Vart får man ta med sig hunden?

Och när man fått hunden trampad på, påkörd av folk med barnvagn och barn som rusar fram och kastar sig över hunden så skiter man i om "dom klarar sig alldeles utmärkt" när dom går. Man stoppar dom i en väska så man kan åka tåg utan trubbel.

Brukar du vistas tex på centralen i rusningstrafik? Gör det lyckligtvis väldigt sällan men det är en av de få ställena jag bär hunden. Folk bara stövlar på. Hon skulle bli skadad/sparkad troligen väldigt illa om jag inte burit henne
 
Brukar du vistas tex på centralen i rusningstrafik? Gör det lyckligtvis väldigt sällan men det är en av de få ställena jag bär hunden. Folk bara stövlar på. Hon skulle bli skadad/sparkad troligen väldigt illa om jag inte burit henne

Nej men med min förra hund (kinesisk nakenhund) åkte vi ganska mycket tåg främst, han såg lite dåligt och människorna som kom från alla håll gjorde honom osäker ibland varpå han kunde stanna upp för att titta på nån. Flera gånger blev han då påkörd eller trampad på. Efter det va han aldrig på marken på stationerna utan fick sitta i sin väska. Han va dock en hund ändå och nej jag tog aldrig med honom på museum :p
 
Nej men med min förra hund (kinesisk nakenhund) åkte vi ganska mycket tåg främst, han såg lite dåligt och människorna som kom från alla håll gjorde honom osäker ibland varpå han kunde stanna upp för att titta på nån. Flera gånger blev han då påkörd eller trampad på. Efter det va han aldrig på marken på stationerna utan fick sitta i sin väska. Han va dock en hund ändå och nej jag tog aldrig med honom på museum :p

Haha... bra att han inte behöver gå på museum.. det var nog det mest extrema tillfället då jag såg det. :p
 
Igår såg jag en kvinna som gick in i en butik med fem små hundar. Hundarna drog alla åt varsitt håll... Det var några hyllor i butiken som var farligt nära att åka i golvet i farten...:o
 
Jobbar i en kläd butik där priserna är runt 1000-2000kr för plagen, är ofta man får be barn att inte klänga på kläderna, ta med cyklar in i butiken och be både vuxna och barn att inte äta i butiken. Är ett köpcentrum och hundar är inte tillåtna, men tydligen så går små bärbara hundar inte under den regeln :meh:. Hund hår som hund hår, de ska inte komma in i butiken men vissa har tydligen ingen förståelse för det.

Har haft med hunden i en butik, djur butik där det står tydligt att hundar är välkomna. Hon var lugn och fin men det slutade med att hon kissade på golvet trots rastning precis innan och försök till att inte låta henne lukta på annat än godiset för att undvika revir markering... torkade upp efter henne och bad om ursäkt såklart. Vilket också tydligen var mer än andra bruka de göra :cautious:.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Wille
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 220
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 459
Senast: s957
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 825
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Tamråttor flyttar in

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp