Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Här blir det dop. Jag hade klarat mig utan men den blivande pappan och alla andra anser att det ska vara dop.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Pratade just med sambon om det och han lät väldigt tveksam... Men det är nog för han är rädd för vad hans familj ska säga.... Ska disskutera med min mamma när vi ska på bebbeshopping nästa vecka..
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Det är ju just det. Alla andra säger att det ska vara så. Sen att dopet inte har något med namngivningen att göra utan är en ren kristen sak är det jag tycker känns så konstig.... Enklast vore ju att bara ha dop så är alla nöjda och glada...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Min son sedan tidigare är döpt och det kommer nog detta barnet också bli. Jag är med i svenska kyrkan, men inte sambon. Han är absolut icke troende...
Men som sagt, vi måste först och främst komma överens om namnet! både för och efternamn...

Blir det dop så hoppas jag att prästen kan lite tyska. Blir lite roligare för hans släktingar och vänner om man kan få vissa delar översatta iaf.

När sonen döptes hade vi det i kyrkan, men inte i samband med någon gudstjänst utan helt privat för oss själva. Meningen var att vi skulle vara ute men vädret gjorde att det blev kyrkan till slut.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Ja det är ju just det, folk tror ju att barnet är namnlöst om man inte döper det. Fast nu är jag själv både döpt, konfirmerad och gift i kyrka så jag kan lika gärna fortsätta på min kristna stil även om jag inte bokstavstrogen.
Jag tror inte heller att barnet/individer tar skada av att bli döpta även om de blir ateister i framtiden eftersom dopet är inget viktigt om man inte konfirmeras. Bara en cermoni.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Här blir det inget dop. Om det blir namngivningscermoni vet jag inte men absolut inget dop i kyrkan.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

eh ja, eller väldigt konstig världsbild :p

Jag är odöpt och har aldrig någonsin haft problem med att folk tror jag är namnlös.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Här blir det dop. Jag hade klarat mig utan men den blivande pappan och alla andra anser att det ska vara dop.

Jag känner som du att mig hade det liksom kvittat med dop etc. men min sambo vill gärna att Liten döps.
Han är långt ifrån kristen eller troende, utan ser det mest som tradition att döpas i kyrkan.

Eftersom det inte spelar mig någon roll men betyder mycket för sambon, så självklart går jag med på ett dop :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

*kl*
suck...då var det dags igen. Klarvaken och kl är bara 02....
Tur att det går att surfa runt lite!

Har haft ont i ljumskarna och magen de timmar jag har sovit (eller när jag varit vaken förstås, men kunnat somna om)

Skrev i frågorna som fanns på födelsebrevet innan idag, så nu är vi redo!!

Nä nu blir det en alvedon och soffan, finns alltid något dåligt på tv att somna till. Och sambon får sova ifred utan ha mig snurrande runt i sängen...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Hoppas du kunde sova sen!

Jag hade världens konstigaste dag igår, vet faktiskt inte vad som hände. Jag hade ju knappt sovit på natten men gick upp vid 7 och tog stallet. Sen åt jag frukost och duschade, och sen blev jag yr så jag knappt kunde stå. Jag blev liggandes i soffan till kl 1 då jag tvingade sambon att åka till McD och köpa lunch åt oss och min pappa som var här och snickrade, jag kunde helt enkelt inte stå och laga mat. Sen låg jag hela eftermiddagen till halv 8 då jag tog in hästarna. Jag var inte så yr på em men matt och kände mig som om jag hade feber. Undrar om man kan ha blivit så dålig av att inte sova ordentligt. Jag är känslig för sömnbrist...

:crazy:

Idag känner jag mig väl mer som vanligt, men fortfarande chockad över att jag låg i soffan nästan medvetslös en hel dag när det var superfint väder och jag inte fick nåt gjort.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Appropå dop så frågade jag sambon om dop och han tyckte helt klart bebis ska döpas. Vi är båda döpta och konfirmerade men inte kyrkliga i övrigt. Mig kan det nog kvitta, men jag gissar att det blir dop.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

*kl*

Har ni förresten funderat på om barnet ska döpas eller inte?
Min son är döpt men då gjorde vi det bara för att man "skulle". Nu är jag lite mer inne på att ha en namngivningscermoni.... Hur tänker ni?
Lite långt fram i tiden kanske men iaf ;)

Om jag får bestämma så blir det inte kyrkligtdop utan snarare en namngivningscermoni nere vid sjön. För sambon spelar det nog inte någon större roll. Tycker att det kan kännas så krystat att vara på dop i kyrkan spec för mig som bara är döp men inget mera, varken jag eller sambon är speciellt kyrkliga, dom enda gånger vi är där är just när vänner döper sina barn eller gifter sig. Vill inte gifta mig i kyrkan heller, vi har seriöst snackat om att ta fyrhjulingarna och åka ut på en myr och gifta oss där :D Tror inte våra familjer har några större invändningar mot hurvida vi ska döpa vårt barn eller ej.

BTW, jag har aldrig vart på någon namngivningscermoni, hur funkar det?! Vem sköter snacket om jag säger då?!

*kl*
Bm besök idag!!! Ska ta upp lite om min oro för att få en barn med typ downs eller så. Vet att risken är liten men oron finns som ändå där. Hoppas BM kan lugna mig lite, sambon oroar sig inte det minsta...skönt för han...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

*kl*

Här är en till som är öm i magen när bebis bökar!
Och molnande mensvärksaktig värk två morrrnar..usch..
Känner mig irriterad och lessen om vartannat just nu..jättetrist:( Hormonerna som jäklas tror jag;) Imorrn är det iaf besök hos BM:) Se om liten tös har lagt sig mer tillrätta!

Angående dop så blir det inget dop för oss, utan namnfest. Vi går ju inte i kyrkan och är inte kristna så, så vi tänkte att det blir bättre med namnfest för oss o lilla Nelly:)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

*kl*
Somnade om vid 5 tiden och steg upp vid sju.... Skulle precis gå och vila lite nu när Fk ringde.
Har ju efter trafikolyckan haft ett evigt strul med sjukpenningen, de ville bara godkänna två veckor. Efter 22 nov tills nu har jag levt på besparingar och sambon. Idag får jag besked om att de nya uppgifterna från min läkare gör att hon kommer betala ut sjukpenning för hela perioden på heltid :bump::bump:

Är så lättad att jag nästan började gråta i telefonen!

Så på onsdag kommer pengar!!! tack så mkt, nu kan jag handla det sista till bäbis och snart är det dags för hovis med. Har planerat månaden efter barnbidrag och underhåll hittils....
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Åh, vad skönt för dej!!:D
Dessa pengar kan göra en knäpp, när dom lyser med sin frånvaro!
Härligt att du kan få handla lite nu då:)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Har ni förresten funderat på om barnet ska döpas eller inte?
Min son är döpt men då gjorde vi det bara för att man "skulle". Nu är jag lite mer inne på att ha en namngivningscermoni.... Hur tänker ni?
Lite långt fram i tiden kanske men iaf ;)
Vi ska ju gifta oss :love: :banana: i augusti, så planen är att bebis ska döpas samtidigt. Jag har inte det minsta behov av kyrklig vigsel eller dop, men sambon vill gärna ha det av tradition.

I natt har jag sovit uruselt... Trodde jag skulle sova som en stock då gårdagen var ganska intensiv. Men så blev det inte utan jag låg bara och vände och vred på mig och tänkte på en massa saker.

Sista jobbveckan!!!! :banana: Ska verkligen bli skönt att få vara hemma och pyssla ett tag innan bebis kommer. Jag har beställt honom/henne nån vecka före bf, bara så ni vet! ;) Skämt å sido, mamma fick mig drygt en vecka före bf och det gick på 4,5 timme. Bror kom på mindre än 2 h har jag för mig! Så jag har beställt mammas förlossningsgener också! :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Åhh, vad mysigt det lät, nere vid sjön. Hmm, vi har en sommarstuga med sjötomt... Kanske vore något att ha en namngivningsfest där....

Satt nyss och läste på Familjeliv i en tråd om besök efter förlossningen. Gisses vad glad jag är att inte våran tråd är som FL!!! Känner att det kryper i hela kroppen av irritation ibland när jag läser där. Att inte folk bara kan respektera andras åsikter. Tacka vet jag våran tråd :)

Cyllene: Det kan inte ha varit något som låg i kläm så du blev yr. Fast då borde det kanske inte blivit bättre när du la dej ner... Är det kroppspulsådern eller vad är det, som kan komma i kläm i slutet och göra en yr och illamående?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Ska köra mamma till tåget, så då ska jag passa på att springa (nja gå sakta) in på ikea. behöver lite mera lakan och ska ner på fyndet en runda!

Fick plötsligt massa energi trots sömnbristen från inatt. Tänk vad lite positiva besked kan göra för humöret. Sjukskrivningen är godkänd fram till förlossningen :banana:

Nu blir det ut i solen och sätta mig mot stallväggen och njuta lite.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 814
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 647
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 793
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 035
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp