig i oron som flera av er beskriver, ena dagen nojar jag som fasen att jag bara är fet och vissa dagar känner jag mig lugn och säker och längtar efter dagen då fröet är här på utsidan. Har inte så mycket symptom och hade inte tidigare heller.

Nu har jag lite frågor. Hur ser er viktuppgång ut? Jag är normalviktig annars och har typ gått upp kanske 1 - 1,5 kg bara. Är inte det lite? Jag äter ju som en häst, och typ hela tiden!

Märker dock att kläderna sitter lite tight i midjan och pallar inte ha på mig jeans eller typ mina vanliga kostymbyxor, det klämmer. Har köpt ett par "kostymbyxor" som är mjuka med stretch i midjan, skulle köpt fler men nu är de slut. Vad har ni på er på jobb och till vardags när man inte kan gå klädd i mysbyxor? :D Tycker liksom det är för tidigt att börja köpa mammakläder.
Det kom tyvärr igång ordentligt så jag lämnar er :(
Antingen så lurades testet eller så hade jag bara otur och fick ett MF samma dag. Men men, nya tag! Det var ju såpass tidigt att det faktiskt inte gör något.
 
@Zata köp mammakläder när du behöver, jag köpte nog i v13 och resonerade som så att då hinner jag använda de längre än om jag köper i V30. Varför gå runt i obekväma kläder längre än nödvändigt
 
@lilleknodd2 hur går det för dig? Håller tummarna för att det inte blev missfall!

@anonymApril välkommen till tråden! :banana:

Okej, här är vi i v 14 (13+2). Ska till MVC idag, de ska nog ta prover och sådär. Vår BM är jättemysig och vi känner oss väldigt trygga med henne så vi ser fram emot varje besök.

Vi kommer inte att göra KUB, mest för att vi känner att vi inte vet vad vi ska göra med resultatet i alla fall. Jag är 34 år och vi erbjuds inte i vårt Landsting förrän man är 35.

Känner igen mig i oron som flera av er beskriver, ena dagen nojar jag som fasen att jag bara är fet och vissa dagar känner jag mig lugn och säker och längtar efter dagen då fröet är här på utsidan. Har inte så mycket symptom och hade inte tidigare heller.

Nu har jag lite frågor. Hur ser er viktuppgång ut? Jag är normalviktig annars och har typ gått upp kanske 1 - 1,5 kg bara. Är inte det lite? Jag äter ju som en häst, och typ hela tiden!

Märker dock att kläderna sitter lite tight i midjan och pallar inte ha på mig jeans eller typ mina vanliga kostymbyxor, det klämmer. Har köpt ett par "kostymbyxor" som är mjuka med stretch i midjan, skulle köpt fler men nu är de slut. Vad har ni på er på jobb och till vardags när man inte kan gå klädd i mysbyxor? :D Tycker liksom det är för tidigt att börja köpa mammakläder.

Tack!

Jag känner igen mig i det där med hungern.. Det känns hopplöst, jag måste äta varannan timme. Vågar inte väga mig:o Har aldrig varit såhär hungrig i mitt liv! Haha. Tvingades dock ställa mig på vågen förra v hos bm och hade inte blivit så tjock som jag trodde, men visste inte min vikt innan så kan tyvärr inte riktigt veta om ätandet har gjort att jag gått upp. Men i mina öron låter det inte helt orimligt att du bara gått upp 1,5kg hittills.

Om det fortsätter såhär så blir det nog att handla nya byxor snart. Men tänker som du att det känns lite tidigt med mammabyxor.. Tänkte att det skulle bli i v18 eller ngt. Brösten har växt så många av mina tröjor har blivit för korta så snart har jag inget val med den biten dock:banghead:
 
Tack!

Jag känner igen mig i det där med hungern.. Det känns hopplöst, jag måste äta varannan timme. Vågar inte väga mig:o Har aldrig varit såhär hungrig i mitt liv! Haha. Tvingades dock ställa mig på vågen förra v hos bm och hade inte blivit så tjock som jag trodde, men visste inte min vikt innan så kan tyvärr inte riktigt veta om ätandet har gjort att jag gått upp. Men i mina öron låter det inte helt orimligt att du bara gått upp 1,5kg hittills.

Om det fortsätter såhär så blir det nog att handla nya byxor snart. Men tänker som du att det känns lite tidigt med mammabyxor.. Tänkte att det skulle bli i v18 eller ngt. Brösten har växt så många av mina tröjor har blivit för korta så snart har jag inget val med den biten dock:banghead:

Pratade med BM om vikten idag och det ska tydligen vara helt normalt. Alla går ju faktiskt inte upp så mycket. Känner mig alltid så lugn när jag har varit hos BM.
 
Det kom tyvärr igång ordentligt så jag lämnar er :(
Antingen så lurades testet eller så hade jag bara otur och fick ett MF samma dag. Men men, nya tag! Det var ju såpass tidigt att det faktiskt inte gör något.
Vad tråkigt @lilleknodd2, både att det inte blev något den här gången och problemen med sambon :( Jag hoppas att allt löser sig på bästa sätt mellan dig och din sambo och jag håller tummarna för att det går vägen för dig nästa gång :heart
 
Det kom tyvärr igång ordentligt så jag lämnar er :(
Antingen så lurades testet eller så hade jag bara otur och fick ett MF samma dag. Men men, nya tag! Det var ju såpass tidigt att det faktiskt inte gör något.
Ett graviditetstest visar bara positivt om man är gravid. Sen förekommer ju tidiga missfall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
771
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
743
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 611
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 052
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp