Bukefalos 28 år!

Vart ska jag gå vidare?

R

rosabadring

Hej alla, är helt ny här på bukefalos så hoppas att tråden hamnat rätt. *S*
Jag har köpt en ny liten pärla som jag haft nu i ungefär en vecka! :) Hon är jätte fin men rätt tittig och ofokuserad. Hade tänkt att jag börjar med lite horsemanship och "blir vän" med henne innan jag börjar rida henne ordentligt o.s.v.. Jag vet att hon inte ser mig som någon speciellt stor ledare eftersom att vi inte känt varandra speciellt länge och jag har börjat med de sju lekarna som många tipsat om. Men vart ska jag gå vidare efter det? :confused:

Tacksam för alla svar!
 
Sv: Vart ska jag gå vidare?

Ingen som kommer på något?
 
Sv: Vart ska jag gå vidare?

Varför inte bara ta det lugnt och bara umgås med din nya häst. Det tar tid för en häst att anpassa sig till sitt nya hem. Krångla inte till det.
 
Sv: Vart ska jag gå vidare?

Varför inte bara ta det lugnt och bara umgås med din nya häst. Det tar tid för en häst att anpassa sig till sitt nya hem. Krångla inte till det.

:bow:

Till TS:
Hantera hästen som vanligt, var tydlig och trevlig i bemötandet av den, motionerna den på lämpligt vis - ta det helt enkelt lugnt och låt den "bo in sig". Det är jobbigt att byta miljö, och hästen kommer inte bli lugnare för att du bossar med den i onödan.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 826
Senast: Mia_R
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 396
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 409
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att många här är ganska så mycket äldre motför mig så ni kanske inte tycker att dethär är så jätte speciellt. Men det är det FÖR...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp