Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Haha, kul att man kan roa vårmammorna på buke. ;)

Hittade en app på iphonen så jag har stenkoll på värkarna nu också. Förstår inte hur man klarar sig utan iphone när man är gravid? :D

Och Vilgot var verkligen bedårande. Skönt att du tappar så fint i vikt också, har ju gått upp 22 kg nu, längtar tills jag kan börja bränna bort dom.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Spännande :D Det finns väl såna program på internet där man oxå kan räkna värkar. Min kompis hittade sin för ett tag sen. Hon tyckte det var väldigt spännande att titta på så där 2 år senare när man fått ordentlig distans till hur ont det gjorde.

*kl*

Nu har vi snart fyllt tråd nummer 3 och vi har inte ens tagit oss igenom aprilbarnen...:p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Man klarar sig utmärkt ;) Går ju att ladda ner värktimer till mobilen - det måste ju inte vara en iphone ju. :p
Oregano, Vilgot är alldeles ljuvlig! :love:

*kl*
Jahapp, hormonstinn så det förslår idag. Har just gråtit som ett barn i sambons armar, bara för att jag är så trött på att vara gravid, för att jag längtar efter Räkan, för att alla andra föder barn men inte jag, för att jag är stor och tjock, för att det är tråkväder igen och bara för att jag är så jävla dum som gnäller när vi snart har vårt barn i famnen. :cry: Fick även frågan från en bekant om det är en elefantunge vi väntar eftersom den aldrig kommer - då började jag gråta igen, för jag kände mig förolämpad. Fy vilken skitdag jag har :cry:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Precis vad jag gick i för tankar idag. Att jag är en elefant som är dräktig i 2 år!
Graviditeten i sig är inget hinder, känner mig ju ogravid som jag skrivit innan.
Men väntan är ju så ledsam! Är ju så nyfiken på om det verkligen är en pojke, hur han ser ut och hur förlossningen kommer att gå. Har alltid varit obotligt nyfiken.
Försöker tänka lite att detta är sista tiden jag/vi får för oss själva. Sen kommer det ju vara fullt upp.
Och alla dessa samtal, sms och fb inlägg med frågan hur jag mår, om jag känner nåt än eller hon han kommit.
Stänger snart in mig i en låda eller nåt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Hittade en app på iphonen så jag har stenkoll på värkarna nu också. Förstår inte hur man klarar sig utan iphone när man är gravid? :D
Jag laddade också ner den, men jag hann aldrig använda den. 7 kr helt i onödan! :D

Tack förresten allihopa för fina kommentarer om min älskling! :love: :bow:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Har du skaffat värktimer från varktimer.se? Om ja, verkar den lika bra som hemsidan?

AKB: varför tror bm att det är ett tag kvar för?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Grejen är den att jag är så fruktansvärt värdelös på att fråga om saker.
Men hon klämde och kände lite utanpå magen och tyckte det.
Hade trott mer på det om hon gjort en manuell undersökning underifrån så att säga.
Undrar med varför hon tror det bara genom att känna utanpå.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Yes, det är den från varktimer.se jag har. Fungerar helt okej, man ser det man behöver se - när värken började och slutade, värkens längd och värkarnas intervaller. :laugh: Inte de fina graferna dock, men dom kan i alla fall jag leva utan. :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Grejen är den att jag är så fruktansvärt värdelös på att fråga om saker.
Men hon klämde och kände lite utanpå magen och tyckte det.
Hade trott mer på det om hon gjort en manuell undersökning underifrån så att säga.
Undrar med varför hon tror det bara genom att känna utanpå.

Ja du denna kvinnokropp och dessa barnmorskor. Se till att skriva henne på näsan och få ut bebisen innan nästan vecka ;) Jag brukar inte heller fråga när jag är där utan kommer på saker och ting efteråt.

Yes, det är den från varktimer.se jag har. Fungerar helt okej, man ser det man behöver se - när värken började och slutade, värkens längd och värkarnas intervaller. :laugh: Inte de fina graferna dock, men dom kan i alla fall jag leva utan. :D

Då ska jag fixa den till min mobil också :) behöver inga grafer jag heller.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Grejen är den att jag är så fruktansvärt värdelös på att fråga om saker.
Men hon klämde och kände lite utanpå magen och tyckte det.
Hade trott mer på det om hon gjort en manuell undersökning underifrån så att säga.
Undrar med varför hon tror det bara genom att känna utanpå.

Kan det inte vara så enkelt att hon kunde känna hur långt ner bebisen ligger, och i vilken position?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Å andra sidan så säger ju inte det något om hur lång tid det är kvar innan förlossning, även om man är förstföderska och barnet brukar fixera sig så behöver det inte göra det. Det är ju inte något tecken på att förlossningen skulle ligga nära i tiden.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Men det hade varit intressant att veta hur hon kunde säga det genom att känna på magen. Hade hon gjort en gyn.us och livmodertappen var helt omogon så kunde man ju har förstått iaf som amatör.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jo, hade även där trott på henne om hon sagt att huvudet va ofixerat och låg högt.
Men nu va det fixerat och väldigt lågt.

Ska minsann se till att föda ungen innan nästa tisdag:devil:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Hon kanske la ihop två och två litegrann.
Ungen rör på sig väldigt mycket därinne fortfarande, och de brukar ju vara lugna och fina innan de föds. Magen har forstatt växa, kurvan brukar tydligen plana ut lite innan förlossningen. Hade ett sf på 41 idag.

Bara en teori iofs. Sjutton att jag inte fråga varför hon trodde så.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Och vad gör Lottch här inne stup i kvarten? Föd barn med dig nu människa!! ;)

Jag var på stan idag för första gången sen jul! Har ju knappt kunnat gå och det gick inte så bra nu heller, men när vi flyttade in bebiskläder i garderoben upptäckte jag att vi bara hade 2 par byxor i 50 och ett par i 56, sen en hel drös i 62 och 68. Så det fick bli ett par 56-byxor och ett par söta underbyxor från Lundmyr.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Okej, ja men då finns det lite andra teorier som hon kan ha gått efter men jag tycker det känns lite "fult" att säga så ändå. Lite peppning hade ju varit på sin plats! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jag håller med helt, hade varit himla intressant faktiskt. :)

AKB, min bebbe är ju också mer vild än tam fortfarande och SF-måttet hade ökat sist vi var där. Dessutom var ju bebis ruckbar då, så då har säkert jag en evighet kvar ;) Får se vad min BM säger på torsdag då vi ska dit, ska be henne känna efter om nåt händer med tappen och kanske be om en hinnsvepning då också.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 839
Senast: orkide
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
93 94 95
Svar
1 892
· Visningar
61 053
Senast: manda
·
Gnägg Klart vi måste ha en ny tråd, och jag kan inte se att någon hunnit starta en. Taggar alla jag kommer ihåg på rak arm så får ni andra...
25 26 27
Svar
535
· Visningar
33 308
Senast: Blyger
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
18 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp