Bukefalos 28 år!

Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

T

Tjalfe

Det har ju hänt ibland att användare har blivit portade från buke för att dom sagt dumma saker och varit otrevlig. Men vart går egentligen gränsen? Det finns flera här på buke som nästan endast verkar vara ute efter att retas, starta bråk och förstöra. Sånna som NÄSTAN aldrig kommer med något som helst vettigt till diskutionerna utan bara massa dumt som förstör. Varför får en sådan vara kvar? Får en sån person öht någon "varning"?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

Vi har ett varningssystem på buke nu där moderatorerna kan varna användare som stör, och där ett visst antal varningar leder till avstängning under någon eller några dagar. Men det är inte säkert att personen har fått någon varning, och som vanlig användare har man ingen möjlighet att se vem som är varnad och vem som inte är det.

Sen är det inte alltid säkert att moderatorn har hunnit se att personen stör.

Det kan också vara så att användare som provocerar men som ingen nappar på och vill käfta med, eller som får så mycket bra och korrekt mothugg att det räcker för att få dem att tagga ner, får vara.

Men chansen att personen har fått en varning ökar om du har anmält något eller några av personens inlägg och förklarat vad du tycker att inte är ok, jämfört med bukes regler, jämfört med normal netikett, eller jämfört med sunt förnuft. Ibland håller moderatorn med, ibland inte.


Vissa solklara troll eller spammare kan admin stänga av på tid och evighet. Det är dock ovanligare, ska vara mycket uppenbart dumt (typ pedofili) som har skrivits då. De flesta ger vi fler chanser i form av varningar.
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

Det finns en speciell person som jag har lagt märke till som aldrig direkt säger något "kriminellt" så men som alltid gör narr av TS(och andra i tråden) och alltid ger dumma kommentarer som förstör hela tråden och skapar bråk. Har läst igenom delar av användarens inlägg och det var då inte många som var seriösa...... Allt är bara fjanterier.
Visst tycker väl vissa, det är väl bara att skita i den/dom? Men det är inte roligt att samma person gång efter gång "förstör" trådar bara för att retas och få uppmärksamhet(?).
Men sen vet man ju inte, personen kanske tror att h*n är rolig.
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

Använd den här
report.gif
på såna inlägg, så kanske vi moderatorer också kan ha en chans att se vad ni menar.

Mvh

IngelaH
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

Kan man använda det även fast inläggen inte är diskriminerande och liknande? Räcker det med att dom bara är "retliga"? Ett inlägg ses kanske inte som så farligt men när det blir massvis av dom....
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

Det är vell bättre att använda den en gång för mycket än en gång för lite, jag använder den väldigt ofta, inte just för användare som bör varnas utan för mycket...
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

Absolut!!

En rapport via
report.gif
säger bara "Snälla mod, kika på denna". Du får skriva i vad du tycker, men det är helt upp till moderatorn att avgöra vad som ska tas bort eller vara kvar, och helt upp till moderatorn att avgöra vilka som ska varnas.

Inget ansvar ligger på enskild användare ifall moderatorn skulle göra fel.

report.gif
-a på!
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

En sådan här tråd passar mig som handen i handsken. Jag vill veta mer!
Anledningen är att jag fått några gula kort,är det bara jag som erkänner detta, eller ve och fasa är det bara jag som fått sådant?
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

:rofl:
Nejdå, du är inte ensam! Vi kör ut hela kortlekar vissa dagar känns det som.

Kort förklaring:
Gula kort är enkla varningar.
Röda kort är varningar som kan leda till avstängning.
Inga varningar ska idag kunna synas för andra användare, endast moderator och admin får läsa sådant skoj.

Om man får en varning så bör man mycket noga läsa igenom vad man fick det för, och försöka att inte göra om samma misstag fler gånger. Man behöver inte vara ense med mod, men man bör ändå respektera det de/vi säger.

Om man tycker att varningen är helt uppåt väggarna så pm-ar man Gunnar och talar om vad man har fått, vad det stod, och varför man tycker det är fel.
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

:rofl:
Nejdå, du är inte ensam! Vi kör ut hela kortlekar vissa dagar känns det som.

Kort förklaring:
Gula kort är enkla varningar.
Röda kort är varningar som kan leda till avstängning.
Inga varningar ska idag kunna synas för andra användare, endast moderator och admin får läsa sådant skoj.


Men finns det någon regel om hur många gula kort man kan ha innan de omvandlas till något annat?
Jag har inget emot om mina gula kort syns, inte heller anledningen, alltid blir någon annan (skade)glad.
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

De gula omvandlas aldrig.

Det krävs tre röda för en dags banning, sen växer det. De röda korten är aktiva en månad, så fixar du ett rött kort var 11:e dag så kommer du aldrig att få mer än en dags ban. Fuffar du var 5:e dag så blir det längre och längre ban för var gång.

Kommer tyvärr inte ihåg gränserna exakt, och eftersom systemet fortfarande är under beabetning så är det möjligt att det ändras också.
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

Då måste jag fråga en sak jag undrat rätt länge över: kan en användare stängas av på "livstid"?
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

Då måste jag fråga en sak jag undrat rätt länge över: kan en användare stängas av på "livstid"?

Självklart kan dom det. Men det är Gunnar som tar beslutet om det blir en livstidsbanning eller inte.

Sedan kan man diskutera definitionen av livstidavstängning.Personligen så anser jag att om någon blivit bannad från Buke så ska man hålla sig borta tills tiden gått ut.
Det finns ju dessvärre de som inte kan respektera en banning utan reggar ett nytt nick för att sedan köra på i samma stil.
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

Det finns ju dessvärre de som inte kan respektera en banning utan reggar ett nytt nick för att sedan köra på i samma stil.

Och för vissa räcker det inte med ett nick utan de skapar nya allteftersom de blir bannade, tills de kommit upp i nästan oräknerligt antal användarnamn... för att sedan när banningstiden gått ut (eller moderatorerna tröttnat på att banna) får vara kvar som ingentingen hänt, och det retar upp mig lite måste jag säga. Här tycker jag att IP-banning vore ett alternativ, men det kanske inte är praktiskt genomförbart? Iofs använder sig andra forum av den funktionen, så det borde väl inte vara någon omöjlighet?
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

Det var av just den anledningen och främst det Pazuzu nämner jag undrade. Jag tror mig i alla fall känna till ett sådant fall (ska ju dock sägas att jag inte vet vad som diskuterats bakom kulisserna), extra tråkigt eftersom det senaste nicket i raden åter kommit med tveksamma inlägg och trist attityd emellanåt. Mycket möjligt alla inte delar den uppfattningen dock.
 
Senast ändrad:
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

Och för vissa räcker det inte med ett nick utan de skapar nya allteftersom de blir bannade, tills de kommit upp i nästan oräknerligt antal användarnamn... för att sedan när banningstiden gått ut (eller moderatorerna tröttnat på att banna) får vara kvar som ingentingen hänt, och det retar upp mig lite måste jag säga. Här tycker jag att IP-banning vore ett alternativ, men det kanske inte är praktiskt genomförbart? Iofs använder sig andra forum av den funktionen, så det borde väl inte vara någon omöjlighet?

Nu är det ju så att vi kan inte hålla reda på alla som skaffar x-antal nya nick utan där får vi oftast tips från er användare.Vissa gör bort sig själva när de fortsätter i samma "dåliga" stil men långt ifrån alla gör det. Det finns de som kommer åter med nya nick och som sköter sig väldigt bra.

IP-banning kan ju skada väldigt många oskyldiga så det är mycket sällan som det sker,iallafall på Buke.
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

Jag har inte fått ett endaste gult kort. Inga röda kort eller andra varningar! :cry:
Vad gör jag för fel?
 
Sv: Vart går gränsen på buke där man blir "utslängd"?

Det var av just den anledningen och främst det Pazuzu nämner jag undrade. Jag tror mig i alla fall känna till ett sådant fall (ska ju dock sägas att jag inte vet vad som diskuterats bakom kulisserna), extra tråkigt eftersom det senaste nicket i raden åter kommit med tveksamma inlägg och trist attityd emellanåt. Mycket möjligt alla inte delar den uppfattningen dock.


Om det är något inlägg/nick som ni vill göra oss uppmärksamma på så använd gärna "triangel" eller skicka ett pm till någon moderator.Som jag skrev tidigare,så ser vi inte allt och ni ska veta att vi är oerhört tacksamma på att bli tipsade om sådan som NI användare anser är tokigt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Bison
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 544
Senast: jemeni
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 386
L
  • Artikel
Dagbok Trigger varning om att göra dumma saker mot sigsjälv och sånt Vill skriva en ny dagboks tråd om dethär för jag vill fråga en sak som...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 733
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp