Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.

Amandas

Trådstartare
Hejsan alla där ute! Såg att det fanns många trådar om sommar mammor höst mammor osv men ingen för våren 2011 så nu startar jag en ihopp om att fler vill joina mig!

Jag ska ha liten den 31 mars enligt uträkningar men får se på ul om jag blir flyttad!
:laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Då hakar jag på här! :) Vi kan väl göra lista?

Vårmammor 2011

Februari

Mars
13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
31a - Amandas

April
 
Sv: Vårmammor 2011

Oj oj oj, jag som är vårmamma 2010 blir helt nostalgisk.

För ett år sen hade jag dock ingen aning om vad som komma skulle då jag är en sen vårmamma, men tänk om jag hade vetat... Kan bara konstatera att det är tur att man (jag) inte visste innan hur det skulle bli.

Jag hade en helvetisk graviditet med illamående, nerver som låg ikläm som gjorde att jag inte kunde stå och sist men inte minst foglossning i ett halvår som gjorde mig helt invalid. Jag kunde inte ens ta på mig strumpor och skor själv, än mindre gå mer än 10 meter...

Sen kom bebis som nu är drygt 2 månader gammal. Efter det har jag inte längre något liv. Jag hinner inte med nåt. Vissa dagar hinner jag inte ens med att borsta tänder eller äta frukost förrens sambon kommer från jobbet. Jag hinner inte med hästarna och jag kan inte vara utomhus och njuta av sommaren. Bebis är mammig, gillar inte vagn och gillar inte värme.

Men ändå så måste jag säga grattis till er, ni kommer få världens bästa belöning efter de här nio kommande månaderna. Jag har världens finaste underbaraste lilla pyre som väger upp allt det jobbiga.

Säger jag nu när han sover. Fråga mig inte klockan 4 inatt när jag bara fått sova nån timme. ;) :D

Grattis grattis grattis. Och era liv kommer inte bli normala på bra länge, så passa på att gör allt ni vill göra nu...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vill också säga grattis och lycka till på resan :)
Det var så häftigt att gå ifrån BB och vara en familj på riktigt :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vill också säga grattis och lycka till på resan :)
Det var så häftigt att gå ifrån BB och vara en familj på riktigt :)

Även jag måste passa på att gratulera er! Ni har en underbar resa framför er och jag avundas er! Även om jag är världens gladaste över min Milton så är det häftigt att gå "i väntans tider" och planera allt :D
Och väl sen när Liten är ute, så förändras livet så enormt (såklart!) och det är så häftigt helt enkelt!

Grattis på er alla, nu ska inte jag tjuva eran tråd mer! ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha! Jag har redan passerat det där "normala". Om jag inte tar postafen morgon och kväll så spyr jag som en gris hela förmiddagarna. Jag bara hoppas att det är värt det denna gång! Var ju gravid i våras som slutade i MF i v11+6... Då kändes det som skit att behöva gå igenom allt med illamående och ömma bröst utan att få något för det :D Nu är jag i v 9 och hoppas att denna bebis vill bli kvar hos oss :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Grattis ni som går i väntans tider! Jag lägger väl till mig i listan... :)

Förhoppningsvis går den här graviditeten bra och har BF 15 mars.

Har haft två missfall, ett förra sommaren i v 13+3 och ett nu i vår, i v. 9+0. Håller alla tummar det går just nu för att det ska gå vägen den här gången.

Tidigare graviditeter har jag inte mått något illa alls, bara varit lite mer trött. Den här graviditeten har jag redan spytt mer än tidigare i hela mitt liv sammanlagt och jag kan inte gå upp ur sängen förrän jag fått i mig en macka.

Men jag läste nånstans att om man mår illa så minskar det risken för missfall. Jag hoppas på det, även om jag tycker det känns långsökt.

Ska till BM på torsdag, jag hoppas verkligen att hon kan hjälpa mig att få ett tidigt UL den här gången så vi kan få se ett litet hjärta picka därinne den här gången.


Vårmammor 2011

Februari

Mars
13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
15e - trazel, första barnet, prel datum.
31a - Amandas

April
 
Sv: Vårmammor 2011

Tyvärr kan jag inte påstå att jag mådde mindre illa förra grav som slutade i mf... Men jag hoppas för din skull också, vet hur det är! Ska ringa bm för inskrivning imorn och när ja gär där får jag se om jag kan få till ett tidigt ul för mig också!
 
Sv: Vårmammor 2011

Då hakar jag också på:

Vårmammor 2011

Februari

Mars
10:e ia_, andra barnet
13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
15e - trazel, första barnet, prel datum.
31a - Amandas

April
 
Sv: Vårmammor 2011

Vilket otroligt upplyftande och trevligt inlägg för alla som nyss har plussat och är glada över sin graviditet och kommande bebis...

Jag får väl tänka på alla mina vänner som trots bebisar klarar av att borsta tänderna, äta frukost, duscha och leva ett normalt liv med sin bebis.
 
Sv: Vårmammor 2011

Kl

Grattis till er alla! Jag kommer få årsbarn med er om allt går som det ska. :laugh:


Men jag måste bara fråga, är det inte mars, april och maj som är vårmånader? Jag tänker på de kanske förvirrade februariföräldrar som kan bli ambivalenta om de tillhör vintertråd eller vårtråd. ;) :idea:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tänkte också på att det borde vara mars, april och maj, men vadtusan... Ska man ha i maj lär man ju knappt ha plussat än ;)

Ninnurur: Hoppas kan man alltid. Jag är verkligen inte en person som har lätt för illamående, men det här... Herregud. :eek: Jag hoppas verkligen att det för något gott med sig!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tror inte att Cyllene ville peka fram hur dåligt hon hade mått utan hur underbart det är TROTS att det inte gått problemfritt på vägen....
 
Sv: Vårmammor 2011

Delvis kl, delvis svammel :)

Vi kan väl ta bort februari då så får majmammor haka på oss efter hand? :)

Jag ringde bm idag och fick tid först 30/8, det var den första tiden hon hade! Men hon gav sånt gott intryck i telefon så jag väntar gärna. Jag berättade om mitt mf och hon var väldigt deltagande och sa med glimten i ögat att det är jättebra att jag mår illa nu då, då vet jag att plutten är med mig ;) Sen trodde hon nästan inte att jag var förstföderska för att jag verkade så erfaren, men är man moster till 4 busbarn så har man ju hängt med en del ändå. När jag fick mitt mf ringde jag ju min syster innan jag ringde till gyn :D Hon har tyvärr för bra erfarenhet av mf så jag antar att det är därför jag är så lugn om det också, jag har sett och upplevt det nära mig... :(

Just nu vill jag iaf bara äta en massa fet mat :D Hade tänkt vara lite nyttig ikväll och skippa min ost som jag mest vill äta och istället koka potatis/purjosoppa men då börjar jag fundera på om jag har grädde hemma att ha i istället :angel: Vi får väl se hur det blir med den saken... :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha!


Jag klarar inte fet mat alls jag. Jag lever för tillfället på mackor (liiiite smör och gurka på) och pulvermos (vilket jag aldrig gillat förut, men det finns ju bara färsk potatis nu så...).

Var på kombinerat hälsosamtal/inskrivning idag (v. 8+1).

Eftersom jag så pass nyligen gjort alla tester och börjar få vana på inskrivningssamtalen nu så gjorde vi ett kombinerat. Räckte med urinprov, blodtryck och blodvärde, så jag slapp det fasansfulla sticket i armvecket och det räckte med ett stick i fingret. :angel:

Hade lågt blodtryck, som jag har haft ett par gånger och allt på blod-/urinprov va finfint.

Hon ville dock inte fixa något tidigt UL. Det har kommit nya rekommendationer om att göra så lite UL som möjligt då det är strålning i det. Fick en tankeställare själv, får se om vi gör ett tidigt privat eller om vi väntar till RUL.
 
Sv: Vårmammor 2011

KL

Då hakar jag på denna tråden. Men en helvild tvååring som kissat på golvet, på heltäckningsmattan och i soffan idag är jag ganska trött...

Mars
10:e ia_, andra barnet
13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
15e - trazel, första barnet, prel datum.
22a - Rizto, andra ungen
31a - Amandas

April
 
Sv: Vårmammor 2011

Grattis till graviditeten :)


Jag har varit hos läkaren idag. Hon sjukskrev mig i en månad (då jag ska ha gått ut vecka 12), på grund av mitt illamående. Blir det bättre ska jag givetvis pallra mig till jobbet. Det känns skönt att ha det "gjort" i alla fall, så jag inte behöver tänka mer på det.

Nu ska bara FK förstå det också. Är bara på sjukdag 7 idag, så det får bli nästa veckas stora prövning... :grin:

Hur mår ni andra?
 
Sv: Vårmammor 2011

KL

Vad roligt med en sådan här tråd! :laugh:

Mars
10:e ia_, andra barnet
13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
15e - trazel, första barnet, prel datum.
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
31a - Amandas

April
 
Sv: Vårmammor 2011

Va skönt med sjukskrivning! Hoppas bara att FK inte strular med dig.

Själv är jag med familjen i skåne. Sambon är hemma :D Det är jag och mellansyster med två barn (2 & 5 år) som bor hos mamma och umgås med henne och äldsta syster som också har två barn (6 & 9 år). Idag är det nog beachen på schemat.

Jag mår faktiskt riktigt bra så länge jag inte slarvar med postafenet. Är iofs enormt trött hela hela tiden, sover 9-10 timmar/natt. Och äter som jag vet inte vad! Åt frukost redan 7.20 imorse, då brukar jag knappt vara vaken, än mindre hungrig! :O Jag är så glad att jag mår så bra och jag bara längtar tills jag är förbi v 12 så att man vågar berätta för fler :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 770
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 261
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 137
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 201
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp