Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu äter ju inte ens vargar djuren dom dödar utan lämnar dom liggande lidandes. Det är bara för nöjes skull liksom.
Du menar som, många jägare, lustdödandet? Och du vet från säker källa att varg dödar djur bara för att det är så väldans kul? Du har sett det själv? Eller är det sånt som många säger? För t ex en tamhund har ju aldrig dödat får?

Tänk, jag vet några unghästar som skadade ett får som råkat komma in i deras hage. Det var så illa skadat att ägaren till fåret tvingades avliva det och skinnet var slitet från kroppen, så när det döda fåret sedan skulle flås var det bara att öppna kroppen och skinnet närapå föll av. Huden hade släppt från köttet. Jag vet det för jag känner fårbonden och en av unghästarna var min, jag såg inte händelsen men hade de velat döda fåret hade det varit dött och inte behövt avlivas så förmodligen lekte de med det. :crazy:
 
Om vi ska tala om våra förfäder så dödades dom en del av vargar faktiskt.
Hur kommer det sig då att vi lever om alla våra förfäder dog?

Det är fortfarande naturens gång. Sjuka och icke levnadskraftiga individer dödades först, för att skapa en frisk och levnadskraftig stam.

Och som sagt, idag är männisan klokare och har lärt sig att försvara sig bättre, i stället för att bara blodtörstigt som zombies vandra runt, dregla och vråla "DÖDA, DÖDA, DÖDA"... för nöjes skull, som du säger att vargar dödar... som om inte hundar, katter och andra djur också dödar för nöjes skull, om de inte är hungriga utan bara ser att flyktdjur springer i panik.

Det är ju därför vi människor idag är nära att överbefolka jorden och därför behöver utrota alla djur, för att få plats...
 
Nu äter ju inte ens vargar djuren dom dödar utan lämnar dom liggande lidandes. Det är bara för nöjes skull liksom.

Nej, det är inte för nöjes skull. Jaktfunktionen triggas av att bytesdjuren fortsätter springa utan att kunna ta sig någonstans eftersom de är i en hage. Hade varg dödat för nöjes skull hade vi hittat rådjur och andra bytesdjur ligga och lida också.
 
Nu vet jag inte heller hur många gånger det har uppdagats att människor som varit ut och gått med hunden blivit jagade av varg. Man ska alltså inte kunna rasta hunden.
 
Nu vet jag inte heller hur många gånger det har uppdagats att människor som varit ut och gått med hunden blivit jagade av varg. Man ska alltså inte kunna rasta hunden.
Har du hund och har sett varg där du bor? Jagade av varg vet jag inte om jag hört ett enda fall om? Nån enstaka som upplevt sig förföljd, vilket i regel handlar om nyfikenhet och inget annat.

Där jag bor finns det en karta med rovdjursobservationer. Det senaste halvåret har varg observerats 7 gånger inom en km från mitt hus. Jag går med lös hund i skogen och det går utmärkt. Så jo, man kan gå ut med hundar.
 
Dessutom föräldrar som är rädda för att skicka sina barn till skolan för att varg setts i området.
Är det många som säger det också :grin:

Det är skillnad på att varg har setts i området och att den faktiskt attackerar och äter upp barnet så att det inte finns en smula kvar.
Förra året kidnappades 75 barn. Jag tror att man ska vara mycket räddare för andra människor än vilda djur.
 
Senast ändrad:
Nej, det är inte för nöjes skull. Jaktfunktionen triggas av att bytesdjuren fortsätter springa utan att kunna ta sig någonstans eftersom de är i en hage. Hade varg dödat för nöjes skull hade vi hittat rådjur och andra bytesdjur ligga och lida också.
Så lösningen skulle vara att ha fåren utan hage?
 
Så lösningen skulle vara att ha fåren utan hage?
Inte får men höns. Hönsen går åt om dom är ute lösa utan inhägnad på natten men då mer en åt gången och då och då. När hönsen varit inne och blivit tagna av ena gången räv och andra gången iller så gick det åt många på en och samma gång.

Men totalt så kan jag satsa en bra slant på att ute fria blir fler dödade totalt även om det "bara" är en åt gången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag bor i östra Småland vilket innebär att vi länge varit förskonade och inte haft varg. Sedan något år finns ett revir 5-10mil...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 890
Senast: Lhas
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 050
Senast: Krålus
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 559
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp