Bukefalos 28 år!

Vass häst?

Sv: Vass häst?

jag ser en nervig osäker och lite aggressiv häst framför mig. lite het också.
en som överreagerar även om man så viskar eller stryker medhårs...
 
Sv: Vass häst?

Jag tänker mer en "smart" häst. Som en ponny som vet alla knep att komma undan.
 
Sv: Vass häst?

en vass häst för mig är en som bestämmer.. vare sig den får eller inte. totalt orädd.. egoistisk. jag tänker mig en såndär diva som vinner mycket och som lätt fått bli sådär odräglig och vass just för att den har vinnarinstinkten..
 
Sv: Vass häst?

Tänker mig en mycket dominant och intelligent häst, som i fel händer blir aggressiv men som i rätt händer blir en riktig vinnarhäst.
 
Sv: Vass häst?

En vass häst för mig är intelligent och het. En häst som med rätt ryttare kan bli riktigt riktigt bra, men om ryttaren/ägaren är för oerfaren kan den ta överhanden och bli farlig.
 
Sv: Vass häst?

Hmm, för mig är en vass pålle en med mkt temperament och skärpa...inte alltid riktigt pålitlig och som påvisar en ganska skarp attityd....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Genom att klippa vassen vill man återta näring från övergödda havsvikar men också se om den går att använda som foder till hästar och kor.
Svar
6
· Visningar
1 161
Utrustning Nu har jag ju inte hästar längre, men jag har vänner som har. Och ofta uppkommer frågan, hur kan man smartast ställa ut en bal/boll i...
Svar
8
· Visningar
679
Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 821
Senast: gulakatten
·
Ridning Har en häst idag mer nerver/känslighet än en ”vanlig” ryttare klara av? Jag har hört från min ridskola att det är svårt att få tag på...
Svar
11
· Visningar
1 100
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp