Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Jag vet inte om jag vågar skriva in mig på listan, har gjort det så många gånger förr, och får alltid ta bort mig själv efter ett antal veckor igen. :cry:

Är nu gravid för 6:e gången, bf enligt senaste mens 26/3, och hoppas på att det ska resultera i vårt 2:a barn... Men det är väl ingen ide att hoppas för mycket, men 4 missfall i bagaget.:crazy: För en vecka sedan, när jag just gått in i v7, var vi inne och gjorde ett VUL, och då fanns det ett litet risgryn med tickande hjärta där inne. Efter det har jag dock haft lite småont i magen till och från, så oron finns där, att den inte längre lever.

Jag hatar att vara gravid, jag mår alltid så dåligt; spyr och är helt slut (ligger ner16-18 timmar/dygn och är halvt väck), dessutom kan jag inte äta mina medeciner för min RA och har ont som fan därtill. -och så får jag ändå aldrig någon bebis. Vi har försökt så länge nu... varför kan det inte bara få gå bra för en gångs skull!?!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vet inte om jag vågar skriva in mig på listan, har gjort det så många gånger förr, och får alltid ta bort mig själv efter ett antal veckor igen. :cry:

Är nu gravid för 6:e gången, bf enligt senaste mens 26/3, och hoppas på att det ska resultera i vårt 2:a barn... Men det är väl ingen ide att hoppas för mycket, men 4 missfall i bagaget.:crazy: För en vecka sedan, när jag just gått in i v7, var vi inne och gjorde ett VUL, och då fanns det ett litet risgryn med tickande hjärta där inne. Efter det har jag dock haft lite småont i magen till och från, så oron finns där, att den inte längre lever.

Jag hatar att vara gravid, jag mår alltid så dåligt; spyr och är helt slut (ligger ner16-18 timmar/dygn och är halvt väck), dessutom kan jag inte äta mina medeciner för min RA och har ont som fan därtill. -och så får jag ändå aldrig någon bebis. Vi har försökt så länge nu... varför kan det inte bara få gå bra för en gångs skull!?!

Har inget att säga förutom att jag håller en tumme för att det ska gå vägen denna gången för er!
 
Sv: Vårmammor 2011

Håller verkligen tummarna för dig!


I natt kände jag något som kändes som sendrag i magen. Jag vet inte riktigt vad det var, det gjorde inte ont i den bemärkelsen som jag haft då det slutat i MF... Jag hoppas att det bara kändes så för att det är något som växer därinne!

Ninnurur: Jag hoppas verkligen att FK accepterar utan några problem. Jag orkar inte bråka. Mamma har lovat att hjälpa om det blir strul. Hon har bråkat med FK förr och fått rätt. :devil: Det handlar väl i det här fallet mest om vad läkaren skriver i intyget och jag tycker det hon skrivit stämmer med verkligheten och hon beskriver också noggrant varför jag inte kan jobba. Hoppas det räcker bara. Jag har en vecka att vara lugn på i alla fall. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*

Åh så less jag är! Mitt illamående har tagit ny fart och nu är det värre än tidigare. Mår verkligen inte bra alls :( Är tillbaka på jobbet idag efter en v semester. Frågan är hur länge jag kan vara här... :/ Jag bara hoppas så innerligt att det är värt det denna gång!
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch, jag lider med dig!
Jag hade det så för 2 år sedan när jag var gravid med Maja, jag tillbringade dagarna med att krama toalettstolen... Det gav inte med sig förrän runt v 20!

Är i v 11 nu och har *peppar peppar* inte mått särskilt illa, känner en del kvällar att det kommer smygandes, men tar jag då lite knäckebröd eller annat så släpper det direkt!
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch, ända till v 20 kan jag nog inte överleva...! ;) Är i v 11 jag också (10+1). Kom 1 v till i förra graviditeten så nu börjar jag bli lite nojjig... :crazy: Men så länge jag mår så här illa så borde ju bebisen må bra, eller hur? :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Oj, vi är på precis samma dag! :)

Förra graviditeten kom jag till 9+0 och den innan till 13+3.
En lättnad att passera 9+0 och nästa lättnad kommer jag nog inte ha förrän på RUL. ;) Men visst, allt jag har hört har varit att så länge man mår illa är allt bra med bebisen! :)

Mitt illamående har också tagit fart... Sea-band på konstant. I slutet av förra veckan bestämde jag mig för att prova tabletter, så köpte Postafen. Det har hjälpt litegrann. Ska ringa BM idag och be om ett recept på den andra medicinen (vad den ny heter... legri.. comp?).
 
Sv: Vårmammor 2011

Ingen aning om vad den heter faktiskt. Jag ska ju på inskrivning om 2v precis så jag tänkte prata med BM då om det inte lättat nåt. Dessutom så är systers småknoddar (5 & 2 år) tydligen magsjuka nu. Håll tummarna för att jag inte har det också!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag mår också jätteilla och kräks en del. Går in i v 9 idag ( 8+0). När jag var gravid med våran 4-åring kräktes jag som en galning i 42 veckor, hoppas det inte blir så nu. (Fast hellre det, än inget barn:crazy:) Därtill är min reumatism jättedålig nu när jag pga graviditeten inte kan äta så starka medeciner, ligger mest tyvärr och har svårt att vända mig, svårt att resa mig, svårt att gå... Just nu är mitt liv ett litet helvete faktiskt. Jag hoppas det får vara värt det, vi vill så gärna ha ett barn till.

Mina missfall har tidigare varit i v7, 8 och 11. De två första är ju "passerade", sas. Dock har jag även haft ett MA, och då mådde jag också jätteilla och kräktes, men det var ändå dött därinne, så illamående är tyvärr ingen garanti alls.

I morgon ska jag in och kolla hur det står till där inne då jag haft problem med smärtor liknande de jag hade förra gången när det blev MA... Tyvärr måste jag väl ställa in mig på att det kanske är dött... :cry:
 
Sv: Vårmammor 2011

Men gumman...! Jag håller alla tummar jag har för att den lill* mår bra där inne! *kram*
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh, håller tummarna att allt är bra för dig!


Jag blir lite orolig för att det ska vara två därinne! Jag har aldrig mått så illa som nu (vilket tydligen är vanligt i tvillinggraviditeter) och så har vi tydligen tvillingar i släkten. Mammas mormor är tvilling och min sambos fastrar är tvillingar. Det ska ju tydligen gå igen i 3:e-4:e generationen... :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Själv hoppas jag nästan lite på tvillingar (pappa är tvilling) så att jag slipepr gå igenom allt med illamående en gång till :D

Alltså, det kan ju inte vara bra för rasens fortlevnad att man mår såhär sunkigt?? Det kommer iaf aldrig att bli en planerad bebis hos oss...
 
Sv: Vårmammor 2011

Alltså, det kan ju inte vara bra för rasens fortlevnad att man mår såhär sunkigt?? Det kommer iaf aldrig att bli en planerad bebis hos oss...

Du "glömmer" jag lovar, se på mig mådde piss förra grav och sa som du ALDRIG mer, samma sak efter förlossningen, inte en gång till!

Nu sitter jag här igen :D Fast tack o lov håller sig illamåendet i schack denna gång hittils!
 
Sv: Vårmammor 2011

Själv hoppas jag nästan lite på tvillingar (pappa är tvilling) så att jag slipepr gå igenom allt med illamående en gång till :D

Alltså, det kan ju inte vara bra för rasens fortlevnad att man mår såhär sunkigt?? Det kommer iaf aldrig att bli en planerad bebis hos oss...



Jag vet inte vad jag tycker, småhoppas lite för att slippa igen... Men samtidigt. Jag är väldigt, väldigt glad om det är en därinne och den vill stanna! :) Hellre två än ingen, absolut! Samtidigt, lika bra att ha det avklarat.

Näe, jag måste nästan boka tidigt UL, nu har jag dragit upp mig alldeles för mycket för det här. Hämtade ut Legrigan idag i alla fall. Ska prova det ikväll när jag ska sova så jag inte blir som en klubbad säl här på eftermiddagen när jag brukar må som bäst. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Hehe, det visar sig väl... :D Först och främst så ska jag ju ta mig igenom denna grav, bebben ska vilja stanna kvar hos mig hela tiden. Nojjorna har börjat riva i mig nu... Men, om två veckor har jag passerat v 12 och då tänker jag banne mig rida igen iaf! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Hej alla! Jag hakar väl på denna tråd ja med då ja väntar med spänning på vår första bebis :) Är alltid roligt att ha likasinnade å dela sina tankar med! Jag är i v. 11 (10+3) och har beräknad BF 11:e mars.
En fråga? Ser ni gravida ut redan? Jag vet att min "bula" säkerligen beror på viktuppgång då jag är konstant hungrig... Men det spekuleras redan hej vilt hos bekanta.. Någon som känner igen sig?
 
Sv: Vårmammor 2011

Hej alla! Jag hakar väl på denna tråd ja med då ja väntar med spänning på vår första bebis :) Är alltid roligt att ha likasinnade å dela sina tankar med! Jag är i v. 11 (10+3) och har beräknad BF 11:e mars.
En fråga? Ser ni gravida ut redan? Jag vet att min "bula" säkerligen beror på viktuppgång då jag är konstant hungrig... Men det spekuleras redan hej vilt hos bekanta.. Någon som känner igen sig?

Jag har en liten kula på kvällen. På morgonen syns inget. Jag har alltid haft lätt för att lägga på mig runt magen och haft lite av ballongmage, så det är nog lite det som spelar in. Är på 10+2 idag. :)


Jag har börjat känna något som liknar sendrag i magen idag igen. Hoppas verkligen det är växtvärk eller nåt, så allt är bra därinne... Det känns inte som det gjort tidigare när det blivit MF/MA. Det gör inte ont, utan spänner bara.

I morgon är det jag som ringer och bokar ett ultraljud i alla fall, det är ett som är säkert! ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

okej, en ny fråga till er vårmammor!:) Har ni berättat om graviditetet fär era nära och kära eller arbetet än? Eller när tycker ni att det är dags? Någon som har nån bra idé på något kul sätt att framföra nyheten?
 
Sv: Vårmammor 2011

Familjerna vet. De klurade ut det innan jag insåg vad som var på g när jag hade spytt i en v :D På jobbet vet bara de som jag jobbar nära med. Eftersom jag har ett mf i bagaget tänker jag inte säga något till övriga kollegor och vänner förrän det känns säkrare.
 
Sv: Vårmammor 2011

okej, en ny fråga till er vårmammor!:) Har ni berättat om graviditetet fär era nära och kära eller arbetet än? Eller när tycker ni att det är dags? Någon som har nån bra idé på något kul sätt att framföra nyheten?

Familjen vet, och nära vänner. Det är svårt att dölja när man får så illa...

Jag är ju sjukskriven från jobbet, så chefen vet om det men det är stränga order om att inte sprida det vidare. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 912
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 410
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 474
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 211

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp