Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jag hörde nyss ett "plopp" från min mage, lite som när man öppnar en champagnekork. Blev lite rädd att det var vattnet som gått, haha, så jag vågade inte röra mig när jag låg ner, men det måste ha varit "lillan" som gjort något. Inget knäppande här dock, så jag kan tyvärr inte vara till någon hjälp där. Det kan inte vara bebisen som kommer åt något revben eller liknande då?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jag hade nog gått dit o tjatat en gång till. Hellre att gå på ett onödigt besök än att ställa in ett man hade behövt.

Det sista kurator samtalet var ganska skönt. Allt var redan sagt. All planering som skulle göras vad gjord. Men jag fick återigen upprepa mina mantran ”fy fan vad rädd jag är” och ”jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte”. Bara få dem ur systemet.

Mmmm....det lutar åt att jag går ändå... kände att när jag skrev till Bollen att jag behöver nog samtalet ändå.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Lottch
Jo, min make tycker också att det är jobbigt. Väldigt jobbigt o han tar de stora smällarna. Men han är världens snällaste så han blir ju så ruskigt ledsen när han förtvivlat försöker tillfredställa dem, men mest får skit tillbaka. Vi trodde heller aldrig att de skulle agera såhär. Det e nog därför vi reagerar så hårt. Vi var totalt oförberedda.

Ia
Jag tror att det är som med er farmor. Detta är första barnbarnet som de har väntat lääänge på. Det kommer att bli bättre när alla finner sig till rätta i sina nya roller.

Gud vad skönt det var att få gnälla av sig lite. Jag mår betydligt mycket bättre. Eller så beror det på att världens vackraste och underbaraste bebis ligger o sover bredvid mig :angel: :love:.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Det är ju inte helt omöjligt att det är lillen som kommer åt något inne i mig som låter. Men det känns som att det borde kännas i så fall.
Ljudet kommer främst när jag är helt still. Hade jag gått så hade jag bara trott att det är någon av mina kassa leder som lät.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

:bump:Ja JIPPIE! :bump: Lite glädjande nyheter för min del iaf! Verkar ha fått igenom min sjukskrivning iaf!!!! Ringde på FK för att kolla hur det gick och då skulle jag tydligen får första utbetalningen idag och nästa den 26/4. Allt var handlagt och klart GUD VA SKÖNT!!! :banana:


HUR kom du fram??? Jag har försökt två gånger idag och fått typ nr 200 i kö och efter en halvtimme har jag fortf varit på nr 148 typ. Så jag har gett upp.

Jag har inte fått några pengar sen sista lönen i februari, så jag börjar bli desperat. Kul om inte sjukskrivningen går igenom. Vad händer då? Fattigast i hela världen, kan ju inte gå och jobba i efterhand liksom...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Svartfot - nu förstår jag dig ännu mer. Vafasen håller de på med? Hjälp säger jag bara!!! Antingen så får de inte komma mer eller så accepterar de att det är ERT barn och att ni inte vill höra vad de planerat och tänkt. Om du själv känner dig obekväm så gör klart för sambon att det är så det är och att han får tala om det för dem.

Jag är rätt försiktig och kanske lite konflikträdd annars, men nu när jag är gravid har jag helt klart fått kortare stubin. Hade nån från sambons famlij rört min amningsfilt så kan jag inte svara för vad jag hade gjort med dom. Åkt ut med huvudet före antagligen...

Hans föräldrar visar sig här ytterst sällan och jag hoppas det fortsätter så, jag vill inte ha dem springandes här bara för att jag fått barn. Som tur var har hans äldre syster två sen tidigare och de har dem väldigt mycket...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Min sambo ställer upp till 110%. Vi e lite konflikträdda båda två men handlar det om mig kan han gå emot en arme. Hans föräldrar har kanske varit hemma hos oss tot tre ggr tidigare under de sex år vi bott i Stockholm. Nu e de här mist en gång i veckan.

He he… Nu kom jag ihåg vad det stod i rimmet vi fick till filmkameran. Maken fick ringa upp och säga att nej det blir ingen filmning av förlossningen som visas upp. Detta var innan de visste att det skulle bli ett snitt.

Nä, jag tror att jag kommer att få tillbaka mina underbara svärföräldrar när vi alla hittar hem i våra nya roller.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Det bästa sättet att hantera dem på är att stänga öronen och inte bry sig.

De kommer med goda råd och vill väl, fine, du tar illa upp och tycker det är jobbigt - varför då ?
Du vet att du och sambon känner ert barn bättre än vad de gör och att det är DU och bebins pappa som skall skaffa rutiner för barnet. Vad andra säger är liksom helt ovidkommande.
Enda sättet är att säga rakt ut att de skall ge fan i hur ni sköter eran unge. Full stop.
Sen om de måste dravvla om hur de gjorde så okej, stäng av öronen om du inte orkar lyssna
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

HUR kom du fram??? Jag har försökt två gånger idag och fått typ nr 200 i kö och efter en halvtimme har jag fortf varit på nr 148 typ. Så jag har gett upp.

Jag har inte fått några pengar sen sista lönen i februari, så jag börjar bli desperat. Kul om inte sjukskrivningen går igenom. Vad händer då? Fattigast i hela världen, kan ju inte gå och jobba i efterhand liksom...

Första gången jag ringde var kundservice överbelastat så jag väntade 5-10 minuter innan jag ringde igen. Efter att jag lämnade mitt personnummer under valet "Egen sjukdom" sa dom att jag var ungefär nr 220 i kön och att min väntetid skulle vara minst 29 minuter. MEN, då kunde då jag (har alltid kunnat göra det när väntetiden vart lång) bara lämna mitt telefonnummer så ringde dom upp mig när det var min tur! Vet inte hur länge jag fick vänta men kanske 30 minuter....Ser ringde en jättetrevlig kvinna upp och samtalet tog max 2 minuter!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jag blev inspirerad av dig och ringde upp, sen satte jag på volym på mobilen och lät den ligga. Struntade i att kolla klockan men 45 min fick jag nog vänta. Tyvärr var inte mitt ärende klart för jag hade skrivit fel på det papper jag skickade in. Jag har skrivit att jag varit sjukskriven från 8 mars, vilket läkarintygen säger. Men jag skulle inte skrivit för de första två veckorna, för det skulle min arbetsgivare stå för? Jag fattade inget och frågade om hon kunde hjälpa mig med det då, och det kunde hon. Det är rätt många veckor sedan jag skickade in pappren. Kunde de inte hört av sig och sagt att det var fel? Så nu får man väl vänta lite till. Känns som om jag inte kommer få några pengar. Jag har aldrig varit sjukskriven tidigare och tycker det är rena grekiskan. Jävla system helt enkelt! (Är väl bra egentligen men jag är väl mer trög än genomsnittssvensken...)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Som sagt, du ska ju helst inte ligga under 120 men de tycker samtidigt inte det är ngn fara på taket förrän du hamnar under 110 som gravid. Som sagt förvirrande när alla säger olika ;) Sist vi kollade mitt hb låg det på 108.

Och mitt låg, för tre veckor sedan på 102.. Borde hon inte ha kollat det idag??
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Det låter verkligen jättejobbigt med svärföräldrarna. Ni måste säga ifrån så de förstår att ni menar allvar, annars kommer det att bli ohållbart.

KL
Igår när jag för tredje gången samma dag satt och grinade före och under amningen så tvingade min sambo mig att ringa amningsmottagningen. Tur var det. Idag på em var vi där och den underbara bm vi träffade där höll med om att det inte går att amma med bröstvårtor som gått sönder... :crazy: Jag fick prova en pump och det var ju rena himmelriket!!! Jag fick också "tillåtelse" att ge ersättning ibland om jag inte hinner med att mjölka ur. Hon tog också både bakterie- och svampprov eftersom hon misstänkte att det kunde vara nåt sånt.

Så nu känns allt så himla mycket bättre. :bow: Är det svamp eller bakterier får jag nåt för det och pumpen tog vi med hem. Så under 10 dagar kommer jag inte att amma alls. Om det inte läker ihop innan förstås. Känns som världens sten som föll från hjärtat. Det är liksom inte sunt att börja grina hejdlöst redan när Lilleman börjar visa att han är hungrig... :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

På tal om era svärföräldrar som gör lite som de vill.. Hoppar då istället snabbt över till kollegor som gör som de vill. Jobbade i helgen och mötte dag-personalen när vi skulle gå av vårt skift första morgonen. Satt och pratade jobb med de andra, om de olika boende och hur natten varit etc.
Helt plötsligt kommer en av dag-styrkan fram till mig, sättet sig brevud mig, börjar prata bebis-språk med min mage typ två centimeter ifrån och avslutar med att pussa på min mage...

Jag blev så ställd och visste inte hur jag skulle förhålla mig till det. Kände mig faktiskt kränkt. Där satt jag och förde konversationer med en hel flock andra, och om ganska seriösa grejer dessutom. Det hade inte varit okej i vilket fall att prata så eller pussa på magen. Tog inte upp det med henne sen heller, tyvärr. Hade bara en natt kvar och skulle inte träffa henne mer. Men alltså så gör man väl inte??
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Varför? Jag förstår verkligen inte varför man gör nått sånt. Men själv blir man ju så chockad att man står o gapar. Men självklart är det inte ok. Både beteendet och sammanhanget det sker i är ju fel.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

kl

Skitunge ;). Hon håller verkligen på att bygga om sina nätter… UPPE TILL 23!!!! Jag e ju morgonpigg. Går mycket hellre upp vi 05 än o lägger mig vid 23. Att få henne att somna tidigare ser inte ljust ut. Men har någon nått tips mottas det tacksamt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 3

Det är verkligen ingen okej att någon gör så. Hatar att bli förminskad som individ bara för att man råkar vara gravid. Jag vill inte att någon ska röra min mage, om det inte gäller nära familjemedlemmar eller vänner som jag vill ska känna sparkarna, så fort någon annan gör det så får jag verkligen panik. Min mage tillhör inte allmänheten bara för att jag är gravid...

*kl*

BF idag och lillan verkar vara väldigt punktlig. Vattnet gick precis så vi ska åka in och kolla det, har inga värkar så vi blir nog hemskickade igen. Fast det är ju skönt att det händer något som tyder på att bebis vill komma ut...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 958
Senast: orkide
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 980
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
567
Senast: Karolina90
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 478
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Valp 2025
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp